Mikseivät ratsastajat kerää niitä hevosen kakkoja pois?
Jättävät ne keskelle tietä muhimaan. Tiedä vaikka joku lapsi erehtyisi maistamaan niitä kasoja.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Talvella ajoin autolla jäätyneeseen hevonpaskaan ja vanne meni kieroksi. Talli maksoi vahingon ilomielin.
Paskapuhetta, hevosenomistajat ei maksa mistään aiheuttamistaan vahingoista. Tien kunnossapidostakaan eivät halua maksaa, mutta mielellään treenauttavat siinä hevosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Oispa mullakin niin huoleton elämä, että pahoittaisin mieleni hevosenkakasta. Ja lapsi tuskin kuolee hevonpaskan maistamiseen. Enkä mä teidän lapsista tiedä mutta omani eivät ainakaan kyykistele teillä maistelemassa paskaa, ei hevosen eikä koiran!
Teidän pihaan voikin sitten tulla paskomaan, kun ei pienet haittaa. Kiva.
Kuinka pitkään sen kakan pitää antaa palaa, että voi heittää puutarhaan?eikö se ole tuoreena liian stydia?
Itse pahoitan mieleni koiran kakasta, en hevosen. Hevosen kakka maatuu hetkessä auringonvalon ja ilman vaikutuksesta, koiran ei. Hevosenkakan kyllä huomaa ajoissa, mutta koirankakkaa ei aina.
Vierailija kirjoitti:
Siis. Meillä kun oli hevosia kersana, niin naapurit kävivät aina kyselemässä että saavatko hakea hevosenpaskaa lantalasta kun on niin järjettömän hyvää lannoitetta. Samoin vanhempani käyttivät sitä myös..
Hevosenpaska ei haise pahalle. Toisin kuin koiranpaska. Tai yök, lehmän! Lehmiltä tulee aina semmonen iso mäskiläjä. Hyi.
Lehmän taluttajaan en vielä olekkaan lenkkipolulla törmännyt. Missä päin tällainen muotivillitys on?
Hevosen kusi muuten haisee ihan karmealle kanssa. Ei riitä että sitä paskaa on tie puolillaan.
Viskaa kakka syksyllä mullan pinnalle ja keväällä voit käyttää maata. Olen nähnyt, että jotkut viljelevät jo samana kesänä ja hyvin kasvaa, mutta täytyy tarkistaa, onko ok? Ainakin koristekasveille sopii heti pintaan laitettuna:) Lämpöpenkkiin voi laittaa myös palamaan.
Vierailija kirjoitti:
Viskaa kakka syksyllä mullan pinnalle ja keväällä voit käyttää maata. Olen nähnyt, että jotkut viljelevät jo samana kesänä ja hyvin kasvaa, mutta täytyy tarkistaa, onko ok? Ainakin koristekasveille sopii heti pintaan laitettuna:) Lämpöpenkkiin voi laittaa myös palamaan.
Jos tarvitsen hevonpaskaa, haen sitä kaupasta. Saa valmiiksi poltettuna.
Hevonpaska on hyvää kompostin täytettä. Sillä on hyvä herätellä komposti näin talven jäljitä. Pistää kummasti vauhtia palamisprosessiin.
Käytkö sä pyyhkimässä sen hevosen pyllyn, kun ei se raukkaparkka varmaan niiden kavioiden kanssa itse siihen pysty?