Te toimiston työtarjous ja raskaus
olen 12rv ja Olen tällä hetkellä työtön en ollut viellä kertonut raskaudesta te toimistolle. Nyt sain kuiten kin työ tarjouksen alalta jolta olen ilmoittanut että en halua työtä. Minulla on pahaa pahoin vointia ja todella kova väsymys ja työ olisi ruuan laittoa. Onko minulla oikeus kieltäytyä ruokaalan työstä pahoinvoinnin takia? Ja miten minun nyt pitäisi toimia että en saisi karenssia.
Kommentit (24)
Haet työpaikkaa. Jos tulee kutsu haastatteluun niin kerrot olevasi raskaana. Tuskin saat sitä työpaikkaa sen jälkeen.
moa kirjoitti:
pitäisikö minun kuitenkin olla ensin te toimistoon yhteydessä ja kertoa tilanteesta ja pahoin voinnista jonka takia en kykenisi työtä tekemään
Hanki lääkärintodistus sairauslomasta, laita Oma asiointiin tieto, että olet sairaana etkä pysty ottamaan kokoaikatyötä vastaan. Saat kelalta sairauspäivärahan omavastuuajan jälkeen eikä tule te-toimiston kanssa mitään ongelmia eikä ole pakko hakea töitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankkiuduit työttömänä raskaaksi? Ensin vakituinen paikka ja vähintään viiden vuoden säännölliset tulot + ankaraa säästämistä ja vasta sitten lapsia.
Ja sitten pääset ylimielistelemään, miten toikin on mummoäiti..
Miten alkuvaiheen raskaus vaikuttaa työn vastaanottamiseen? Jos ei ole vaikean raskauden takia vuodepotilas, niin ei mitenkään, siitä huolimatta että äitiysloma on tulossa. Äitiyslomalle voi jäädä sieltä työstäkin. Työn saamiseen vaikuttanee merkittävästi, sillä työnantajat lienevät haluttomia palkkaamaan ihmistä joka on jäämässä samantien äitiyslomalle, mutta työn hakemiseen ei vaikuta kyllä mitenkään.