Mitä töitä voi tehdä kotona? Muutakin kuin kotitöitä. Sellaisia joista saa palkkaa?
Kommentit (14)
Itse teen töitä kotoa, olen it-alan yrittäjä. Nettisivuja yms.
Ala kirjailijaksi. Voit naputella jännäreitä, kauhutarinoita, seikailuja, jne. kotona ja myydä ne suurella rahalla kustantajalle julkaistavaksi. :)
Itse lähdin siihen pierukouluun mukaan. Eli nauhoitan omia pierujani kotona ja lähetän pierukoulun tarpeisiin. Maksavat kolme senttiä per hyvälaatuinen pieru, joten päiväliksa yltää helposti lähemmäs sataa euroa. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoito.
Perhepäivoitajako on jotenkin alapeukutuksen arvoinen?
Teen it-hommia kotoa. Toimii ihan hyvin, mutta pitää pystyä rauhoittamaan työaika. Mikä on motiivisi tehdä töitä kotona?
Voit kirjoittaa, tehdä it-alan töitä tai vaikka kuvata opetusviedoita nettiin aiheesta, jonka osaat tosi hyvin.
Tai sitten voit tehdä niinkuin minä. Perusta yritys ja pyöritä sitä kotoa käsin. Jos tarvitset työvoimaa, rekrytoit työntekijöitä tekemään fyysiset työt. Paras bisnes tietty on aineettomat palvelut, koska tuotantokustannukset on pienet, mutta kate suuri.
Mä oon ompelija. Mulla on yks huone varattu ompelimoksi. Teen enimmäkseen juhlapukuja, mutta myös markkinoille ja messuille teen myyntiin paljon esim. lastenvaatteita ja hopea-/kivikoruja ja värjään lankoja.
Jos käsityöt kiinnostaa niin niitä. Täytyy toki jonkin verran harjoitella ennen kuin kehtaa alkaa myymään.
Kääntäjän töitä voi tehdä kotona. Samoin iso osa käsityöläisammatteja on sellaisia, jos kotona on tilaa työpajalle. Esim. ystäväni valmistaa hopeakoruja.
Maanviljelijä tekee töitä kotonaan ja karjatilallinen. Samoin moni tallia ja ratsastuskoulu pitävä työskentelee ja asuu samalla tilalla.
Yksityistunteja voi antaa kotona esim matikan tai kielten tai soitto- tai laulutunteja.
Osa kampaajista, hierojista ja kosmetologeista työskentelee kotona.
Voit alkaa valmistaa saippuaa, käsitöitä, tms.
Perusta nettikauppa.
Ala ennustajaksi tai muuksi vastaavaksi, jos pokka pitää.
Perusta kahvila olohuoneeseen tai kesällä terassille/parvekkeelle. Pitopalvelu. Tai leivo pullia yms ja myy torilla. Meidän torilla käy kerran viikossa mies, joka leipoo tuotteet kotonaan. Niin, no, myyntityötä ei sitten voi tehdä kotona.
Valokuvastudiota voisi pitää kotona.
Tee käsityö- ja askarteluohjeita. Tulostettavia paperinukkeja, sabluunoita, kalenterisivuja, kirjepaperia, värityskuvia jne ja sitten myyt niitä nettikaupassa. Ostaja maksaa, että saa ladata ne koneelleen käyttöönsä.
Olisi tosi jees, jos joku meidän kaupunginosassa perustaisi kotileipomon, josta tilauksesta voisi aamulla hakea tuoreet sämpylät aamupalalle.
Lastenhoito.