Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoinnin lopettaneet??? Kauanko olet ollut polttamatta?

Vierailija
01.04.2017 |

Kauan kerkesit polttamaaN ja kuinka paljon.

Itellä tulee huomenna tasan viikko ilman, mutta olenkin polttanut vain 1-3 /päivässä eli ei tee oikeastaan tiukkaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk 2 pv. Poltin 40 vuotta 5- 10 savuketta päivässä.

Vierailija
2/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite poltin 7 vuotta askin päivässä ja vähensin vuonna 2015 jolloin aloin polttaa vain puoli askia päivässä.

2016 aloin polttamaan vain 5 päivässä ja 2016 kesällä vähensin 1-4 / pv.

Tuota jatkui helmikuuhun 2017 ja nyt poltan viikonloppuna pari.

Enkä enää viikolla ollenkaan.

Yritän lopettaa kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20  vuotta polttamatta ja melkeen 10 vuotta ehdin polttaa. 10-20 tupakkaa päivässä. Ehdottomasti kannattaa lopettaa!

Vierailija
4/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 15 vuotta. Lopetin kun tein positiivisen raskaustestin reilu 2v sitten.

Vierailija
5/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 30 vuotta 3 askia päivässä. Lopettaminen teki tiukkaa!

Vierailija
6/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pongattu kolumnin aihe vauvoista.

Vierailija
7/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä ketju.

Vierailija
8/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin melkein 20 vuotta noin 15 tupakkaa päivässä. Sitten vähensin siitä puoleen 5 vuodeksi, kunnes 4 vuotta sitten ostin sähkötupakan. Sen jälkeen en ole polttanut askiakaan tavallista tupakkaa. 

Vierailija
9/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin noin 7v. En muista määriä, mutta varmaan 4-10 päivässä.

Polttamatta ollut nyt 24v. Lopettaminen oli helppoa, kertalaakista. Ei ollut mikään varsinainen päätös. Olin pari päivää kipeänä enkä poltellut. Sitten aattelin, että jos ei tunnu missään, miksi edes polttaisin enää. Ainuttakaan savuketta en ole sen jälkeen vetänyt.

Vierailija
10/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vasta aloitin n. 10 vuotta sitten tupakoinnin. Ennen olin ns. viihdepolttaja. Kumminkin nykyään jos röökit loppuu niin ne loppuu eikä ole hinku hakea lisää. En siis ole jäänyt koukkuun.

Vierailija
11/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta polttamatta lukuunottamatta viime viikonlopun kämmiä, jolloin sorruin humalassa polttamaan yhden. Hiton hyvältä maistui, mutta siihen yhteen se jäi, eikä ole sen jälkeen ollut erityisempää himoa.

Poltin noin 8 vuotta 10-20 savuketta päivässä ennen lopettamista.

Vierailija
12/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain puoli vuotta, en laittanut päivää ylös tai mitään, kun on näitä lopettamisyrityksiä mennyt niin paljon pilalle tässä vuosien aikana. Kerran laitoin stumppi.fi kannustusviestit tulemaan, ratkesin noin kuukaudessa, ja sitten tunsin syyllisyyttä aina kun tuli näitä tsemppiviestejä. Kai ne olisi voinut lopettaa, en perehtynyt asiaan vaan koitin olla huomioimatta niitä.

Olen tosin polttanut jos joku tarjoaa, mutta kun aiemmin meni noin puoli askia tai enemmän päivässä, nyt on mennyt alle aski tämän n. 6 kk aikana. Poltin 8 vuotta, osa siitä oli aika satunnaista.

Vierailija
13/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli kirjoitti:

Minä vasta aloitin n. 10 vuotta sitten tupakoinnin. Ennen olin ns. viihdepolttaja. Kumminkin nykyään jos röökit loppuu niin ne loppuu eikä ole hinku hakea lisää. En siis ole jäänyt koukkuun.

Taivaastako niitä tupsahtaa sinulle jos et itse niitä kerran lisää koskaan osta?

Vierailija
14/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 25 vuotta parhaimmillaan kolmatta askia päivässä. Nyt reilu vuosi savuttomana. Kävi yllättävänkin helposti.

Vierailija
15/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta polttamatta lukuunottamatta viime viikonlopun kämmiä, jolloin sorruin humalassa polttamaan yhden. Hiton hyvältä maistui, mutta siihen yhteen se jäi, eikä ole sen jälkeen ollut erityisempää himoa.

Poltin noin 8 vuotta 10-20 savuketta päivässä ennen lopettamista.

Minä poltin 20 vuotta vähintään sen askin päivässä, törpötellessä helposti kolmekin askia. Nyt olen ollut neljä vuotta "polttamatta", joskin tuon neljän vuoden aikana olen ehkä 10 savuketta yhteensä pikku simassa polttanut. Ei ole haitannut eikä aiheuttanut mitään himoja, lähinnä päin vastoin tullut syljeskeltyä että kuinka paskalta tuo perus-rööki oikein voikaan maistua.

Vierailija
16/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 13 vuotta, nyt olen ollut kaksi vuotta polttamatta. Poltin 1-2 askia päivässä.

Vierailija
17/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 24 vuotta puoli/askin päivässä. Alkoa ottaessa enemmänkin. 1v ja 10kk nyt ilman röökiä, paras olo ikinä :)

Vierailija
18/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

26v poltin 12-15 päivässä ja nyt 7v ilman.

Vierailija
19/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin n. 8vuotta, nyt 4,5v. ilman.

Lopetin, koska tuli lapsen hankinta vakavaan harkintaan, ja on itsestäänselvyys lopettaa ensin tupakointi ja sitten vasta ehkäisy pois.

Oli vaikeaa, mutta motivaattori niin hyvä, että selvisin.

Vierailija
20/22 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin yhteensä n. 5 v., välissä oli muutamia taukoja. Tupakkaa meni yleensä arkena 1-5/vrk, viikonloppuina enemmän. Polttaminen on asia, jota tulen katumaan koko loppuelämäni. Sain astman ja tunnen, että hengityskapasiteettini selvästi heikentynyt. En olisi ikinä edes alkanut polttaa ellen olisi ollut koulukiusattu ja masentunut nuori, joka yritti hakea edes pientä piristystä ja lohtua alkoholista ja tupakasta.

Onneksi polttamisesta ei koskaan tullut minulle mitään voimakasta fyysistä riippuvuutta, ja pystyin tekemään päätöksen lopettamisesta verrattain helposti. Käytin kuitenkin jonkin aikaa nikotiinipurukumia, minkä koin hyödylliseksi siirtymävaiheessa. Voisin suositella sitä erityisesti kaikille, joilla on vaikeuksia lopettaa tupakointi. Toinen vaihtoehto on myös sähkötupakka tai vapettaminen, ihan mikä vaan, mieluummin vaikka nuuskakin, mutta älkää rakkaat ihmiset jatkako enää sitä keuhkojenne ja verenkiertoelimistönne pilaamista tervalla ja muilla myrkyillä! Tupakka todellakin tappaa, hitaasti ja vittumaisesti. :( Ette halua astmaa ettekä varsinkaan syöpää tai keuhkoahtaumaa. Nämä sairaudet voivat tulla jo parikymppisinä toisin kuin ehkä ymmärretään, kaikki on geeneistä, sattumasta ja muista elämäntavoista sekä sairauksista kiinni.

Tsemppiä kaikille vähentäville ja lopettaville, te pystytte siihen ja olette sen arvoisia, vaihtoehtoja on, muistakaa!