Miksi Suomalaiset oluet ovat niin pahoja?
Olen alkanut maistelemaan mieheni tarjoamia ulkomaisia oluita ja osa niistä on todella hyviä. Miksi kaikki Koffit ja Karjalat on kauheata kuraa?
Kommentit (42)
Kotimaiset pienpanimot osaavat tehdä hyviä oluita.
Peruslagerit on kaikkialla ihan samanlaisia. Jollei sinulle kelpaa, niin se on voivoi.
Ei ne varsinaisesti pahoja ole, halvimmat bulkkioluet ovat vaan yleensä muuten mitättömiä.
Kotimaiset bulkkioluet ovat usein lagereita ja lagerit ovat huonoja.
Maistuvat kissan kuselle. Juon mieluummin virolaista, irlantilaista tai saksalaista olutta.
Saa niist kännin kuitenki.
T: Rape
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiset oluet on parhaita
Belgialaiset oluet ovat parhaita. Belgit hallitsevat myös monenlaiset oluttyypit. Trappistit ja Lambicit ovat huippuja.
Minä olen tykästynyt sellaisiin hedelmäoluisiin. Vähän niin kuin sidukoita mutta ilman valtavaa sokerimäärää.
No, iso ero on halvalla massoille tuotetulla bissellä, erikoisoluisiin. Olen muutamalla olutfestarillakin käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne varsinaisesti pahoja ole, halvimmat bulkkioluet ovat vaan yleensä muuten mitättömiä.
Siis joka maassa, ei vain Suomessa. Eivätkä Karjala ja Koff ole lainkaan huonoja, jos verrataan muunmaalaisiin halvimpiin oluisiin.
- What do having sex in a canoe and Budweiser beer have in common?
- Both are fucking close to water.
Koffit ja karjalat ovat olutmaailman toyotia. Varmoja mutta tylsiä. Mutta suomalaisistakin löytyy mielenkiintoisia oluita kunhan jaksaa etsiä bulkkibrändien ulkopuolelta.
Suomalaiset oluet ovat mitä ovat koska ne tehdään lain määräyksellä tiettyyn vahvuuteen. Ulkomaalaisissa tätä ei tehdä, vaan prosessi määrittää mitä lopputulema on. Joku tumma olut on 3,4 prossaista ja joku toinen on 8,5 prossaista ja se maistuu siinä lopputuotteessa. Suomessa myydään myös 4,7 tilavuusprosenttiin laimennettua Changia (thaikkuolut, joka siellä on muistaakseni 6,8 til.-%) ja se maistuu ihan karjalalta.
Vierailija kirjoitti:
Kalja on pahaa.
Mutta olut on hyvää.
Onneksi Arkadian Alkosta löytyy hieno valikoima laadukkaita oluita ympäri maailmaa. Poikkean siellä joka perjantai ja makuelämykset karttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut maistelemaan mieheni tarjoamia ulkomaisia oluita ja osa niistä on todella hyviä. Miksi kaikki Koffit ja Karjalat on kauheata kuraa?
Eivät varmaankaan ole saman hintaluokan oluita.
Hahaha, ap siis vertaa bulkkilagereita johonkin erikoisoluisiin. Hölmöä.
Suomalaiset bulkkilagerit ovat ihan ok pliisua olutta verrattuna muunmaalaisiin. Mutta jos haluaa makua, on parempi vähän varioida. Jopa isoilla panimoilla on erikoisempia laatuja. Makukysymys sitten mistä tykkää, mutta jos ei ole edes kokeillut muita kuin suomalaisia bulkkilagereita, ei voi oikeasti tehdä tuollaisia johtopäätelmiä mitä ap tuossa heittää.
Kyllä Suomessa tehdään muunkinlaisia oluita kuin niitä peruslagereita joita juodaan yksin omaan känni mielessä.
Ale Cock on hyvää :)