Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluisin lopettaa imetyksen (vauva 8kk)

Vierailija
03.04.2017 |

Näykkii pitkin päivää tissiä, eikä ime kunnolla, mutta illalla ja yöllä kyllä maistuisi.. Oon väsynyt ja mies ei voi öisin hoitaa koska poika rauhoittuu vain rinnalla...
Ollaan koitettu nyt totuttaa korvikkeeseen ja tarjota aterioilla sitä nokkamukista, mutta ei mene tarpeeksi alas kun tän ikäisen maidontarve on n 6dl päivässä... Kuinka siis imetyksen voi lopettaa??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö huoli tuttipulloa? Minä aikanaan lopetin siirtymällä pulloon kun lapsi oli 6 kk. Tosin minulla ei ollut vaihtoehtoja, koska maitoa ei vaan enää tullut tuossa vaiheessa. Nokkamuki ei ole meillä kelvannut ollenkaan.

Vierailija
2/12 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vaikka ensi päivällä antaminen. Jos vain näykkii niin ei siinä ravinnontarvetta tyydytetä. Anna vielä illalla, kun muuten sulla on itselläsikin aika ikävän täysi olo jos kerralla vain lopetat. Lapsi ei varmaan nyt juo muuta kun saa sulta maitoa, mutta alkaa ehkä juomaan, kun sinulta ei enää saa. Lopettamisen tyyli riippuu aika lailla lapsesta. Toisille sopii kerrasta poikki, toisille syöttö kerrallaan vähentäminen, toiset nukkuu pari viikkoa isän kanssa (koska muuten tissiä huudetaan ja kovaa) ja toisille on liikaa jos kaikki tuttu turva viedään ja rauhoittuvat paremmin ilman tissiä kuitenkin tuttuun asentoon ja paikkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta yöimetys, niin päivällä rupee maistumaan. Itse lopetin juuri tuön ikäiseltä, kun heräsi ihan koko ajan "syömään". Tein niin, että kun yöllä heräsi, en antanut maitoa, mutta ihan mitä vaan muuta, jotta rauhoittuisi. Kannoin sylissä, lauloin, tarjosin vettä tai leluja... jaksoi se parina yönä protesti-itkeä, mutta sitten helpotti yöt.

Vierailija
4/12 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun nämä asiat unohtuu niin nopeasti. Yritän kuitenkin muistella vuosien takaisia ajatuksia.

Lapsi alkoi selvästi hylkiä rintaa joskus tuon ikäisenä. Päivisin siis. Puremista oli myös. Yöt heräiltiin tiuhaan ja mies teki reissutyötä. Olin aivan loppu. Pidin unikoulun pistäytymismenetelmällä,mutta vaikka se toimi ja hetken me nukuimme ns. täysiä öitä eli jotain 6h, niin harmillisesti lapsi sairastui ja yöt oli joka tapauksessa rikkonaisia. Sorruin imettämään.

Kuitenkin siinä vaiheessa lasta ei enää niin kiinnostanut roikkua siinä tississä kiinni ja yksivuotossynttäreiden kohdalla toteutin yövieroituksen hyvällä menestyksellä; jo ensimmäisen yön jälkeen helpotti. Pikkuhiljaa kuukauden aikana koko imetys loppui.

Lähinnä silloin mietin muistaakseni sitä, että kun vuoden iässä saa jo antaa tavallista maitoa, niin en jaksanut totuttaa enää korvikkeeseen enkä tuttipulloon. Meillä siis pulloa ei käytetty lainkaan.

En ehkä auttanut mitenkään, mutta jaksamista haluan toivottaa ja äkkiä nuo jutut unohtuu.

Vierailija
5/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdottaisin myös, että vähennät maidon antamista öisin, niin alkaa sitten maistumaan päivisin. Imetystä en suosittelisi vielä kokonaan lopettamaan.

Vierailija
6/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se pitää lopettaa? Ei tuo vaihe taas kauaa kestä oikeasti. Anna vauvan nyt syödä vaan tissiä. Mihin sulla on kiire? Nukut sitten päivällä vauvan kanssa päikyt.

Vierailija
7/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk ikäinen ei enää tarvitse yösyöttöjä, jätä ne pois. Ensimmäiset yöt voivat olla tosi vaikeita, mutta kyllä se siitä helpottuu.

Vierailija
8/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnittelisin vielä pari kuukautta ja aloittaisin suoraan hapanmaitotuotteet.  Moni rintaruokittu lapsi ihastuu piimään. Turhan siihen väliin veivata korvikkeita... 

Vierailija
9/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja 8 kk jättää itsekseenkin hetken päästä yösyömisiä vähemmälle. Tuon ikäiselle voi herranjumala jo antaa illalla riisi tai naissivelliä tai piltin ilta makaronikana sosetta. Ei tuon takia kannata imetystä lopettaa!!!! Tuo tiuhaan syöminen on vaihe. Anna iltapalaa. Ihme hössötystä, kaikki pitää tehdä kiireellä ja väkisin.

Vierailija
10/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8kk ikäinen ei enää tarvitse yösyöttöjä, jätä ne pois. Ensimmäiset yöt voivat olla tosi vaikeita, mutta kyllä se siitä helpottuu.

Ja paskat!

Vierailija
11/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi neuvoja...

Mutta muistan vaan että oma poika alkoi tuossa 9kk iässä leikkimään ruualla, eli siis minulla. Juttelin hänelle (tai ehkä enemmän itselleni) että oikeestaan nämä on mun tissit ja päätän mitä niille tehdään ja tuollainen nassuttelu ei ole kunnioittavaa.

Ja sitten se vaan loppui.

Se vaatii vähän itsekkyyttä ja se on ihan ookoo. Sä olet imettänyt hienon rupeaman, lapsi on hengissä ja osaa syödä jo muutakin. Maitobaari kiinni ja läheisyyttä muilla tavoin. Imetyksen lopettaminen tarkoittaa sinulle myös sitä, ettei sinulla olekaan enää vauvaa, vaan itsenäisyyttään kohti ponnisteleva taapero. Sekin on hyvää aikaa vanhemmuudessa, kuten ne tulevatkin.

PS. ei se helpota, muuttuu vaan koko ajan. Äitinä oleminen.

Vierailija
12/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisi neuvoja...

Mutta muistan vaan että oma poika alkoi tuossa 9kk iässä leikkimään ruualla, eli siis minulla. Juttelin hänelle (tai ehkä enemmän itselleni) että oikeestaan nämä on mun tissit ja päätän mitä niille tehdään ja tuollainen nassuttelu ei ole kunnioittavaa.

Ja sitten se vaan loppui.

Se vaatii vähän itsekkyyttä ja se on ihan ookoo. Sä olet imettänyt hienon rupeaman, lapsi on hengissä ja osaa syödä jo muutakin. Maitobaari kiinni ja läheisyyttä muilla tavoin. Imetyksen lopettaminen tarkoittaa sinulle myös sitä, ettei sinulla olekaan enää vauvaa, vaan itsenäisyyttään kohti ponnisteleva taapero. Sekin on hyvää aikaa vanhemmuudessa, kuten ne tulevatkin.

PS. ei se helpota, muuttuu vaan koko ajan. Äitinä oleminen.

Vauvan ja taaperon ero ei kyllä riipu imettämisestä mitenkään. Kaikki ei imetä missään vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän