Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutiseeko muilla ikinä jompikumpi rinta?

Vierailija
06.04.2017 |

Olen 24-vuotias lapseton nainen. Aloitin syyskuussa 2016 uudet e-pillerit vanhojen tilalle ja rinnat kipeytyivät, mitä kesti kuukausia. Jossain vaiheessa huomasin, että vain oikea rinta on kipeä ja aristaa kosketusta. Kipu oli välillä kovaa ja pistävää jomotusta. Pahin kipu hellittänyt, mutta rintoja hellästi puristaessa oikeaan sattuu yhä. Pari kuukautta sitten oikean rinnan nännipihaan ilmestyi tummanruskea laikku, kuin iso pisama, jota olen vähän ihmetellyt. Vasen rintani on ollut isompi, mutta nyt rintaliiveistä pursuaa tämä oikea.. Muutama vk sitten oikean rinnan iho alkoi kutisemaan. Onko muilla ollut tälläistä? Mistä voisi johtua? Kyselen täältä kun ei ole rahaa mennä lääkäriin enkä haluaisi kekkaloida ilman paitaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden popsimisella on aina hinta, aina!

Vierailija
2/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin. Lääkäri ei maksa Suomessa juuri mitään. Mikään pakko kun ei ole mennä yksityiselle. 

Ja kyllä mulla kutisee, jomottaa ja kipuilee välillä rinnat. Se ei välttämättä tarkoita mitään pahaa. Mutta tuo toisen kasvaminen, sen tutkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit olla ilman paitaa ja voin tulla rapsuttelemaan sun tissiä.

Vierailija
4/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki välillä kutisee! Ja sen lisäks toisessa on ihottumaa..

Vierailija
5/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee lääkäriin. Lääkäri ei maksa Suomessa juuri mitään. Mikään pakko kun ei ole mennä yksityiselle. 

Ja kyllä mulla kutisee, jomottaa ja kipuilee välillä rinnat. Se ei välttämättä tarkoita mitään pahaa. Mutta tuo toisen kasvaminen, sen tutkisin.

Mulla on pahempi vaiva minkä takia pitäisi mennä mutta ei ole rahaa siihenkään kun laskua tulee vähintään noin 45 euroa käynnistä. Odotan varmaan tämänkin kanssa, josko työllistyisin ja saisin sen kautta lääkäripalvelut. -ap

Vierailija
6/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ihminen lääkäriin. Nuohan ovat rintasyövän oireita

Vierailija
7/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pahempi vaiva minkä takia pitäisi mennä mutta ei ole rahaa siihenkään kun laskua tulee vähintään noin 45 euroa käynnistä. Odotan varmaan tämänkin kanssa, josko työllistyisin ja saisin sen kautta lääkäripalvelut. -ap

? Siis missä sä oikein asut? Soita terveyskeskukseen.

Vierailija
8/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 14-15-vuotiaana ihan kauhea ongelma toisessa rinnassa.

Sitä kutisi koko ajan ihan törkeesti, niin paljon että toisesta nännipihasta lähti nahka, ja sitten kun kutisi, niin en voinut olla raapimatta.

Vuoden, siis VUODEN piilottelin sitä vanhemmiltani, kunnes äiti kerran oli ottanu rintaliivini pesuun (pesin ne itse ettei vaiva selviäisi) ja pessyt ne.. tuli sitten kysymään että mitä on se väri liiveissä.. eli kun raavin ihon vereslihalle, tuli sitä ihonestettä liiveihin tms. Yök!

Vanhemmat veivät minut sitten yksityiselle, enkä muista mikä vaiva se oli, mutta sain siijen antobiootin suun kautta, sekä lisäksi jääkaapissa säilytettävää rasvaa jota piti laittaa rintaan aamun illoin.. muistan vain sen kun lääkäri pyysi näyttämään kyynärpäät, koska samassa vaivassa kyynärpäiden ihossakin voi olla jotain häikkää..

Onneksi pääsin eroon siitä, lääkkeet auttoivat heti. Ainoa "jälki" tuosta vuoden helvetistä jäi, että se oireillut nännipiha on nykyään tummempi kuin toinen.

Vierailija
9/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en halua pelotella, mutta minulle tuli ensin outoa kutinaa rintoihin. Sitten tuli yöhikoilua ja luulin, että vaihdevuodet alkaa. Ja halusin heti hakea niihin lääkitystä. Huh...

No lääkäri tutki rinnat ja määräsi mammoon ja ultraan, sieltä paksuneulanäytteeseen. Se oli rintasyöpää.

Kutina VOI olla sen oire. Olet tosin hyvin nuori, ikäisilläsi se on harvinaista. Mutta nyt heti lääkäriin!

Vierailija
10/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihottuma voi olla rintasyövän oire, myös se että rinta suurenee. Äkkiä lääkäriin!

Vierailija
11/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa maksaa yksi käynti tuon.

Vierailija
12/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa maksaa yksi käynti tuon.

Oulussa terveyskeskusmaksu lääkärikäynniltä vuonna 2017 on 20,90 euroa ja se peritään kolmelta ensimmäiseltä kerralta/kalenterivuosi. Sairaanhoitajan vastaanotto on ilmainen.

Vierailija
13/13 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutisee aina, kun otan rintsikat pois. Olen ajatellut sen liittyvän hikoiluun, laitan välillä antiperspiranttia rintojen väliin ja alle, välillä hajuvettä. Kuppikoko on iso (L). Ap:n kannattaa tarkistaa laikku nännipihassa.