Haaste: 50 tavaraa roskiin ja 50 tavaraa kierrätykseen
Lähteekö joku mukaan? Itse tykkään pelillistää asioita, joten kokeilen tätä. Idea siis yksinkertaisesti etsiä kodista 50 tavaraa jotka on roskiskamaa ja 50 tavaraa jotka laittaa kierrätykseen, joko lahjoittaa tai kirpparia varten.
Kommentit (36)
Saldo pääsiäisenä: 80 tavaraa kierrätykseen ja 150 asiaa roskiin. En muuten ostanut hullareilta mitään, vaikka pari kosmetiikkapurkkia jo ostoskorissa käväisi :)
En ole vielä päässyt kierrättämään tavaroita, joten olkkari on nyssäköitä täynnä, lohduttaa kuitenkin ajatella että eivät ne ikuisesti siinä ole ja sen jälkeen kotini on taas astetta lähempänä ideaalitilaa.
Ap
Tehty aikoja sitten, mutta paljon enemmän tavaraa.
Mulle jäis vaan melkein tyhjä kämppä jos 100 tavaraa pitäis heittää pois :D ehkä 5 + 5 voisin just ja just löytää.
Tätä ketjua lukemalla saa sen kuvan, että minulla on jotenkin poikkeuksellisen paljon tavaraa, vai osuuko tähän vain jostain syystä kaikki minimalistit kommentoimaan...
Minulla on jo erilaisia kyniäkin satakunta, kun laskee puuvärit, tussit ja muut yhteen ja ylläoleva sanoo että hänelle ei jäisi paljon mitään jos 100 tavaraa joutuisi laittamaan pois :)
Ap
Mitä peliä täs muka on? Oot vaan oppinu uuden sanan pelillistää ja käytät sitä väärin.
I'm in. Helposti. Kun asuu samassa talossa yli 20v tavaraa kertyy!!
Ihmettelen aina näitä "tavaraa roskiin" -kampanjoita. Kun minulla jokin tavara hajoaa, se päätyy samantien roskiin, en säilö sitä. Kun kahvinkeitin hajoaa, otan samantien ohjekirjakansiosta käyttöohjeensa ja laitan sen paperinkeräykseen. Se ei siis jää muistuttamaan laitteesta, jota ei ole. En säästä toimimattomia kyniä, vanhoja kirjekuoria jne., muta näköjään osa tekee niin ja sitten ihailee itseään, kun normisiivoaa ja kutsuu sitä turhista tavaroista luopumiseksi.
Katselen ympärilleni enkä keksi mitään, mitä viedä kirppikselle.
Raivasin keittiön ylimmän ison vetolaatikon tuossa kastiketta sekoitellessa. Totesin, että meillä oli viisi valkosipulipuristinta, toinen toistaan kekseliäämpiä uutuusihmemallej ja yksi sellainen silikonirulla joka kuorii kynnet. Käytämme valkosipulia tuubista, kuivattuna tai kokonaisina päinä joten vimpaimet ovat maanneet laatikossa kuutisen vuotta, kutakin on käytetty ehkä kerran. Jätin yhden, muut roskiin.
Perittyjä paistinlastoja oli kahdeksan, niitä ei ole voinut heittää pois koska niissä ei ole mitään vikaa. Käytän kahta ikean muovilastaa päivittäin. Roskiin.
Sen sijaan jätin oliivinkivenpoistajan joka on uskomattoman näppärä vehje paitsi oliiveille, myös kirsikoille, ja on ahkerassa käytössä nyt parsa- aikaan, laitan sen paistokasarin pohjalle pitämään nuput veden päällä. :)
Mukana ollaan!
Aina välillä saan puuskia ja kerään pussillisen tavaraa kerrallaan pois kaapeista. Tavaraa kyllä on liikaa, vaikka turhan ostelun olenkin jo lopettanut. Tulee hyvä olo, kun tavaravuori pienenee.
Huonoimmat t-paidat leikkaan yleensä siivousräteiksi, ne voi tarvittaessa heittää käytön jälkeen roskiin jos jotain erityisen likaista siivoaa.
Mistä teille tavaraa oikein tulee? Meillä ei anneta joululahjoja aikuisille (paitsi kirjoja), ei lahjota synttärinä, ei ole tapana viedä kuin "haihtuvia tuliaisia" eli viiniä, kynttilöitä jne. Eli ei ole puolta tusinaa valkosipulipuristimia tai viittä fileerausveistä. En yksinkertaisesti ostaa tavaroita,joita en aivan varmasti tarvitse.
Toisaalta olen ihmetellyt, miksi niin monet odottavat palkkapäivää. Kun tekee ostamisesta elämää suuremman asian, niin äkkiähän rahat kuluvat. Jos hankkii vain yhden valkosipulipuristimen voi ajatella, että sen sijaan että ostaisi 5 lisää, voi ne rahat laittaa sijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina näitä "tavaraa roskiin" -kampanjoita. Kun minulla jokin tavara hajoaa, se päätyy samantien roskiin, en säilö sitä. Kun kahvinkeitin hajoaa, otan samantien ohjekirjakansiosta käyttöohjeensa ja laitan sen paperinkeräykseen. Se ei siis jää muistuttamaan laitteesta, jota ei ole. En säästä toimimattomia kyniä, vanhoja kirjekuoria jne., muta näköjään osa tekee niin ja sitten ihailee itseään, kun normisiivoaa ja kutsuu sitä turhista tavaroista luopumiseksi.
No hienoa, että olet täydellisesti tavarat hallitseva ihminen. Kuule, ei kaikilla ole mitään "ohjekirjakansioita". Me kaikki muut yritämme niin kovasti olla kuin sinä, armoitettu siivousguru. Eikö sinun kannattaisi kirjoittaa kirja? Kun se mikä sinulle on niin helppoa on muille vaikeaa. Flyladyn termein olet BO. Born Organised. Systemaattiseksi syntynyt. Tämä voi olla sinulle uutta, mutta kaikki ei ole samanlaisia. Sinä voisit oppia taas siitä asiasta enemmän. Ihmisten erilaisuuden ymmärryksestä.
Vierailija kirjoitti:
On hirveän kiinnostavaa lukea muiden kommentteja siitä, että ei ole mitään pois heitettävää, kun itselläni löytyy lompakostakin jo useampi kuitti jonka voisi heittää roskiin ja laatikonpohjalla on aina jotain ''askartelumateriaaliksi'' säilytettyä pahvinpalasta :) Ja niitä vanhoja ohjevihkoja löytyi äsken muutama lisää. No, ehkä minustakin kuoriutuu minimalisti lopulta! Ap
No voi itku sentään... Jos tuollaiset lasketaan mukaan, niin kaipa silloin jokainen löytäisi 100 heitettävää "juttua" pois, mutta itse en nyt ajatellut ihan jtn. paperinpalasia, kun luin aloituksesi.
Joo, tuossa vieressä on talouspaperi mihin on pyyhitty käsiä, eli laskenko mä nyt senkin mukaan tähän "tavaroiden" pois heittoon? Näitä tulee useampi päivässä, että aikas nopeasti siis saisin 100 kpl jotain juttua kerätyksi...
LOL, onpas tyhmä aloitus, kun aletaan miettimään ja laskemaan mukaan kuitteja, pahvinpalasia ja laitteiden käyttöoppaita...
Osallistun. Lahjoitin eilen DVD:t pois. Niitä oli 57. Nyt sitten etsii roskiskamat.
Oon muuttamassa yksiöön kolmiosta tilapäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hienoa, että olet täydellisesti tavarat hallitseva ihminen. Kuule, ei kaikilla ole mitään "ohjekirjakansioita". Me kaikki muut yritämme niin kovasti olla kuin sinä, armoitettu siivousguru. Eikö sinun kannattaisi kirjoittaa kirja? Kun se mikä sinulle on niin helppoa on muille vaikeaa. Flyladyn termein olet BO. Born Organised. Systemaattiseksi syntynyt. Tämä voi olla sinulle uutta, mutta kaikki ei ole samanlaisia. Sinä voisit oppia taas siitä asiasta enemmän. Ihmisten erilaisuuden ymmärryksestä.
En ole siivousguru, inhoan siivoamista. Siksi pyrin elämään niin, että ei tarvitse siivota! Elämä helpottuu huomattavasti, kun ei kuvittele, että joskus on enemmän aikaa järjestää kaappeja tms.
Olen kaikkea muuta kuin systemaattiseksi syntynyt, olen opetellut tähän, jotta saan tehdä kivoja juttuja siinä vaiheessa, kun muut taittelevat sukkia sävy sävyyn.
Hullut päivät taas tulollaan ja konmarittajat lähtökuopissa. Oravanpyörä pyörii.