Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, miten pääsen terapiaan/psykologille?

Vierailija
01.04.2017 |

Mulla on sellainen tunne, että on pakko päästä puhumaan ongelmistani jollekin ihmiselle tai muuten en kestä enää. Voisiko joku auttaa ja kertoa, että mitä kautta terapiaan tai psykologin juttusille on mahdollista päästä? Pääseekö sinne kaikki vai mistä voin tietää, olenko tarpeeksi "sairas" sitä varten?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan voi tilata itse ajan.

Vierailija
2/6 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset lääkärin lähetteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee terveysaseman lääkärille kertoo ongelmasi se laittaa sulle lähetteen eteenpäin.

Vierailija
4/6 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutteja voi varata netistä kun menee yksityiselle.

Vierailija
5/6 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat itse niin siitä vain terapeuttia etsimään, tarkista että kyseessä on _psykoterapeutti_

Jos taas haluat KELA:n tukemaan niin psykiatrikäyntejä ja häneltä lähete.

Joku tk:ssa annettava keskusteluapu ei sitten ole mitään psykoterapiaa

Vierailija
6/6 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin yksityisellä psykiatrilla, joka kirjoittaa mulle B-lausunnon psykoterapiaa varten, jonka avulla saa Kelasta tuen psykoterapiaan. Noi yksityisten psykiatrien taksat vähän kirpaisee kyllä, mutta koin että mulla ei vain ollut jaksamista tapella terveyskeskuksen kanssa hoitoon pääsystä. Eli jos on varaa käydä ne tukeen vaadittavat 3 kertaa yksityisellä, niin helpoiten varmaan pääsee sitä kautta. Sitten kun Kela on myöntänyt tuen, niin maksettavaksi jää jotain 25-35€ kerta, muuten terapeuttien taksat on 70-100€ / kerta ainakin täällä Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi