Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko haluta tai jopa vaatia?

Vierailija
30.03.2017 |

Nyt kun tulee ikää lisää, niin olen ajatellut, että joko sitä rohkenisi alkaa haluta. Edes joskus jotakin. Minusta on ihmeellistä, että nykyään ihmiset osaavat haluta ja jopa vaatia toisilta itselleen asioita tai tavaroita. Joku haluaa itselleen tietyn koulutuksen, tietyn ammatin, tietyn työpaikan, tietynlaisen talon, auton, tavaroita, tietynlaisen puolison jne., ja ihminen tekee kaikkensa saadakseen haluamansa.

Itse en ole oikein koskaan osannut haluta mitään, vaan olen ottanut vastaan mitä tielleni on tullut. En voi kuitenkaan valittaa, sillä minulla ovat asiat ihan hyvin. Mutta en osaa haluta mitään, ja minusta se on outoa. Juontaakohan tämä kaikki lapsuudesta, sillä lapsena nuorena koin, että kotona ei osattu ehkä oikein kannustaa mihinkään, eikä varsinkaan tytöt saaneet haluta mitään. Pojat saivat enemmän vapauksia tässäkin asiassa, halusivat ja saivat esim. mopot, autot. Olen kuitenkin kokenut turvallisen ja onnellisen lapsuuden, ja minulla oli rakastavat vanhemmat ja sisaruksia.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän nuoren aikuisen, joka ei osaa valita yhtään mitään. Ottaa vain nöyränä vastaan kaiken mitä eteen tulee. Ruuasta lähtien aina työtehtäviin asti ei osaa haluta mitään tiettyä ruokaa tai työtehtävää. Hänen mielestään asiat elämässä tapahtuvat tuurilla. On joko hyvää tuuria tai huonompaa.

Minäkin olen miettinyt, että häntä ei varmaan ole kannustettu kotona. Eikä varmaan myöskään ole annettu tehdä valintoja. Äiti oli ehkä aika vahva päällepäsmäri.

Toivon että tuo ihminen ehtii vielä oppia, että hän pystyy haluamisillaan ja valinnoillaan vaikuttamaan elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä