Miksi naiset kavahtavat kotona asuvaa aikuista miestä?
Asuuhan esim. Italiassakin noin joka kolmas täysi-ikäinen vanhempiensa nurkissa eikä sitä siellä kukaan ihmettele.
Kommentit (16)
Koska minä en halua asua tulevaisuudessa miehen vanhempien kanssa samassa taloudessa, enkä kyllä omienikaan. Seurusteluaikana olisi myös kiva kyläillä miehen luona ilman että vanhemmat on heti kuviossa mukana.
Plus usein peräkammarinpojat ovat ns. pilalle passattuja, eivät tee kotitöitä kun äiskä hoitaa. Minä en halua olla äiti miehelle, enkä halua opettaa peruskodinhoitoa aikuiselle ihmiselle.
MItä itse ajattelisit naisesta, joka kertoisi juovansa päivittäin viiniä ruokajuomana? Tai käyvänsä joka sunnuntai messussa? Tykkäisitkö elää parisuhteessa, jossa appi ja anoppi ja epämääräinen määrä muita sukulaisia ja ystäviä kokoontuu keittiöönne laittamaan ruokaa ja syömään ja keskustelemaan pitkälle iltamyöhään saakka?
Jos kuulostaa houkuttelevalta niin minulla on sinulle ehdotus: etsi itsellesi italialainen nainen. Jos kuitenkin tuntuu, että suomalainen tapakulttuuri on enemmän omaan makuusi, niin ymmärrät varmaan miksi naiset kavahtavat kotona asuvaa aikuista miestä. Se kun ei kuulu pohjoismaiden kulttuuriin.
Miehen äitee on miehelle aina se ykkönen ja siihen ei auta yhdenkään naisen yrittää väliin mennä. Äitee tietää mitä poika haluaa, mitä ja miten ruoka pitää tehdä, miten vaatteet tulee pestä ja äitee tietää olevansa se tärkein.
Ymmärrän joissakin tapauksissa aikuisen miehen kotona asumisen, mutta aina se ei ole paras vaihtoehto aikuisen ihmisen itsenäisyyden kannalta.
Koska olen itse asunut omillani 16-vuotiaasta. Koska en erityisemmin halua olla miehen suvun kanssa tekemisissä joten tapaamiset pitäisi aina hoitaa mun luona. Ja koska siitä nyt vain tulee mieleen että toinen on vähän avuton.
Kyllä minuakin naiset kavahtaa, vaikka olen asunut yksin jo kohta 15 vuotta.
Koska on todennäköistä, että mies on läheinen äitinsä kanssa ja äiti on joka asiaan sotkeutuvaa tyyppiä eli painajainen anoppina. Toisaalta vanhempien luona asuminen viestii siitä, että mies on luuseri, jos ei ole rahaa muuttaa edes vuokrakämppään.
Vierailija kirjoitti:
MItä itse ajattelisit naisesta, joka kertoisi juovansa päivittäin viiniä ruokajuomana? Tai käyvänsä joka sunnuntai messussa? Tykkäisitkö elää parisuhteessa, jossa appi ja anoppi ja epämääräinen määrä muita sukulaisia ja ystäviä kokoontuu keittiöönne laittamaan ruokaa ja syömään ja keskustelemaan pitkälle iltamyöhään saakka?
Ei kuulosta itse asiassa ollenkaan hullummalta.
T: M30
Vierailija kirjoitti:
Koska on todennäköistä, että mies on läheinen äitinsä kanssa ja äiti on joka asiaan sotkeutuvaa tyyppiä eli painajainen anoppina. Toisaalta vanhempien luona asuminen viestii siitä, että mies on luuseri, jos ei ole rahaa muuttaa edes vuokrakämppään.
onhan kaikilla suomessa varaa vuokrakämppään kelan kautta. sanoisin, että itsenäisyyttä arvostetaan suomessa liikaa. minusta se ei ole itsenäisyyttä, että koko suku elää yksiöissä erikseen kelan tuella.
riippuu täysin asunnon koosta kannattaako asua kotona .
Kannattaa tutustua ihmiseen ennen kuin rupeaa miettiä tulevaisuutta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuulostaa houkuttelevalta niin minulla on sinulle ehdotus: etsi itsellesi italialainen nainen. Jos kuitenkin tuntuu, että suomalainen tapakulttuuri on enemmän omaan makuusi, niin ymmärrät varmaan miksi naiset kavahtavat kotona asuvaa aikuista miestä. Se kun ei kuulu pohjoismaiden kulttuuriin.
tuollainen nainen on ihanteellinen.
mies 30
Hassu ilmaisu tuo "kotona" asuminen. Se ilmeisesti tarkoittaa lapsuudenkotia, jossa myös vanhemmat edelleen asuvat? Jos muutti äidin helmoista 2 vuotta sitten omaan kotiin, voiko sanoa että ei enää asu kotona vaikka nimenomaan kotona asuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies 30
Sitten ei muuta kuin kesälomalla Italiaan tutustumaan paikallisiin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Asuuhan esim. Italiassakin noin joka kolmas täysi-ikäinen vanhempiensa nurkissa eikä sitä siellä kukaan ihmettele.
Kodittomia miehiä enemmän vierastetaan ja onhan hienoa jos poika huolehtii vanhemmistaan. Tuosta vanhusten hoidosta saa lukea kauhutarinoita koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme Suomessa ja täällä yli parikymppisenä mamman hoivissa yhä asuava mies on menetetty tapaus. Eli etsii vaan uutta passaajaa ja vertaa mahdollista kumppaniaan äitiinsä ain ja kaikessa. Next!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies 30
siis naisen suku ja ystävät sitten tulee mukana suomeen? en ole ihan niin suuripalkkainen :D
tai ehkä pääsen suvun pizzeriaan töihin italiaan :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies 30
siis naisen suku ja ystävät sitten tulee mukana suomeen? en ole ihan niin suuripalkkainen :D
tai ehkä pääsen suvun pizzeriaan töihin italiaan :P
Jos todella haluat, että kotona on aina äänekästä seuraa, niin voittehan te yhdessä hankkia laajan ystäväpiirin. Itse tulisin, ihan vakavissani sanoen, hulluksi sellaisesta elämästä.
Nimimerkillä "Italialaisen miehen kanssa seurustellut"
En tiedä. Mutta tunnen itse yhden kotonaan asuvan liki kolmekymppisen naisen joka aina jaksaa vääntää juttua siitä miten itsenäinen ja omillaanpärjäävä hän on vaikka asuukin kotonaan. Muuten kukaan ei edes ajattelisi asiaa mutta hän pitää itse huolen siitä että se on kaikkien huulilla.