Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan itseäni syvästi. Muita joilla samat tunteet?

Vierailija
02.04.2017 |

Vihaan itseäni. Olen epäonnistuja eikä kukaan voi rakastaa minua. Olen kuin näkymättömän lasikuvun alla josta tarkkailen "normaalien" ja onnellisten ihmisten elämää pääsemättä koskaan itse sinne toiselle puolelle kuvun sisästä. Muut ovat arvokkaita, minä en ole mitään. Jo nuoresta lähtien tämä tunne on seurannut perässä, välillä on ollut parempia aikoja ja aikoja kun olen ollut onnellinen ja kuvitellut, että ehkä sittenkin olenkin hyvä. Mutta se menee aina ohi. En ole mitään. Yritän tehdä mitä kuuluu, urheilen ja teen muita asioita joista pidän. Silti en pääse tästä vankilasta ulos.

Onko muiden elämä tällaista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa itseäni, mutta olen pettynyt tekemiini valintoihin ja siihen, etten pysty kaikkeen mihin haluaisin masennuksen, ahdistuksen ja traumojen takia.

Vierailija
2/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinussa varmastikaan mitään vikaa ole. Heikko itsetunto vain ja taipumus liikaa vertailla itseäsi toisiin. Et näe itseäsi toisten silmin vaan hyvin kriittisten lasien läpi. Yritä olla itsellesi armollisesti. Ei kukaan ole täydellinen, et sinä mutta ei muutkaan. Eikä tarvitsekaan! Omat ajatuksesi ovat ne rajoitteet jotka muodostavat tuon kuvaamasi lasikuvun. Olisiko sinun mahdollista päästä terapiaan kehittämään itsetuntemustasi ja sitä kautta vahvistamaan itsetuntoa ja minäkuvaa. Olet nyt noidankehässä tunteiden ja ajatusten suhteen ja se kehä pitäisi saada murrettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
4/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan sinua.

Vierailija
5/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt minäkin, vastausta en ole vielä keksinyt.

Vierailija
6/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vihaan sinua.

Sen uskon kyllä.

Ap

Vierailija
7/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vihaan sinua.

Juurikin näin. Ei itseään kannata vihata, sillä kyllä muut hoitavat sen vihaamisen ihan omasta puolestaankin. Kerranhan sitä vain eletään, ei kannata kuluttaa elämäänsä liialliseen analysoimiseen.

Vierailija
8/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltti, avulias, huomaavainen ja kaikille ystävällinen. Älä tuomitse muita, älä hauku äläkä puhu kenestäkään pahaa selän takana. Opettele iloitsemaan pienistä asioista ja nauttimaan elämästä. Iloiset ja ystävälliset ihmiset luovat ympärilleenkin iloa ja hyvää mieltä. Tarttuu puolin ja toisin. Omaan asenteeseen voi vaikuttaa ja äkkiä huomaatkin että et olekaan luuseri vaan ihminen josta kaikki pitävät ja jonka seurassa mielellään vietetään aikaan. Älä keskity tarkkailemaan muita äläkä liikaa mieti mitä muut missäkin tilanteessa ajattelevat. Opettele arvostamaan itseäsi. Olet uniikki ja arvokas kuten ihan jokainen meistä! Ei tarvitse saavuttaa mitään tiettyä tai onnistua asioissa erityisen hyvin. Aito hyväntahtoisuus ja lämmin sydän tekevät jokaisesta hyvän ihmisen. Ajattele vaikka itse! Etkö sinäkin pidä eniten juuri sellaisista ihmisistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän