Apua, lähes mustaa ripulia menkkojen aikana?
Olen epäillyt endometrioosia, voisiko aiheuttaa tollasta vai onko mulla suolistosyöpä? Syönyt olen vain salaattia parina viime päivänä, voisiko niistä aiheutua?
Kommentit (15)
Niin tätä ollut vasta pari päivää, eikä koskaan ennen. Kai mä nyt seuraan, jatkuuko tää? Mietin, voiko runsas vihreiden salaattien syönti aiheuttaa tämmöstä? ap.
Syötkö jotain rautavalmistetta kuukautisten aikana? Niistä menee maha sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Hyi.
Totta, mutta vastauksesi ei juuri auta mua. ap.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö jotain rautavalmistetta kuukautisten aikana? Niistä menee maha sekaisin.
En syö, ei ole tarvetta.ap.
Onko salaateissa ollut pinaattia ?
Salmiakki, punaviini, laku, monet ruuat värjäävät kakan mustaksi.
Jos olet syönyt tumman vihreitä salaatteja esim. rucolaa tai muuta tummaa johtuu varmaankin siitä (punaviini on toinen aiheuttaja), ripuli itsessään johtuu varmaan menkoista ja kivusta. Varaa aika gynelle tarkastukseseen ja kerro että epäilet endoa.
Rautapitoinen ruoka värjää ulosteen mustaksi esim pinaatti, valkoiset pavut, linssit jne
Ootko syöny mustikoita? Värjäävät myös ulostetta. Jos vointi on hyvä, niin ehkä en menisi päivystykseen, mutta jos olo on huono ja heikko niin pitäisihän tuo tsekata.
En ole syönyt mitään noista. Tosin salaattisekoituspussissa on voinut olla mukana pinaattia, en ole varma.Alaselkä on ihan jumissa ja kipeä myös. ap.
Olen siis syönyt pelkästään salaatteja koko alkuviikon, joissa on vihreiden lisäksi ollut tomaattia, kurkkua, raejuustoa, tonnikalaa tai kanaa. ap.
Lääkäriin, mars. Tää palsta ei paljon voi auttaa. Ulosteessa voi olla verta, kuivunutta, jos uloste on mustaa, ja onko menkat vai jostain muusta johtuvaa verentuloa.
Ehkä tuo tajuton lehtien määrä tekee sen?
Ehdottomasti lääkäriin. Oire on hälyttävä.