Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö kuinka paljon sydäntä riipaisee, kun kolmeen vuoteen ei ole ollut pienintäkään sutinaa ja nyt kun olisi sen pilaa allergia...

Vierailija
01.04.2017 |

Aivan mahtava naisen kanssa on ollut puolin jos toisin sutinaa ja tähän mennessä elämää en ole tiennyt että voi synkata näik hyvin, mutta tiedän että homma tulee kaatumaan jo hyvissä ajoin siihen että olen allerginen eläimille ja nainen on suuri eläinten ystävä...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös monia lemmikkieläimiä, jotka eivät välttämättä allergisoi. Jos siis ongelma on vain allergia, eikä se, ettet pidä eläimistä...

Vierailija
2/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maltat olla vaatimatta häntä valitsemaan, yrität itsekkin sopeutua tilanteisiin lääkityksen avulla, syyllistämättä rehellisesti oireillen kontaktista eläinten kanssa voi käydä niin että nainen tekee valinnan itse. Valinta saattaa olla yllättävä sillä kun nainen rakastuu este on pieni hidaste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös monia lemmikkieläimiä, jotka eivät välttämättä allergisoi. Jos siis ongelma on vain allergia, eikä se, ettet pidä eläimistä...

Kyse on karvaisista eläimistä... En ole eläinvihaaja.

Ei kait auta kun unohtaa nainen. Valitettavasti arkielämässä kohtaan häntä liikaa.

TervAP

Vierailija
4/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä naisella nyt lemmikkieläimiä? Ihminen voi olla eläinrakas vaikkei lemmikkejä olisikaan.

Vierailija
5/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä naisella nyt lemmikkieläimiä? Ihminen voi olla eläinrakas vaikkei lemmikkejä olisikaan.

Pari koiraa mm..

Terv, ap

Vierailija
6/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se yksi syy tuokin olla tutustumatta enempää ja erota. Syy voi olla ihan mikä tahansa. Liian pitkä keskisormi tai keskivarvas tai ripsikarva.

Vierailija
7/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait auta kun unohtaa nainen. Valitettavasti arkielämässä kohtaan häntä liikaa.

TervAP

Useimmiten karvat eivät aiheuta allergiaa, vaan eläimen hilse ja eritteet. Joskus toki karvakin, mutta on olemassa myös esim. koiria, joilta ei lähde karvaa. Jotkin koirarodut (kuten villakoirat ja esim. bichon frise) aiheuttavat harvoin allergisia oireita, vaikka koira-allergia olisi todettukin. Tällaiset kannattaa tosin aina varmistaa (ainakin niin hyvin kuin vaan voi, varmaksihan ei ikinä voi tietää ja allergia voi kehittyä myöhemminkin) etukäteen käymällä esim. kasvattajalla kylässä tai pyytää jotain tutun koiraa yökylään.

Nykyisistä koiristaan nainen tuskin haluaa luopua, mutta seuraavan lemmikin valintaan voi vaikuttaa. Voitte yhdessä etsiä koirarodun tai muun lemmikin, joka ei aiheuta sinulle oireita. Monesti myös eläimiin siedättyy, jos allergia ei ole todella vaikea, eli saattaisit jopa siedättyä naisen nykyisille koirille, jos viettäisit paljon aikaa heidän kanssaan. Kyllä sitä tosirakkauden vuoksi luopuu omasta lempirodustaan/-eläimestään ja ottaa jonkin muun, joka käy kumppanillekin.

Nim. aina isosta koirasta haaveillut, allergioista johtuen nykyään pikkukoiran onnellinen omistaja.

Vierailija
8/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairaan allerginen kissoille, ja en ole eläissäni tavannut kissaa, joka ei laittaisi 5 minuutissa nenää valumaan solkenaan, ja kurkun ja silmät kutiamaan kaapiksi. Allergialääkkeet auttaa n.tunnin. Alkaisnko syömää tolkuttomasti päivässä, ja nukkumaan kokoajan. Maksavatkin melko paljon. Nämä on näitä hyviä neuvoja ihmisiltä, jotka eivät vaivasta kärsi.

Vierailija
9/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TervAP

Tuo on paras vaihtoehto, koska oikeasti ajatus allergialääkkeiden avulla päivittäin elämisestä vuosien ajan ei ole realistinen.

Vierailija
10/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TervAP

Useimmiten karvat eivät aiheuta allergiaa, vaan eläimen hilse ja eritteet. Joskus toki karvakin, mutta on olemassa myös esim. koiria, joilta ei lähde karvaa. Jotkin koirarodut (kuten villakoirat ja esim. bichon frise) aiheuttavat harvoin allergisia oireita, vaikka koira-allergia olisi todettukin. Tällaiset kannattaa tosin aina varmistaa (ainakin niin hyvin kuin vaan voi, varmaksihan ei ikinä voi tietää ja allergia voi kehittyä myöhemminkin) etukäteen käymällä esim. kasvattajalla kylässä tai pyytää jotain tutun koiraa yökylään.

Nykyisistä koiristaan nainen tuskin haluaa luopua, mutta seuraavan lemmikin valintaan voi vaikuttaa. Voitte yhdessä etsiä koirarodun tai muun lemmikin, joka ei aiheuta sinulle oireita. Monesti myös eläimiin siedättyy, jos allergia ei ole todella vaikea, eli saattaisit jopa siedättyä naisen nykyisille koirille, jos viettäisit paljon aikaa heidän kanssaan. Kyllä sitä tosirakkauden vuoksi luopuu omasta lempirodustaan/-eläimestään ja ottaa jonkin muun, joka käy kumppanillekin.

Nim. aina isosta koirasta haaveillut, allergioista johtuen nykyään pikkukoiran onnellinen omistaja.

Mutta onhan se vähän kohtuutonta pitää suhdetta tauolla esim kymmenen vuotta, ja vasta sitten kokeilla toimisiko seuraavan elukan kanssa.

Vierailija
11/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sairaan allerginen kissoille, ja en ole eläissäni tavannut kissaa, joka ei laittaisi 5 minuutissa nenää valumaan solkenaan, ja kurkun ja silmät kutiamaan kaapiksi. Allergialääkkeet auttaa n.tunnin. Alkaisnko syömää tolkuttomasti päivässä, ja nukkumaan kokoajan. Maksavatkin melko paljon. Nämä on näitä hyviä neuvoja ihmisiltä, jotka eivät vaivasta kärsi.

Kuten edeltävässä viestissä sanottiin "... jos allergia ei ole vaikea". Jos on oikeasti pahasti allerginen, ei todennäköisesti siedäty ja eläimen kanssa oleminen olisi vain tuskaa. Tässä tapauksessa emme kuitenkaan tiedä, kuinka paha ap:n allergia on, vain hän itse tietää sen.

Ja on ihmisiä, jotka eivät ole tulleet ajatelleeksi, ettei kaikki koirarodut allergisoi samalla tavalla. Rotujen välillä on todella suuriakin eroja. Siksi siitäkin on välillä hyvä vinkata. Yksi tuttuni sai todella pahan allergisen reaktion vinttikoirasta sekä jostain vesikoirasta (en muista tarkkaa rotua). Silti hänellä on ollut aivan eri rotuinen koira jo 15 vuotta ilman mitään oireita. Jos siis oikeasti haluaa koiran, voi itselleen sopivan rodun löytää. Ei ehkä kaikki koira-allergikot, mutta monet.

Ap:n tapauksessa emme myöskään tiedä, olisiko nainen valmis luopumaan lemmikeistään tai ainakin tulevista lemmikeistään ap:n vuoksi. Jotkut valitsevat eläimet, jotkut rakkauden. Se selviää vain keskustelemalla. Ei juoksemalla karkuun ja allergiaa syyttämällä. Jos nainen valitsee mieluummin eläimet, se on hänen valinta, eikä ap:n kannata tuskastella allergialääkkeiden ja siedättymisen kanssa. Valinta voi myös olla toisenlainen... :)

Vierailija
12/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exäni allergia reagoi esim. tilassa, jossa koira oli aiemmin oleskellut. Miten realistinen olisi ajatus, ettei nainen eläinrakkaana olisi enää lainkaan eläinten kanssa tekemisissä? Ei minusta kovin realistinen.

Vierailija
13/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exäni allergia reagoi esim. tilassa, jossa koira oli aiemmin oleskellut. Miten realistinen olisi ajatus, ettei nainen eläinrakkaana olisi enää lainkaan eläinten kanssa tekemisissä? Ei minusta kovin realistinen.

Jos Ap:n allergia on sitä luokkaa, että oireita tulee jo tilassa, jossa joskus on ollut koira, sitten ei kannata suhdetta jatkaa. Jos ap:n allergia ei kuitenkaan ole niin paha, voi nainen halutakin tehdä jonkinlaisia kompromisseja.

Vierailija
14/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergisena ymmärrän hyvin. En todellakaan alkaisi itsekseni siedättämään, siinä saa vielä astman. Lääkkeiden syönti ympäri vuodenkaan ei kiinnosta.

Vierailija
15/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olen melko varma että ei hän koiristaan tai eläinrakkaudesta luovu miehien takia.

No otan asian puheeksi, mutta parempi olla odottamatta liikoja.

Terv, ap

Vierailija
16/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen TODELLA allerginen kissoille ja koirille, tai no oikeastaan kaikille eläimille... Astmakin löytyy. Siitä huolimatta minulla on kaksi kissaa ja kaksi koiraa. Puoli vuotta meni nenä tukossa aina uuden eläimen tultua taloon mutta olen siedättynyt uskomattoman hyvin omille eläimilleni. Muiden eläimet allergisoivat edelleen pahasti.

Kyse on silkasta tahdosta jos oikeasti haluaa pitää eläimiä allergisena.

Vierailija
17/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen TODELLA allerginen kissoille ja koirille, tai no oikeastaan kaikille eläimille... Astmakin löytyy. Siitä huolimatta minulla on kaksi kissaa ja kaksi koiraa. Puoli vuotta meni nenä tukossa aina uuden eläimen tultua taloon mutta olen siedättynyt uskomattoman hyvin omille eläimilleni. Muiden eläimet allergisoivat edelleen pahasti.

Kyse on silkasta tahdosta jos oikeasti haluaa pitää eläimiä allergisena.

Höpö höpö. Tahdosta ei ole mitään hyötyä, jos joutuu hautaan. Et ole ollut "todella" allerginen, vaan todennäköisesti hyvin lievästi allerginen, jos ainoa oirekin on että nenä on tukossa.

Vierailija
18/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää unohtaa koko nainen, vaikka hän ei luopuisikaan koiristaan?

Miksi ei voi jatkaa suhdetta, jos on tähän mennessä onnistunut? Et vaan ole tekemisissä koirien kanssa, et käy naisen luona. Näette sun luona tai muualla.

Vai onko allergiasi niin paha, että saat oireita, vaikka eläimiä ei olisi paikalla?

Vierailija
19/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi jatkaa suhdetta, jos on tähän mennessä onnistunut? Et vaan ole tekemisissä koirien kanssa, et käy naisen luona. Näette sun luona tai muualla.

Vai onko allergiasi niin paha, että saat oireita, vaikka eläimiä ei olisi paikalla?

No jos vaikka haluaa suhteelta enemmän kuin satunnaista tapailua?

Vierailija
20/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka haluaa suhteelta enemmän kuin satunnaista tapailua?

Aloituksessa lukee, että kolmeen vuoteen ei ollut mitään, ja nyt olisi mahdollisuus johonkin. Mutta jätetäänpä sekin väliin, kun ei siitä voi (oletettavasti) tulla elämän pituista suhdetta?

Ja suhde voi olla paljon muutakin, kun satunnaista tapailua, vaikka ei vierailisi toisen luona.

Melko helpolla meinaa ap luovuttaa...