Kävin tänään TÖRKEÄLLÄ työterveyslääkärillä!
Työhöntulotarkastukseen kuului lääkärikäynti. Aloitin reductilit 2 viikkoa sitten (laihdutuslääke joka auttaa nälkään ja erinäisiin mielitekoihin) kun ylipainoa jäi 5v sitten 15 kg. Elämä ei ole ollut ihan helppoa sen 5v aikana enkä ole saanut laihdutettua :( Nyt kuitenkin ajattelin siis todella yrittää ja halusin tuon lääkkeen avukseni. Se loppuu 2 viikon päästä joten ajattelin, että tää työterveyslääkäri voisi reseptin uusia. Hän kuitenkin ilmoitti, että hän ei tuollaisia reseptejä uusi. Että jos en ole 30 vuoden aikana oppinut painoani hallitsemaan niin en opi sitä nytkään!!! Että ihan vaan dieetille pitäisi ruveta eikä mitään lääkkeitä käyttää apuna. Jos ei kerta dieetit ole ennenkään onnistuneet niin ei ne onnistu nytkään minkään lääkkeen avulla ainakaan! Selitin, että lääke on oikeasti auttanut, että terveellisemmän ruoan syöminen on helpompaa kun hirveät himot ja mieliteot eivät sotke. Juu, mutta hän ei uusi koska niistä ei ole mitään hyötyä! Siis työterveyslääkäri sanoi mulla päin näköä, että minä en tule koskaan onnistumaan laihtumaan kun en ole tähänkään mennessä siinä onnistunut??!!! Siis se oli niiin törkeä se lääkäri, että en voinut kun istua hiljaa loppuajan. Reseptiä ei uusittu. Onneksi tk- lääkäri uusii sen. Juuri kun olis saanut hyvän tsempin päälle niin jouduin itkien poistumaan lääkäriltä, en taida koskaan onnistua kun lääkärikin on sitä mieltä :(
Kommentit (15)
Se on oikea tie painonhallintaan. Itsekuri.
Siis mulle riittäisi hyvin esim. 60 kiloa (158cm pituus) mutta jos nyt ajatellaan, että 50 kiloa olisi varmaan aika ihanteellinen niin itse lasken, että 15kg pudotus riittäisi mutta virallisesti ehkä 25 pitäisi pudottaa.
Kyllä sinä vielä onnistut:) Tee valitus tuosta lääkäristä, tosi törkeää käytöstä...
Eiköhän suurimmalla osalla ylipainoisista ole kyse myös henkisistä ongelmista? Juuri tuota asiaa se lääkäri ei tajunnut. Jos se laihtuminen olis niin helppoa niin mä olisin laiha!
Kyllä ne lääkkeet on tarkoitettu oikeesti TODELLA ylipainoisille. Tarkoittaa kiloja reilusti yli sadan. Jos on henkisiäkin ongelmia, niin mitä jos alkaisit liikkumaan. Lähde ulos lenkille ja jätä syömiset vähemmälle. Et sä sitä lääkettä kuitenkaan lopun ikääsi voi syödä. Ei nekään mitään terveellisiä ole!
Turha yrittää mennä siitä mistä aita on matalin. Muutos pitää lähteä itsestä, ei lääkepurkista. Vain siten tulos on pysyvä.
Ainoa tapa laihtua on ottaa itseä niskasta kiinni ja muuttaa täysin elämäntapansa.
Kun se lääke on kuitenkin vain väliaikainen ratkaisu. Jos lääkkeen avulla saavutatkin ihannepainosi niin sitten pitää kuitenkin muuttaa elintapoja jottei kilot tulisi heti takaisin.
Mutta tsemppiä laihduttamiseen! :)
Kyllä sä onnistut kun uskot itsees ja teet töitä laihtumisen eteen.
noista " kärsimyksellä pitää sinun laihduttaman" -tyypeistä, ovat vaan kateellisia.
Totuus on että lääkkeet voivat olla oiva apu laihduttamisessa, kun ajatukset niiden avulla eivät ole koko ajan ruuassa. Lihavuus on niin vakava terveysriski että laihtuakseen kannattaa tosiaan käyttää ne keinot, jotka itsellä tepsivät.
Lihavuus on sairaus, nykyään siihen on myös lääkkeitä. Miksi niitä ei voisi käyttää kun muihinkin sairauksiin hyvällä omallatunnolla käytetään?
Niin aletaan vaan paapoa kaikkia. Lihavuus muka sairaus! Voihan se jollain olla mutta silloin kun painetaan jotain 120 kg ja yli. Joku 15kg on ihan vaan omasta itsekurista kiinni.
Ilmeisesti en siis selittänyt tarpeeksi hyvin muutamaa asiaa: lääke sinänsä EI laihduta mua millään tavalla vaan ne ruokavalio/liikuntamuutokset on tehtävä joka tapauksessa. Lääke ainoastaan tekee muutosten tekemisen helpommaksi poistamalla nälän tunnetta ja vähentämällä himoja. Lihavuus todellakin on sairaus mutta omalla kohdallani kyse on ylipainosta eikä sairaalloisesta lihavuudesta. Vaan jos tuo lääke mua auttaa niin miksi sitä ei vois käyttää? Tarkoitus on, että kun nyt lääkkeen avulla oppii syömään terveellisemmin ja saa tuloksia aikaan ja huomaa, että hoikempana on mukavampaa niin ruokavalio jää pysyväksi vaikka lääkkeen lopettaa. En ymmärrä ollenkaan miksi siihen pitää suhtautua niin negatiivisesti ja ennenkaikkea en ymmärrä sitä, että lääkäri- ihminen sanoo potilaalle, että hän ei tule onnistumaan kun ei ole tähänkään asti onnistunut!!! Ja te, jotka neuvotte liikkumaan enemmän ja syömään vähemmän niin minkä takia ylipainoisia ja lihavia ihmisiä teidän mielestänne on jos se on niin yksinkertaista oikeasti toteuttaa tota ohjetta? Kun kaikkihan sen kuitenkin tietää mitä pitäisi tehdä.
kun ne luulee sen olevan joku poppakonsti laihtumiseen. Eli siis saa herkutella ym. ym. kun kerran se lääke laihduttaa.... Mukamas
laihduttamisesta ja painonhallinnasta. Tuo työterveyslääkäri on selvästi laiminlyönyt jatkokoulutuksensa. Pysyvä laihduttaminen on yhtä vaikeaa kuin heroiinikoukusta pääseminen. Siis pelkällä tahdonvoimalla.
Ap, olet ollut järkevä ja aikaansaava ja hankkinut itsellesi toimivat lääkkeet. Jatka samaa rataa!
Luepa ap:n viesti 18 uudestaan, ajatuksella
Mä sanon aina lääkäreille varsinkin suoraan jos joku vituttaa tai ne on vittumaisia.. MIksi meidän pitäisi niille olla kohteliaita jos ne ei ole meille. Kyllä on monen iditootti lääkärin suu loksahtanut aukin kun olen käyttäytynyt heitä kohtaan samanlailla kun he minua kohtaan!