menkat ei ala ollenkaan
täytän pian 14 ja kuukautiset ei oo alakanu ollenkaan. viime syksyllä aattelin et kuukautiset alko kun vuodin 4 päivää. mut niitä ei tullu sen jälkeen, mistä tämä voisi johtua. terkkari sanoin viime keväänä että viimeistään kesällä alkaa mut eipä alkanu
Kommentit (8)
Mulla alkoi vasta melkein 15-vuotiaana. Ja ensimmäisten jälkeen ne oli 4 kuukautta pois. Tuskinpa sun tarvii huolestua :)
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosi hoikka?
olen ihan normaalin kokonen, en sanois että oisin tosi hoikka
Voi olla jotain häikkää, esim kohtu puuttuu tms.
Mulla alkoi just ennen kuin täytin 15. Olin hoikka. Nyt oon 49 v.---e
Edelleen menkat säännölliset. 2 lastakin on. Nou hätä:)))
On normaalia että kuukautiset alkavat vasta 16-vuotiaana. Jos ei ole vielä silloinkaan alkanut, niin on syytä kaydä lääkärissä. Sinuna en stressaisi asiaa vielä. On myös normaalia, että kuukautiset ovat hyvinkin epäsäännölliset alussa eivätkä tule joka kuukausi, mutta ne tasoittuvat siitä ajan kanssa. Jos kuitenkin olet huolissasi asiasta, niin voit mennä lääkärille juttelemaan asiasta ja kenties tutkimuksiinkin jos on tarvetta.
Mulla alkoi 14 vuotiaana, eikä yhtään liian myöhään. Vielä olisin hyvillä mielin voinut odottaa pari vuotta. Onneksi eivät tulleet joka kuukausi, 3-4 kertaa vuodessa vain. Oli se hirveää, kun kolmekympisenä aloin yhtäkkiä vuotaa joka ikinen kuukausi.
Mulla ei ollut myöskään vielä 16 vuotiaana ja huolestuttiin. Löyty sairaus ja munasarjat pois. Hormonikorvaushoito, jonka myötä tuli menkat. Suosittelen lääkärille menoa parin vuoden päästä.
Oletko tosi hoikka?