Kuukausi synnytyksestä ja vaimo ei tahdo seksiä
Kommentit (20)
Mitä olet tehnyt sen eteen, että vaimolla tekisi mieli seksiä?
Me aloitettiin kyllä tuossa ajassa mutta varovarovaisesti ja oli helpohko synnytys
Mikä nyt on normaalia, ei sellaista olekaan näissä asioissa. Se riippuu ihan siitä, miten vaimosi alapää selvisi synnytyksestä. Jos tuli kunnon repeämät, ei tee varmaankaan vielä mieli. Yleensä odotetaan, kunnes jälkivuoto on loppunut ja moni haluaa käydä jälkitarkastuksessakin ensin.
Voi myös olla, että vaimo on imetyshormonien takia aika haluton nyt. Monella limakalvot käyvät kuiviksi ja aroiksi imetyksen prolaktaanihormonin takia, liukuvoidetta kannattaa hommata varuiksi.
Myös yövalvomiset vaikuttavat. Jos on umpiväsynyt, haluaa nukkua, ei sekstailla.
Mutta ole kärsivällinen, ap. Ilmaise vaimollesi, että hän on haluttava, mutta jaksat odottaa. Painostamalla seksi houkuttaa aina vaan vähemmän.
On normaalia, mutta on myös normaalia olla olematta valmis. Kuusi tai kahdeksankin viikkoa voi mennä haavojen paranemiseen, komplikaatioiden jälkeen vieläkin enemmän. Fyysisen voinnin lisäksi on huomioitava myös henkinen vointi. Mitä luulet saavasi aikaan vaimoa painostamalla? Jos hänestä tuntuu, ettei hän ole valmis, ei asia muutu miksikään sillä, että näytät hänelle tilastoja tai kerrot, kuinka työkaverisikin vaimo halusi neljän viikon jälkeen seksiä.
Jos ei tee mieli kuukausi synnytyksen jälkeen niin ei tee mieli. Kyllä koko tilanne on tuossa vaiheessa vielä niin uusi ja hormonit sykkyrällä, että en kyllä lähtisi ihan vielä ihmettelemään, kun ei panohommat maistu. Yrittää toki voi jo tuossa ajassa, mutta pitää myös ymmärtää 100 %, jos tuoretta äitiä ei vielä huvita. Nyt malttia, hellyyttä, rakkautta, muunlaista läheisyyttä, hyväksyntää ja ymmärrystä, kyllä se tilanne muuttuu vielä!
Älä painosta. Eiköhän vaimosi ilmoita, kun on tarpeeksi toipunut ja valmis seksiin. Naisen keho ja mieli tarvitsee aikaa toipua synnytyksestä ja sopeutua vauva-aikaan. On yksilöllistä kauan tähän menee. Saattaa olla viikko, saattaa olla useampi kuukausi.
Kyllä me aloitettiin seksi ihan ilman pildee alkuun, suu toimii ja kädet
Mulla oli tuossa vaiheessa vielä jälkivuotoa ja paikat arkoina. Lisäkivana limakalvojen kuivuus, joka kyllä hoituu liukkarilla mutta kun oli ilman tuota kuivuuttakin vielä kipeä olo, niin ei siinä seksi tullut ensimmäisenä mieleen.
Malttia ja anna vaimon toipua rauhassa. Jos sulla suinkaan on terveet kädet, keksit niille pienellä mielikuvituksella käyttöä helpottaaksesi paineita.
Mulla kesti jälkivuoto 12 viikkoa ja sen jälkeen oli limakalvot niin kuivat ettei seksi edes onnistunut seuraavaan kolmeen kuukauteen. Joten seksiä meillä oli synnytyksen jälkeen ekan kerran vasta puolen vuoden päästä.
Käyt nyt ammattilaisella pukamassa paineet ja jätät naises rauhaan.
Sekö on tärkein asia, kun juuri tultu pienokaisen vanhemmiksi. Kaikki ajallaan. Mä en pystynyt edes istumaan kunnolla ekaan viikkoon.
Toivon ja rukoilen että tää aloitus on provo. Kuinka moni nainen postaisi jonnekin vaikkapa niin että "mieheni oli kuukausi sitten kivessyövän takia leikkauksessa, mut eikö voitais jo panna"?
Toinen lapsi joutaa vähän odottaa,ei ole kiire tehdä toista heti perään.
Kyllä me aloitettiin heti jälkitarkastuksen jälkeen eli 1 kk päästä
Vierailija kirjoitti:
Mulla kesti jälkivuoto 12 viikkoa ja sen jälkeen oli limakalvot niin kuivat ettei seksi edes onnistunut seuraavaan kolmeen kuukauteen. Joten seksiä meillä oli synnytyksen jälkeen ekan kerran vasta puolen vuoden päästä.
Onhan tuo liian pitkä tauko ja odotusaika. Huonoksi parisuhteelle kyllä
Koska en revennyt, palasimme normaaliin seksielämään jälkivuodon loputtua 3-4 viikon jälkeen. Mutta tilanne on vain niin eri. Ja imetys vie muuten aika lailla halut, se on luonnon oma mekanismi, että naaras huolehtisi poikasestaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivon ja rukoilen että tää aloitus on provo. Kuinka moni nainen postaisi jonnekin vaikkapa niin että "mieheni oli kuukausi sitten kivessyövän takia leikkauksessa, mut eikö voitais jo panna"?
Voi kuule. Kyllä näitäkin on. Minäkin tiedän yhden naisen, joka petti kivessyövästä toipuvaa miestään, kun oli vaan pakko saada.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt sen eteen, että vaimolla tekisi mieli seksiä?
Ruinannut, vaatinut ja haukkunut. Käskin myös laihduttaa.
T. Ketjun aloittaja
Mua jotenkin ällöttää nää ketjut missä joku kyselee miten usein PITÄISI tai miten PITÄISI jotain liittyen seksiin. En tiennytkään että on joku laki tai universaali totuus mitä ihmisen omassa parisuhteessa PITÄISI tehdä. Minä ainakin teen just sitä mitä itse ja kumppani haluaa. Jeesus.
JOS repesi pahasti niin liian aikaista. Jos ei revennyt, onnistuu kyllä jos maltat harrastaa kunnon lämmittelyt etkä runno kuivana munaa sisään.