Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvaako lehmänmaidolla pidemmäksi kuin äidinmaidolla?

Vierailija
31.03.2017 |

Onko korvikeruokitut ja myöhemmin lehmänmaitoa juoneet pidempiä lapsia kuin äidinmaitoa pitkään (yli 1v tai jopa yli 2v) saaneet, jotka ei ole lehmänmaitoa juoneet lainkaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ainakaan koskaan kuullut tuollaista. Mistä niin päättelet? Tai olet kuullut?

Vierailija
2/19 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmänmaidolla kasvatetaan vasikoita, koiranmaidolla koiria ja ihmisenmaidolla ihmisiä. Siitä voi päätellä vastauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä taaperoimetysryhmästä, jossa keskusteltiin tästä.

Vierailija
4/19 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitkä tyttö joka sai vain rintamaitoa.

Vierailija
5/19 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oma lapsi on 1,5v ja kasvaa -1 käyrällä. Imetän häntä yhä ja on allerginen lehmänmaidolle.

Vierailija
6/19 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa-a minulla on 2 v poika joka on 100 cm pitkä tasan. Maitoallerginen eikä ole saanut lehmänmaitoa kuin altistuksissa.

7/19 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja oma lapsi on 1,5v ja kasvaa -1 käyrällä. Imetän häntä yhä ja on allerginen lehmänmaidolle.

Pohdin, miten joku voi olla allerginen jollekin sellaiselle, mitä ei ole tarkoitettu ihmiselle? Eikö olisi loogisempaa todeta, että luonnollisesti lapseni ei kestä lehmänmaitoa, joka on tarkoitettu vasikalle?

8/19 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmänmaidolla olen kasvanut 178cm pitkä bmi vaihtelee 17-19:n välissä . En tiedä mitä ajarella asiasta.

9/19 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 korjaa. Siis ajatella

Vierailija
10/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvoin.

Vierailija
11/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeniperimällä jotakin osaa ja arpaa pituuskasvuun.

Vierailija
12/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kasvanut lehemänmaidolla ja naudanlihalla . En yhtään pitempi halua olla n 169-170.

Vierailija
13/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös miespuoliset palvelijat kasvanut lisää pituutta sillai,että "ne"leikattiin pois ja ääniin pysyi kimakkana,eikä parta kasva.

Vierailija
14/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan se mahdollista. Lehmänmaito on jalostunut koon lisäämiseen, äidinmaito aivojen kasvatukseen, noin pelkistetysti.

Vierailija
15/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen neuvolakortin mukaan kasvanut appelsiinituoremehulla ja porkkanaraasteella sekä jauhemaksalla. Olen 155 cm. Ei avistustakaan imetyksestäni tai lehmänmaidosta.

Mieheni on 190 cm pitkä, eikä myöskään hänen ruokavaliostaan tietoa lapsuusaikana. Mutta sama ikäluokka, 1971.

15-vuotias tyttäremme on 172 cm ja häntä on imetetty noin 6 kk, sai myös korviketta ja kiinteitä ruokia n. 4 kk ikäisestä. Samoin sisaruksensa, heidän lopullisesta pituudesta ei ole vielä tietoa.

Vierailija
16/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusjakohtuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohdin, miten joku voi olla allerginen jollekin sellaiselle, mitä ei ole tarkoitettu ihmiselle? Eikö olisi loogisempaa todeta, että luonnollisesti lapseni ei kestä lehmänmaitoa, joka on tarkoitettu vasikalle?

Itsekin olen tolkutonta maidonjuontia ja erityisesti sen tehotuotantoa vastaan ja olen itse lähes maidoton, mutta silti hei, maitoallergia on allerginen reaktio ja se tulee ottaa vakavasti. Lehmänmaito ei ole ihmisen maitoa, mutta se on ihmisten käyttämää maitoa ja kuuluu monen ruokavalioon. Jos lapsen maitoallergiasta sanoo vain, että "ei juo lehmänmaitoa kun se on tarkoitettu vasikoille", niin lapsi saattaa pahimmassa tapauksessa kuolla, kun saa "saattaa sisältää maitoa" -tuotetta.

Vierailija
17/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse korvikelapsena kasvoin täsmälleen äitini mittoihin (165cm), veljeni rintamaidolla liki pari metrisiksi, siis reilusti isää pidemmiksi.

On myös yksi naistuttava, joka oli kuulemma lievästi maidolle allerginen imeväisiässä ja sai normaalikorviketta. Tämä hidasti pituuskasvua ja murrosiässä kasvupyrähdystä ei kuulunut. (Voi olla myös urbaanilegenda, millä on selitetty kaverin pätkäksi jäämistä😅).

Vierailija
18/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi juonut molempia. Tuttelia joi vielä 1.5 vuotiaana kun oltiin ulkomailla. Nyt 185cm

Vierailija
19/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusjakohtuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No allergiaksi tuota nyt kuitenkin tavataan sanoa, vaikka tavallaan olenkin samaa mieltä kuin sinä. :-) En minäkään pidä maidonjuontia hyvänä asiana. Itselläni on autoimmuunisairauksia, joihin maitotuotteet on varmaan vaikuttaneet.

Mietitytti vain tuo aihe tuolla ryhmässä, kun joku siellä kirjoitti, että neuvolassakin olisi sanottu, että kasvukäyrät olisi laadittu lähinnä ei-imetettyjen mukaan ja (täys)imetetyille nuo käyrät ei niin pätisi ja että esimerkiksi -1 -käyrällä kasvavat voisivatkin olla sitä "normaalia" luokkaa? Kiinnosti vain, että pitääköähn tuo oikeasti paikkansa, koska meillä ainakin täsmäisi. Lapsi on hoikka, mutta mielestäni varsin sopusuhtainen. Kasvanut tasaisesti aina.