Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaste: 50 tavaraa roskiin ja 50 tavaraa kierrätykseen

Vierailija
30.03.2017 |

Lähteekö joku mukaan? Itse tykkään pelillistää asioita, joten kokeilen tätä. Idea siis yksinkertaisesti etsiä kodista 50 tavaraa jotka on roskiskamaa ja 50 tavaraa jotka laittaa kierrätykseen, joko lahjoittaa tai kirpparia varten.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kodissa ei yhtään roskiskamaa, mutta kirpparille voisin viedä 100 tavaraa.

Vierailija
2/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin osallistua. Mulla on kyllä aika pieniä tavaroita, joten ei tuo satakaan paljon näkyisi taloudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tavaran myyjät tykkää kun porukka heittelee käyttökelpoiset ja harvoin tarvittavat esineensä roskiin ja ostaa sitten uuden kun sitä taas tarvitaankin.

Hmm, kenenköhän idea nämä "tyhjennä kotisi kaikesta" kampanjat ovatkaan...

Vierailija
4/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja tavaran myyjät tykkää kun porukka heittelee käyttökelpoiset ja harvoin tarvittavat esineensä roskiin ja ostaa sitten uuden kun sitä taas tarvitaankin.

Hmm, kenenköhän idea nämä "tyhjennä kotisi kaikesta" kampanjat ovatkaan...

Järjen käyttö on sallittua.

Itse peliin en voi lähteä mukaan, koska pidän järjestystä yllä ja vien tarpeetonta kirpputorille säännöllisesti.

Vierailija
5/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyy aina pois laitettavaa.Eli mukana.

Vierailija
6/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä ihailtavaa, toivottavasti huomaan itsekin kohta että mitään roskiin heitettävää ei enää löydy. Nyt on kaapin perällä vielä käyttöohjevihkosia laitteisiin joihin niitä ei enää tarvita ja lahjapaperin palasia, joita olen säilönyt just in case. Ap

Vierailija
7/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei tuollainen onnistuisi. Laitan tavaraa roskiin heti silloin, kun se osoittautuu käyttökelvottomaksi. Jos on ehjä ja muutoinkin ok, niin kirppikselle tai annan jonnekkin. En siis löytäisi kotoa juuri mitään roskiin laitettavaa. Kirppistavaraa kyllä löytyy, eli sellaista tavaraa ja vaatetta, mille ei itse enää näe hyötyä, mutta jota joku muu voi vielä tarvita.

Vierailija
8/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on oikeasti niin paljon tavaraa, että voi heittää 100kpl roskiin? Ei minulla vaan. Löytäisin ehkä jotain 10-20 jos oikein kunnolla ettii. 

Vierailija
9/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on mennyt jotain pieleen, kun kotoa löytyy 100 ylimääräistä tavaraa. Yleensä teen vuosittain läpikäynnin ja muutenkin yritän miettiä jo ostohetkellä tarkkaan, toki huteja silti joskus tapahtuu. 

Vierailija
10/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ajattelin ettei meillä ole roskiskamaa koska siivoan säännöllisesti ja olen vienyt paljon kirpparille, mutta jos ihan papereista ja kynistä lähdetään niin työpöydän laatikoissa on kyllä ties mitä roinaa. Kaapista voi löytyä myös rispaantuneet sukat tms.

Vierailija
11/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä ihailtavaa, toivottavasti huomaan itsekin kohta että mitään roskiin heitettävää ei enää löydy. Nyt on kaapin perällä vielä käyttöohjevihkosia laitteisiin joihin niitä ei enää tarvita ja lahjapaperin palasia, joita olen säilönyt just in case. Ap

Ohis, mutta itse en laske paperikeräysmateriaalia roskiksi tai oikeastaan tavaroiksikaan. Toki ovat olleet sulla kaapintukkeena, jos turhia. 

Vierailija
12/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on oikeasti niin paljon tavaraa, että voi heittää 100kpl roskiin? Ei minulla vaan. Löytäisin ehkä jotain 10-20 jos oikein kunnolla ettii. 

Se on hyvä, että ei löydy, mutta on pajon kaltaisiani ''säilöjiä'', joilla on kaapin nurkkaan työnnettynä tavaraa vaikka vain siksi, että jossain vaiheessa ei ole ollut energiaa miettiä mitä sille tekisi, joten se on vain laitettu johonkin laatikkoon pois silmistä.

Itse esimerkiksi heitin äsken pois niitä aiemmin mainitsemiani turhia käyttöohjeita viisi kappaletta ja samalla löytyi pari postikorttia ja ryppyisiä kulahtaneita minigrip-pusseja, jotka heitin roskiin. Siitä tuli jo kymmenen tavaraa. Ei niiden tavaroiden siis tarvitse olla mitään isoja juttuja, kuten kodinkoneita tai vaatteita. Ap

Vierailija
13/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, jos mä lähden tohon mukaan, mulle ei jää mitään :D Kengät, alusvaatteet ja sukat mukan lukien vaatteita vois löytyä ehkä nippanappa toi 50kpl kirppikselle vietäväksi, eri asia sitten haluaako kukaan mun käytettyjä kalsareitani ostaa :D Korut siihen päälle, ni 60 tavaraa.

Mut mitä heitän pois? Hammasharjan? Shampoon? Koiran ruokakupin?

Asun vuokralla valmiiksi kalustetussa asunnossoa, en siis omista oikeastaan mitään.

Eli en ole mukana haasteessa ;)

Vierailija
14/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kanssa tällaisista "tavara päivässä"-kampanjoista.

Vierailija
15/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut roskiin nyt jo 23 asiaa ja kierrätykseen 5, projekti jatkuu :)

Äsken heitin sinne roskiin mm. kalenterin vuodelta 2009.

Ihailen tosiaan sellaisia ihmisiä, joilla ei kerry mitään turhaa nurkkiin vaan kaikki hoidetaan heti, itse en ole valitettavasti sellainen, mutta koitan muuttua! Ap

Vierailija
16/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin huonoja sukkia pois muovikassillisen sitä mukaa kun käytin. 

Vierailija
17/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole noin paljon turhaa tavaraa. Olen ajatellut tehdä isonmitään kevätsiivouksen mutta multa menisi enintään 20 roskiin ja 10 kirpparille. En tykkää tavarasta, niin ei ole tullut kerättyä.

Vierailija
18/36 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hirveän kiinnostavaa lukea muiden kommentteja siitä, että ei ole mitään pois heitettävää, kun itselläni löytyy lompakostakin jo useampi kuitti jonka voisi heittää roskiin ja laatikonpohjalla on aina jotain ''askartelumateriaaliksi'' säilytettyä pahvinpalasta :) Ja niitä vanhoja ohjevihkoja löytyi äsken muutama lisää. No, ehkä minustakin kuoriutuu minimalisti lopulta! Ap

Vierailija
19/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt heittänyt roskiin (lasken tässä roskiskamaksi myös H&M:lle menevät rikkinäiset tekstiilit) 111 tavaraa, tyhjistä kirjekuorista kulahtaneeseen teepaitaan. Kierrätykseen olen saanut vasta 20 tavaraa, ne ovat sellaisia mitä itsekin voisin kirpparilta ostaa jos tarvitsisin. Kierrätystavarat aion kuskata kierrätyskeskukseen tässä joku päivä, kunhan saan 50 tavaraa täyteen :) Ap

Vierailija
20/36 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde. Ei köyhällä ole niin paljon turhaa tavaraa, että olisi varaa heittää  noin vaan roskiin 50 tavaraa. Rikki menneet ja käyttökelvottomat heitetään roskiin saman tien, mutta ei niitä tule kovin paljon.

En heitä roskiin vuoden 2009 kalenteria, sillä siinä on monta tärkeää merkintää, kuten muissakin kalentereissa. Joku säilykepurkki tai postituskuori voi olla turha tänään, mutta mieluummin säilytän sen kuin ostan uuden, kun kuitenkin niitä aina joskus tarvitaan.

Jos oikein etsimällä etsii, niin jostain voi löytyä jotain muinoin unohtuneita käyttöohjeita tai muuta vastaavaa. Mutta en ala etsimään niitäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi