Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko rappusiivous ihan hirveää työtä?

Vierailija
03.04.2017 |

Minkälaisia kokemuksia rappusiivouksesta ja montako rappua pitää päivän aikana
siivota, jos on kokopäivä työ?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on ihan ok, mutta kiire on kova. Kun kokemus kasvaa niin nopeus nousee.

Vierailija
2/8 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappujen määrä vaihtelee ihan päivittäin, kun riippuu paljon siitä mitä missäkin talossa tehdään(onko rappujen pesuja, moppausta, saunan pesuja tai muita yleisiä tiloja).

On ihan mukavaa ja helppoa työtä, tosin rankkaa on kohteiden välillä siirtyminen ja tavaroiden siirtäminen aina paikasta toiseen. Suurin osa asukkaistakin on mukavia, mutta ainahan joukkoon mahtuu niitä ammattivalittajiakin.

Helpompaa on jossakin toimistokohteessa missä siivotaan vain pölyjä ja ollaan samassa talossa koko päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt puolisentoista vuotta tehnyt. Meillä ei ole ihan kauhea kiire (pieni paikallinen yritys, tiedän että nää kaikki Sollit ja Issit sun muut että niissä kiire on paljon pahempi ja työn jälki sen näköistä, valitettavasti), tylsäähän tämä on. Itse olen tuplamaisteri, mutta näillä mennään. Talojen määrä riippuu paljon siitä kuinka isoja ne ovat ja onko niissä pelkät raput vai myös ns. yleiset tilat (saunat, pyykkituvat, häkkivarastot, pyöräkellarit yms.). Fyysisesti ei kovin rankkaa, aloittaessa ihmisillä yleensä on pari päivää pohkeet kipeänä ja that's it. Mulla esim. tänään (teen tuurauksia) yksin sellainen alue, jossa 6 taloa, huomenna 9. Kahdestaan ollaan yleensä tehty 11 - 18 taloa.

Vierailija
4/8 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ on ihan hirveetä. Useimpiin töihin pitää herätä ihan sairaan aikaisin. Päivästä suurin osa tai ainakin puolet menee hukkaan. Työstä maksettu palkka ei läheskään korvaa menetettyä vapaa-aikaa. Viihtymisen joutuu jättämään viikonlopuille ja lyhyille lomille. Työt pitää saada nopeasti bottien tehtäviksi.

Vierailija
5/8 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tylsää

Vierailija
6/8 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein aikoinaan puolisen vuotta porrassiivoojan töitä. Taloja oli muistaakseni n. 6 päivässä. Itse koin työn kyllä tosi rankkana niin fyysisesti kuin henkisestikin. Viimeistään kuudelta aamulla piti aloittaa, harvoin näki ketään missään eli työ oli tosi yksinäistä. Tuo yksinäinen puurtaminen oli varmaan ihan pahinta. Ällötti myös pitää ruokataukoja taloyhtiöiden saunatiloissa tai jossain siivouskomeron lattialla. Portaiden siivous sinänsä oli ihan ok, mutta esim. talosaunojen siivous oli järjettömän raskasta. Aikataulut oli laskettu minuutilleen ja tietysti tosi tiukaksi ja siirtymistä maksettiin vielä vähemmän palkkaa. Tuon puolen vuoden jälkeen tein vielä viitisen vuotta siivoustöitä kouluissa, toimistoissa, kodeissa, kaupoissa jne. Porrassiivous oli noista kyllä raskainta. Mutta jos tykkää työskennellä ja olla yksin, eikä aikataulu ole liian tiukka, voi porrassiivous varmaan ollakin ihan kivaa.

Vierailija
7/8 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin muutaman vuoden ajan portaita kolmena iltana viikossa, normityöpäivän päälle 3-4 tuntia. Minun ei tarvinnut tehdä minuuttiaikataululla mitään, toki turhia hidastelematta kuitenkin. Pikkufirma arvosti enemmän työn laatua.

Hommassa oli puolensa: fyysinen rutiinihomma toimistotyön hektisyyden jälkeen nollasi hyvin ajatukset ja itse asiassa loi tilaa luoville ajatuksille. Kuntokin pysyi hyvänä, kun kiipesi hissittömien talojen (useimmat olivat hissittömiä) 5-kerrokseen kahden vesiämpärin kanssa ja sitten juoksutti niitä ämpäreitä alaspäin ja moppaili perässä ja välillä kävi vaihtamassa puhtaat vedet. Asukkaat oli kivoja, niitä näki vakituiseen, kun kerran iltaisin tein hommia.

Talvet oli raskaita, kun portaat olivat kuivuneen suola-kura-hiekan peitossa, ja piti käydä kellarissa vähän väliä vaihtamassa vesiä puhtaisiin. Yllättäen hissitalot olivat silloin raskaimmat, koska kura kulkeutui asukkaiden kengissä joka kerrokseen, hissittömissä vain pariin ensimmäiseen.

Päivätyön päälle tehtynä (plus matkat) se kävi kuitenkin ennen pitkää niin raskaaksi, että lopetin.

Vierailija
8/8 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rappujen määrä vaihtelee ihan päivittäin, kun riippuu paljon siitä mitä missäkin talossa tehdään(onko rappujen pesuja, moppausta, saunan pesuja tai muita yleisiä tiloja).

On ihan mukavaa ja helppoa työtä, tosin rankkaa on kohteiden välillä siirtyminen ja tavaroiden siirtäminen aina paikasta toiseen. Suurin osa asukkaistakin on mukavia, mutta ainahan joukkoon mahtuu niitä ammattivalittajiakin.

Helpompaa on jossakin toimistokohteessa missä siivotaan vain pölyjä ja ollaan samassa talossa koko päivä.

Toimistokohteissa, tai ainakin niissä jossa itse olen ollut, siivotaan paljon muutakin kuin pölyjä. Mistä ihmeestä tuon oikein keksit? Esim. mopataan kostealla ja ihan pestäänkin lattiat, ikkunat, vessat jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi