Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hävitätte apteekin lääkepakkauksissa olevat nimilaput?

Vierailija
31.03.2017 |

Apteekkariliiton edustaja neuvoo Ylen uutisessa poistamaan lääkepakkauksista ennen hävittämistä tarralaput, joihin on merkitty mm. lääkkeensaajan nimi, lääkkeen annosteluohje ja käyttötarkoitus:

http://yle.fi/uutiset/3-9241326

Noihin lappusiinhan sisältyy vaikka mitä muutakin tietoa, kuten lääkkeen määränneen lääkärin nimi, lääkevalmisteen nimi, lääkkeen vaikuttava aine, kerralla ostetun lääkkeen määrä, reseptin voimassaoloaika, saamatta olevan lääkkeen määrä, jne. Itselläni oli lääkäri kirjoittanut annosteluohjeen kylkiäisiksi vielä ne sairaudetkin, joiden hoitoon kyseinen lääke oli määrätty.

Aikamoinen tietoturvariski tosiaan, jos tuollainen lappunen sattuisi joutumaan vääriin käsiin. Tässä valossa ei ole ihme, että Ylen haastattelema asiantuntija suosittelee tuhoamaan nuo tarralaput niin, ettei niihin kirjoitettu teksti ole enää luettavissa.

Mutta mikä olisi hyvä ja varma keino näiden tarralappusten tuhoamiseen? Itse olen leikellyt omien lääkkeideni nimilaput saksilla ohuiksi suikaleiksi ennen roskiin heittämistä, mutta tuo on aika työläs tapa, jos joutuu käyttämään paljon lääkkeitä. Miten te muut täällä tuhoatte omien lääkkeidenne tarralaput?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ne

Vierailija
2/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla niitä nyt päivittäin ole tuhottavana. Jaksan ihan hyvin silputa pieneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin ja laitan roskiin. Jos joku sieltä penkoo niin tarve on suuri.

Vierailija
4/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pakkaukset roskiin.

Vierailija
5/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastele kuumalla vedellä

Vierailija
6/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ne

#sullonmunluonto :D Olin just tulossa länkyttämään, että revin ja nielen. Polttaminen olisi kans aika varma konsti. Keräisi koko vuoden ja juhannuksena tekisi niistä kokon.

Ap, oikeasti: Tosissaan, eiköhän sen repiminen ja roskiin laittaminen riitä. :)

Vierailija
7/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan takassa tai saunan uunissa.

Vierailija
8/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin tosi pieniksi. En ole vielä ylirasittunut siitä, vaikka melkein päivittäin, ja välillä useita kertoja päivässä, niin teenkin. :D

Vierailija
9/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua töissä katsovat ihan ihmeissään ja huvittuneina kun lääkkeitä jakaessani irrotan ja revin ne laput.

Vierailija
10/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin pieniksi ja roskikseen siis sekajätteeseen. Vedellä kastelu on myös hyvä

Vierailija
11/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän pakkauksen lappuineen roskiin.

Vierailija
12/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen retardeja ihmiset oikein on, jos tämmöiseenkin tarvitaan jonkun hemmetin asiantuntijan neuvoja? Minä revin laput ja laitan roskikseen. Ei sillä että atooppinen ihoni olisi mikään salaisuus.

Vierailija
13/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin ne palasiksi. Jaan palaset tasaisesti moneen eri roskikseen. Sitten käärin folioon.

Vierailija
14/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan silppurista läpi, kuten muutkin luottamuksellista tai arkaluontoista tietoa sisältävät paperit.

Vierailija
15/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovat tarralappuja. Jos niitä ei ole liimattu pakkaukseen kiinni kuin reunasta, repäisen irti ja poista taustapaperin ja rullaan lapun liimapuoli ulospäin, jolloin tiedot jäävät kiinni liimautuneen rullan sisälle. Sitten roskiin. Jos lappu taas on liimattu koteloon, silppuan sen ennen roskiin heittämistä. Jos olisikin takka tai muu tulisija, niin polttaisin, mutta kun ei ole. Mitä se kastelu muuten saa aikaan? Ei kai se sitä pränttiä pois liuota?

Vierailija
16/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan kappaleiksi. Ja vien eri kappaleet eri kaupunginosien jätepisteisiin poltettavien jätteiden osastoihin. Arvatkaapa kuinka terveyteni paranee kun kävelen nämä matkat? Samalla kun hävitän lääkkeiden apteekkien liimaamat henkilöllisyysetiketit. Suosittelen samaa metodia kaiklle. Lääkkeiden syönti parantaa kansanterveyttä.

Vierailija
17/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän iloa jollekin voisi olla mun hormonikorvaushoitolääkkeen tarrasta?

Vierailija
18/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän ovat tarralappuja. Jos niitä ei ole liimattu pakkaukseen kiinni kuin reunasta, repäisen irti ja poista taustapaperin ja rullaan lapun liimapuoli ulospäin, jolloin tiedot jäävät kiinni liimautuneen rullan sisälle. Sitten roskiin. Jos lappu taas on liimattu koteloon, silppuan sen ennen roskiin heittämistä. Jos olisikin takka tai muu tulisija, niin polttaisin, mutta kun ei ole. Mitä se kastelu muuten saa aikaan? Ei kai se sitä pränttiä pois liuota?

Hajottaa paperin, daa?

Vierailija
19/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin heitän purkin mukana. En usko, että kukaan penkoo mun roskiksia. Toki ehkä riippuu siitäkin, millaisella alueella asuu. Vai käykö tyypit niitä muka kaatopaikalla penkomassa? En usko.

Vierailija
20/28 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajottaa paperin, daa?

DAA? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän