Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytännön kokemuksia okt:n koko suhteessa perheen kokoon?

Vierailija
30.03.2017 |

Lapseton (ja sellaisena pysyvä) pariskunta etsii omaa taloa, mukanana kaksi aktiivista koiraa.
Omissa toiveissa talon neliöt olisivat 80-110 suurinpiirtrein, mutta satumme asumaan alueella jossa suuremmat kodit ovat paremmin edustettuina markkinoilla.
Itsellä pienemmän talon etuihin puoltaa kodikkuus, juoksevat kulut ja siivous. Ja jotenkin tuntuu pröystäilyltä, että laitettaisiin ylijäämä huoneisiin esim. sali, musastudio, koirien oma huone, itselle kirjasto/maalaushuone etc.
Miten jo omakotitaloissa asuvat/asuneet olette kokeneet huoneiden ja pinta-alan suhteessa perheenne kokoon. Toki siis vastauksia muiltakin kuin pariskunnilta on kiva kuulla, vaikka oma tilanne on kahden ihmisen perhe + koirat.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 4 ja koti on kokoa 244 neliötä ja 1300 neliötä, kaksi pientä koiraa. Kyllä me sujuvasti tämän täytämme. Mökillä on 80 plus 40 neliötä ja kaksi hehtaaria. Sekin kyllä riittäisi.

Vierailija
2/9 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3makkaria, keittiö, olohuone, vierashuone. 4 henkee ja koira. On siis tietenkin kylppäri ja 2vessaakin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan myös lapseton pariskunta ja talo on 230 neliötä. Ei tunnu liian isolta, mutta kaksi huonetta on talven viileänä kun niissä ei oleskella (kirjasto ja vierashuone). Mukava kun on ylimääräistä tilaa. Voisin kyllä pienemmässäkin olla, mutta alle 120 neliöisessä en haluaisi asua.

Vierailija
4/9 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehekkeellä on 100 neliöinen omakotitalo ja juuri sopiva tarpeisiinsa. Itselleen sen siis alunperinkin rakentanut.

Vierailija
5/9 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kaksi koiraa,150m2.Kiva kun on koirilla tilaa juosta sisälläkin...Poistin seiniä joten avointa yleistilaa on paljon.Miksei saisi olla tilaa?Kannattaa varoa tosin täyttämästä sitä tavaroilla.Sitten siivous ei enää helppoa.

Vierailija
6/9 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon pariskunnalle olevan sopiva talokoko siinä 100-140 m2 ja yhdessä tasossa. Jos siis talossa on tarkoitus asua pidempään eikä muutamaa vuotta.

Meillä on 190m2 ja 2 aikuista, vähän samankaltaisesta syystä kuin teilläkin ja onhan tämä aivan liian suuri, yhdessä vaiheessa mulla oli vaatehuone sekä huone vaatteille.

Vierailija
7/9 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman makuuhuoneen lisäksi omakotitalossa kannattaa olla vierashuone ja työhuone/harrastushuone. Koska teillä on koiria kannattaa miettiä kodinhoitohuoneen toiminnallisuutta: onko tarvetta pestä koiran tassuja siellä, onko se mahdollista tehdä niin , että koko kodinhoitohuone ei kastu. Toinen asia mitä pohtisin on kerrokset, 1 vai 2 kerroksinen. Esim lapsiportilla voi estää koirien kulkemisen kerrosten välillä, kun itse ei ole kotona. Pihasta. Jos minulla olisi koira, tekisin tontin ympärille aidan, jotta koira saa välillä juoksennella pihalla vapaalla. Koira meillä vasta haaveissa.

Vierailija
8/9 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä talossamme oli 6 asukasta ja 162m2, huoneita 6, vessoja 3 jne. Jokaiselle oma huone ja tilavat yhteiset tilat. Ihan ok, hyvin mahduttiin.

Nykyisessä talossa on tilaa 235m2 ja enää 3 kotona. Ja edelleenkin on sopivan kokoinen talo. 3 makkaria joista 1 työhuoneena, kotiteatteri/takkahuone/kirjasto (=oh joka on lähinnä teinin käytössä), iso olkkari ja keittiö, 3 vessaa + muuta tarvittavat tilat.

Siivous ei ole koskaan ollut ongelma koska isompaa on helpompi siivota kuin ahdasta ja täyteen sullottua tilaa. Tai sitten meillä käy siivoaja. Mutta vähitellen voisi taas harkita paluuta sellaiseen 150m2 yhdessä tasossa.

Vierailija
9/9 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ilman lemmikkieläimiä. Asuntoni on reilut 200 neliötä plus patio mutta se on siis kerrostaloasunto, ei omakotitalo. Olen asunut myös 30-neliöisessä asunnossa. Kummassakin olen suurin piirtein yhtä onellinen. En pidä harrastus- ja mediahuoneita minään pröysäilynä vaan rahan käyttämistä siihen, mitä itse elämässä arvostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi