Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säikähdän ääniä

Vierailija
31.03.2017 |

Mistä ihmeestä mahtaisi olla kyse, kun säikähdän tai säpsähdän aina kaikkia vähänkin kovia ja yllättäviä ääniä? Sydän alkaa hakkaamaan jne.. Kun postiluukku kolahtaa postimiehen tuodessa kirjeen. Kun ohiajava poliisiauto laittaa yhtäkkiä pillit päälle. Olen terve, ulospäinsuuntautunut, menestynyt, iloinen ihminen, ei mitään masennusta tms, ainoastaan tällainen erikoinen pikkuvika. Mutta ihmettelen sitä kovin, tuttavani eivät tunnu säpsähtävän periaatteessa arkisia yllättäviä ääniä kuten vaikka se postiluukun kolahdus.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Oon monesti meinannut saada sydänkohtauksen, kun leipä hyppää paahtimesta:)

Vierailija
2/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisia vaistoja ne vain on. Itsellenikin tulee aina stressiä ja ahdistusta meluamisesta ja kovista äänistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. Oon monesti meinannut saada sydänkohtauksen, kun leipä hyppää paahtimesta:)

:D minä myös! Ja mies ihmettelee mitä kamalaa tapahtuu kun minä henkäisen kauhuissani säikähtäneenä ja pomppaan metrin ylös sohvalla :D . Mies säikähtää minun säikähtämistä ja luulee että taivas suunnilleen putoaa :D . Ap.

Vierailija
4/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisia vaistoja ne vain on. Itsellenikin tulee aina stressiä ja ahdistusta meluamisesta ja kovista äänistä.

No ei kait se nyt ihan normaalia ole saada paahtoleivän hyppäämisestä sydäriä..

Vierailija
5/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se normaalia ole mutta eihän lääkäriinkään kehtaa moisesta ongelmasta mennä:)

Vierailija
6/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se normaalia ole mutta eihän lääkäriinkään kehtaa moisesta ongelmasta mennä:)

Ei kehtaakaan, siksi kysynkin vauvalla :D :D . Ap.

Vierailija
7/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen, että kuulen normaalitkin äänet jotenkin voimakkaampina mitä ne on. Ehkä tää säpsähtely liittyy siihen. T:1

Vierailija
8/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
9/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus säikähän ku mies yskäsee kovaa tms :D oon huomannu et sillon ku oon stressaantunu nii säpsähtelen helpommin..

Vierailija
10/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama että stressaantuneena säpsähtelen. Varis kraakkuu ulkona. Mies pieraisee. Saatan säikähtää stressaantuneena niin paljon että tulee sellainen välähdys niinkuin näkökenttä menee valkoiseksi.

Vierailija
11/11 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan on herkempiä äänille kuin toiset. Minua alkaa hermostuttaa esim. jos televisio on liian kovalla, ahdistun ja korvissa alkaa tuntua ikävältä. Pidän korvatulppia mukana joka paikassa, koska vaikka junassa liian kovaa juttelevat ihmiset saavat pääni räjähtämään yms.

Sitten taas yllättävät äänet säikäyttävät usein sellaisenkin, joka ei muuten ole ääniyliherkkä. Jos on ajatuksissaan tai keskittynyt johonkin, on ihan luonnollista säikähtää mitä tahansa häiriötä joka "herättää" tästä keskittymistilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä