Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuhkarokkoepidemiaa ympäri Eurooppaa

Vierailija
30.03.2017 |

Ukrainassa leviää rokotteen heikon saatavuuden takia, muissa maidsassa rokotevastaisuus on heikentänyt laumaimmuniteettia.

Rokottakaa ne lapsenne ja suojelkaa vauvoja ja muita, jotka ei rokotuksia voi ottaa.

https://www.google.fi/amp/www.bbc.co.uk/news/amp/39419976

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä uskalla antaa rokotuttaa lastani, oon netistä lukenut kamalia juttuja mitä rokotuksista voi tulla. Kannattaa liittyä fb:n rokotuskriittiset ryhmään keskustelemaan asiasta!!!

Vierailija
2/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä uskalla antaa rokotuttaa lastani, oon netistä lukenut kamalia juttuja mitä rokotuksista voi tulla. Kannattaa liittyä fb:n rokotuskriittiset ryhmään keskustelemaan asiasta!!!

Todennäköisemmin lapsesi kuolee tuhkarokkoon, kun siihen rokotukseen.

Vaikka provohan olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka provohan olet.

Itse taidat olla provo. Tuhkarokko on tavallinen lastentauti jonka ennen sairastivat suunnilleen kaikki lapset. En ikinä ole kuullut että kenenkään sisaruksia tai koulukavereita olisi kuollut tuhkarokkoon.

Vierailija
4/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka provohan olet.

Itse taidat olla provo. Tuhkarokko on tavallinen lastentauti jonka ennen sairastivat suunnilleen kaikki lapset. En ikinä ole kuullut että kenenkään sisaruksia tai koulukavereita olisi kuollut tuhkarokkoon.

No lue vaikka tuo ap:n linkkaama uutinen, Romaniassa kuollut 17 lasta tuhkarokkoon vuoden 2016 alun jälkeen. Ne on jonkun sisaruksia tai koulukavereita. Nyt olet kuullut.

Vierailija
5/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka provohan olet.

Meidänkö vika se on, että sä olet elänyt tynnyrissä etkä osaa tilastoja etsiä?

Vierailija
6/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka provohan olet.

Ottaen huomioon, että tuhkarokosta on päästy eroon jo tyyliin yli 50 vuotta sitten, niin onko toi jokin ihme? Mene kysymään joltain 90-vuotiaalta, moniko sen tuntemista ihmisistä kuoli tuhkarokkoon.

Tai sit sun täytyy lähteä reissaamaan ympäri maailmaa, koska tuhkarokko tappaa vuosittain yli 100 000 ihmistä.

Vierailija
7/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka provohan olet.

Meidänkö vika se on, että sä olet elänyt tynnyrissä etkä osaa tilastoja etsiä?

En elä tynnyrissä vaan olen elänyt 1960-luvulla ja sairastanut tuhkarokon niin kuin kaikki tuntemani sukupolveni ihmiset. Silloin ei ollut mitään joukkokuolemia niin kuin joku tällä palstalla muutama kuukausi sitten väitti. Voit tarkasttaa tämän asian Suomen kuolleisuustilastoista. Romania on köyhä maa jossa ihmisten perusolosuhteet ovat heikommat kuin Suomessa joten siellä voi kuolla harmittomaan lastentautiinkin.

Vierailija
8/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka provohan olet.

Ottaen huomioon, että tuhkarokosta on päästy eroon jo tyyliin yli 50 vuotta sitten, niin onko toi jokin ihme? Mene kysymään joltain 90-vuotiaalta, moniko sen tuntemista ihmisistä kuoli tuhkarokkoon.

Tai sit sun täytyy lähteä reissaamaan ympäri maailmaa, koska tuhkarokko tappaa vuosittain yli 100 000 ihmistä.

Ennen oli  ennen, itsekin sairastin sen lapsena, eikä ollut hauskaa. Nykyisin on lisäkkeenä se, että jos lapsi joutuu sairaalaan (jälkitaudeista) niin on vaara saada vaikka MRSA-balkeeri. Kun taapero alkaa mustua jostain kohtaa, niin voi tulla ne rokotusvastaiset puheet mieleen.

Vierailija
9/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka provohan olet.

Äitini on 85 ja isäni 87 eikä heidän tuntemista ihmisistä ole kukaan kuollut tuhkarokkoon. He eivät eläneet 1800-luvulla jolloin Suomessa oli nälänhätä.

Vierailija
10/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka provohan olet.

Ennen oli  ennen, itsekin sairastin sen lapsena, eikä ollut hauskaa. Nykyisin on lisäkkeenä se, että jos lapsi joutuu sairaalaan (jälkitaudeista) niin on vaara saada vaikka MRSA-balkeeri. Kun taapero alkaa mustua jostain kohtaa, niin voi tulla ne rokotusvastaiset puheet mieleen.

Olen sairastanut myös tuhkarokon eikä sairastaminen koskaan ole hauskaa. En vastusta rokotuksia vaan valheellista propagandaa jolla väïtetään tuhkarokon olevan hengenvaarallinen tauti vaikka se ei pidä paikkansa. Kyselkää vaikka vanhemmiltanne/isovanhemmiltanne kuoliko kukaan tuhkarokkoon 1960-luvulla. En hyväksy sitä että terveysviranomaiset levittävät valheellista tietoa.

Vierailija
11/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkarokko tappaa vuosittain yli 100 000 ihmistä? Vaikka kaikki saavat rokotuksen sitä vastaan.

Afrikassa ei ole edes mitään rokotuskortteja. Sama mukula voi saada tuhkarokkorokotuksen jopa 10 kertaa, kun ei tiedä, että on saanut sen jo. Tuhkarokkoon kuolevat lapset ovat aliravittuja ja hiv-positiivisia ja saattaisivat kuolla mihin tahansa tautiin, myös rokotteella saatuun.

Katsokaa who:n sivuja. Maailmassa ei ole yhtään paikkaa, jossa ei rokotettaisi tuhkarokkoa vastaan. Tuhkarokon hävittäminen on ollut who:n prioriteettina viimeiset 30 vuotta. Ja projektiin on pantu pätäkkää miljardeja euroja.

Silti tuhkarokko vain leviää ja leviää, jos uutisia uskoo. Ja tappaa hirveät määrät lapsia.

Kysymyksiä teille, jotka osaatte ajatella: miksi influenssarokotus pitää uusia joka vuosi, koska viruskanta muuntuu, mutta sama 40 vuotta sitten kehitetty tuhkarokkopiikki antaa olevinaan suojan vieläkin? Eikö kenellekään juolahda mieleen, että tuhkarokkoviruskin voisi muuntua? Ja että nämä tartunnat ovat sitä muuntunutta kantaa?

Onko uutisessa sanottu, olivatko nämä tartuntaan kuolleet saaneet rokotuksen? Se nimittäin on Romaniankin rokotusohjelmassa.

Uutisessa puhutaan, että Ukrainassa on ollut rokotteen toimitusongelmia. Mutta siellähän ei edes ole epidemiaa?

Vierailija
12/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isän veli kuoli tuhkarokon jälkitautina saamaansa aivokalvontulehdukseen 1960-luvulla, mutta toi se oli tuohon aikaan jo harvinaista. Ennen toista maailmansotaa väkeä kuoli paljon. 1960-luvullakin tuhkarokosta kyllä vammautui helposti. Omalla äidilläni on tuhkarokon jälkitautina (1960-luvulla ) saatu kuulovamma. Tuttavan isällä on näkövamma. Lisäksi tuhkarokkoon kuuluvan kuumeen on myöhemmin havaittu aiheuttavan pysyviä oppimisvaikeuksia, keskittymisongelmia, hahmotushäiriöitä ja lukivaikeuksia, ja siis todennäköisesti näitä on aiheutunut monille myös Suomessa tuolloin 1960-luvulla, vaikka silloin niitä ei tietysti diagnosoitu, ajateltiin vaan, että "se ei ole oikein akateemista ainesta".

Vierailija
13/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 11. Virusten muutuminen on kyllä tullut monille mieleen ja sitä tutkitaan koko ajan. Toki enemmän niiden virusten kohdalla, jotka muuntuvat. Perinteisten rokkotautien ovat siitä jänniä, että ne eivät oikeastaan ole merkittävästi muuntuneet muutamaan sataan vuoteen. Edward Jennerin 1700-luvulla lehmärokosta kehittämä isorokkorokote toimii vieläkin. Samoin se tuhkarokkorokote toimisi, jos ihmiset sen saisivat.  Mutta rokotusohjelma ei ole kattava monessa sellaisessakaan massa, missä sellainen ylipäänsä on ja missä siihen teoriassa kuuluu myös tuhkarokkorokote.

Vierailija
14/14 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin sisko kuuroutui tuhkarokon seurauksena, ja silloin vielä mentiin kulkutautuisairaalaan sairastamaan.