Lapset lentokoneessa
Ihan alkuun; hyväksyn sen, että lapset ovat lapsia. Myös lentokoneessa. Minua ei häiritse kitinä, ritinä, jatkuva vessassa ravaaminen, äidin huutaminen tai se, että käytävällä pitää tämän tästä kipittää, koska sitä nyt sattuu olemaan lapsi.
Mutta sitä minä en kestä, että lapsen annetaan tunkea varpaansa minun ateriaani (meidän Vellu vähän venyttelee) tai nousta seisomaan penkille, nojaamaan selkänojaan ja sieltä häiritsemään takana istuvaa matkustajaa. Taas eilen jonkun ihana hellantelttu Elsa (nimeä ei ole todellakaan muutettu) päätti noin 3 tunnin mittaisella lennolla viihdyttää itseään kiusaamalla kanssamatkustajia. Halusin lukea rauhassa, mutta hän (ikää noin 5v) viskoi päälleni paperisilppua, lelujaan, äitinsä laukusta löytämiään vanhoja kuitteja ja lopulta sylki, kun ei keksinyt muutakaan tapaa kommunikoida kanssani.
Voisitteko edes yrittää kasvattaa lapsianne? Kun sanoin Elsalle, että haluan olla rauhassa, niin äitinsä tuohtui, että olen lapsivihamielinen. Kyllä lapsilla on oikeus matkustaa. Niin onkin, mutta aikuisella on oikeus samassa koneessa lukea kirjaa ilman, että vieras lapsi räkii päälle.
Kommentit (6)
Tuossa se menee kyllä minunkin rajani sille, mitä lapsilta siedän lentokoneessa. Olen kokenut (pystyasennossa olevaan) selkänojaan potkimiset ja hiuksista repimiset. Tuolloin tuli kyllä kieltämättä ärähdettyä, kun ei hyvällä uskottu.
fyysinen kuritus pitäisi palauttaa koteihin ja kouluihin
Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)
Kaikkia lapsia ei lyödä kotona riittävästi. Sad but true.
Vähän pitäis saada läimäyttää tai humauttaa
Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)
Uskallankohan matkustaa ikinä ainakaan lapsiperheiden suosimiin lomakohteisiin lentokoneella jos se on tuollaista helvettiä mitä täältä ja monesta muusta paikasta saa lukea :D
Olisit nipistänyt pentua.