Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko teettäneet itsellenne dna-geenitestit ottaaksenne selvää mahdollisisista syöpäriskeistä jne?

Vierailija
05.04.2017 |

Kaveri teetti tuollaisen, ja sai selville että kuinka suuret geneettiset riskit hänellä on sairastua esimerkiksi rintasyöpään tai verisuonitauteihin. Hinta oli muistaakseni vähän alle 300 euroa.
Mietin että pitäisikö teettää tuo sama. Onko teillä kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään pystyy teettämään sellaisenkin geenitestin joka selvittää että miksi ihminen ei laihdu vaikka yrittää laihduttaa, eli sen avulla katsotaan oikeat ravintoaineet ja oikeanlainen harjoittelu

http://www.easydna.fi/dieetti-ja-ravinto-dna-testi/

Vierailija
2/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos ei ole sukurasitetta jonkin syövän suhteen, niin se ei silti ole 100% tae siitä etteikö juuri sen syövän voisi joskus vielä elämässään saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en helvetissä. En halua antaa perimääni amerikkalaiselle yritykselle.

Vierailija
4/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Vaikka kukaan ei tätä usko)niin olen geneetikko ja nuo testit on muutamaa yhden geenin ominaisuutta lukuun ottamatta pelkkää paskaa. Vähän kun tekis testin, että millä eksoplaneetalla sun kannattais asua, ja se perustuu siihen että tiedetään 0,0000001% planeetoista olevan 10000 asteen lämpötila, joten ei ainakaan siellä. Ja lopuista ei tiedetä yhtään mitään.

Vierailija
5/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ihmisen genomi tunnetaan ei tarkoita että olis erityisen syvällistä tietoa niistä geeneistä itsestään. Juurikin lukuunottamatta noita yhden geenin ominaisuuksia, jotka on aika marginaalinen osuus. Vaikka just ehkä sen rintasyöpägeenin osalta merkittävä, mutta oisit varmaan jo ite nähnyt että suvun naiset potkasee tyhjää 30veenä siihen, koska niin se menee. Ei siihen mitään testiä tarvi, muuta kun varmistukseen et onko itelläänki se

Vierailija
6/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Vaikka kukaan ei tätä usko)niin olen geneetikko ja nuo testit on muutamaa yhden geenin ominaisuutta lukuun ottamatta pelkkää paskaa. Vähän kun tekis testin, että millä eksoplaneetalla sun kannattais asua, ja se perustuu siihen että tiedetään 0,0000001% planeetoista olevan 10000 asteen lämpötila, joten ei ainakaan siellä. Ja lopuista ei tiedetä yhtään mitään.

Minä olen vain bioanalyytikko ja olin tulossa sanomaan samaa. Kamalan helposti ihmiset uskovat tällaiseen hölynpölyyn ja vielä maksavat siitä.

Vierailija
7/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerältä kuulostaa. Syöpä tulee jos tulee, geeneillä tai ilman.

Kannattaa katsella omia vanhempia ja isovanhempia, onko heillä syöpää, sydänsairauksia tai muuta. Siitähän se alttius selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme