Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempien naisten tarve arvostella nuorten naisten ulkonäköjä

Vierailija
29.03.2017 |

Mistä se kertoo? Kateudesta? Omaan elämään katkeroitumisesta?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahha, niinpä niin. Tällähän palstalla ei koskaan haukuta vanhempia naisia. Eipä. Ja myös nuoret naiset harrastavat tätä ylemmyisyyden tuomaa harhaa, että he ovat jotenkin erikoisempia kuin vanhat. Kaiki kuitenkin vanhenevat. Entäs sitten kun keski-ikäiset miehet arvostelee nuoria kaksikymppisiä elämänsä kunnossa olevia laihoiksi pojanklopeiksi. Täällä sitä arvostelua kohtaavat kaikki ja kaikenikäiset arvostelevat. Yhteistä näille ihmisille on etteivät ole tyytyväisiä itseensä joten helpointa on kohdistaa se viha muihin. Monet kaksikymppiset ehkä saa paskaan niskaan, koska he kuvittelevat olevansa spessuja vaikka eivät olekaan.

Tässä taas nähdään miten jollain vanhalla naisella on tarve riistää sitä nuoren naisen luonnollista ja oikeutettua tarvetta kokea itsensä kauniiksi ja loistaa sekä sädehtiä kauneudessaan. On fakta, ettei monikaan pidä vanhaa ihmis kehoa yhtä kauniina, kuin nuorta. Ja tämä on vain vanhenevan ihmisen hyväksyttävä, eikä yritettävä riistää nuorelta ihmiseltä nuoruuden iloaan. Vanheneva ihminen voi etsiä elämäänsä muita arvostuksen ja kiinnostuksen kohteita, kun alkaa menettämään ulkoista hehkuaan. Eikä siltikään tarvitse nuorta lytätä ja nostaa esim. omia kulttuuri harrastuksia jalustalle polkien samalla nuorten naisten tarvetta ulkonäön ehostamiseen esim.

Täällä annetaan aina ymmärtä kuinka muka ainoastaan vanhemmat naiset arvostelevat ja varsinkin nuoria naisia. Mikset kirjoita kaikista muistakin jotka heitä arvostelee? Nuoria naisia arvostelee toiset nuoret naiset, heitä arvostelee nuoret miehet ja heitä arvostelee vanhat miehet. Eikä näiden vanhempien naisten motiivit ole yleensä yhtään sen ihmeellisempiä kuin noiden muidenkaan ryhmien. Mutta aina pitää alkaa se vanhempien naisten haukkuminen, miksi? Monet vanhemmat naiset kun eivät edes hauku. Heitä ei kiinnosta jonkun 20 vuotiaan tekoripset, eikä minihameet. Mutta onhan heillä silmät päässä ja joskus kun oikein mauttomasti pukeutunutta siihen silmien eteen tunkeutuu, niin kai joku saattaa jonkun arvion antaa?

On jotenkin ihmeellistä kuinka kaikki nuoret naiset oikeasti kuvittelevat olevansa jotenkin erityisen kauniita. Pitävätkö he itse kaikkia ikätovereitaan jotenkin niin uskomattoman kauniina? Itse en vaan voi pitää, vaikka kuinka toivoisin, että kaikki nuoret naiset ovat kauniita. Eivät vaan ole valitettavasti ja moni 40 vuotiaas on minusta kauniimpi, vaikka näyttäkin vanhemmalta.

Ei, eikä kaikkien nuorten naisten ehostustaidotkaan ole kummoiset. On tullut nähtyä vaikka millaista kulmakarvaa ja huultenrajausta. Olen hiljaa enkä sano mitään, mutta ihan rehellisesti kun ajattelen itsekseni, että onpa rumaa, niin kyse ei ole kateudesta, vaan ihan vaan rehellisesti rumasta meikistä, jonka joku nuori nainen on onnistunut tuhrimaan naamaansa.

Maisat, Sarat ja Annit ovat kauniita, enkä usko, että vahemmat naiset heidän ulkonäköään haukkuvat. Joku kommentti tai teko on tosin saattanut herättää kysymyksiä ja kummaksuntaa. Mutta niitä kommentoi kyllä kaikenikäiset.

Tästä vääristyneestä käsityksestä, että vanhempi nainen arvostelee kateuksissaan nuorta naista pitäisi päästä eroon, ihan vaan koska se ei ole totta. Nuoren naisenkin kannattaisi joskus ottaa sellainenkin vaihtoehto huomioon, että se negatiivinen palaute onkin ihan itse aiheuttamaa, eikä kateutta. Vaikka hän itse näkeekin sieltä peilistä täydellisen kaunottaren, niin muut eivät ehkä näekään ja joku sanoo sen jopa ääneen.

Vierailija
22/38 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vanhat naiset eivät kykene vanhenemaan arvokkaasti, itseään kunnioittaen, siksi käyttäytyvät. Vanha nainen ei saa kokea nuorta naista uhkaksi, vanhan naisen tulee tukea ennemminkin nuorta naista. Nuoriin naisiin liittyy paljon rakenteellista sortoa yhteiskunnassamme. He tarvitsevat tukea, ei mitään halveksuntaa. Nuoren naisen asema ei ole hyvä. Nuoret miehet kohtelee nuoria tyttöjä kaltoin, raiskailevat, hyväksikäyttävät yms. Vanhat miehet pitää nuorta naista uhkana, nuori nainen ei saa kivuta yhteiskunnallisessa, patriarkaalisessa, hierarkiassa korkealle, se on uhka, kuten näkyy siinä miten paljon Li Andersson on saanut skeidaa niskaansa eduskunnassa. Lisäksi vanha nainen voi kokea nuoren naisen uhaksi työ- ja miesasioihin liittyen. 

Ja sitten menit lukemaan mitä kaikkea Tarja Halosen ulkonäöstä on kirjoitettu ja aloitit ketjun, jossa kysyt nuorten naisten tarpeesta haukkua vanhempia naisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tarvetta minullakaan, olen kohta 40 vuotias. Nuoren naisen ulkonäöstä on turha olla kateellinen, vanheneminen ja rupsahtaminen on demokraattista, se tapahtuu kaikille.

No itse asiassa rahalla sen näkymistä voi hidastaa aika tehokkaasti nykyään myös muut kuin julkkikset.

Vierailija
24/38 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vetää mustavalkoinen ajatus et nuori = kaunis ja vanha = ruma ja rupsahtanut

Mä nään asiakaspalvelutyössä naisia päivittäin, nuoria ja vanhempia. Toki välillä itse pelkään, että keski-ikäiset naiset voisivat pitää minua ylimielisenä kun siellä nuorena hymyilen kaikille. Oman pään pelko toi kyllä on, en koe saavani mitään arvostelevia katseita kun itse olen ystävällinen ja hymyilevä muita kohtaan.

Mutta asiaan, välillä toivon että joku näkis itsensä mun silmin. Tai toisen silmin ylipäätään. Miten usein ajattelenkaan, että ei hitsi ompa kaunis nainen. Ei välttämättä nuori, vain vaikka erityisen tyylikäs tai silmiinpistävän onnellisen näköinen. Vaikka lämmin hymy tai kivat hiukset.

Ei kauneus oo vaan mikään nuorten juttu. Ei se kauneus iän myötä mihinkään katoa. :)

Vierailija
25/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi nainen ja olen varma, että nuoria naisia haukkuvat kateelliset ikääntyvät naiset, joilla on oma elämä mennyt vähän niin ja näin. Nuoret naiset ovat kauniita, avoimia ja hellyyttäviä, suurin osa. Yleensä nuoret vielä suhtautuvat kauniisti ja ystävällisesti meihin vähän vanhempiin. Ei ole kyllä pahaa sanottavaa nuorista naisista, päinvastoin.

Vierailija
26/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta. Kun viimeksi puutuin nuiren naisen ulkonäköön oli se kun yritin puolustaa uutta Miss Helsinkiä täällä miesten äärettömän julmilta ja alentavilta kommenteilta.

Juu aivan...

Vierailija
27/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se kertoo? Kateudesta? Omaan elämään katkeroitumisesta?

Mistä johtuu nuorten naisten tarve arvostella vanhempien naisten ulkonäköä?

Juuri äskettäin keskustelin fb:n Äitylit-nimisessä teinityttöryhmässä yhden nuoren naisen hankalasta perhetilanteesta.

Eräs nuori neito solvasi häntä rehevästi kommentissaan. Toppuuttelin häntä siten, että kehotin olemaan menemättä henkilökohtaisuuksiin ja sanoin, että tuo oli halpamaista.

No siitä tämä nainen suuttui kuin riivattu:

lähetteli minulle yksityisviestejä, miten hän ei lainkaan ihmettele typeriä mielipiteitäni, koska hän on selannut läpi muka rumat kuvani Facebookissa ja "se selittää kaiken".

Julkaisin kuvakaappauksen tämän neidin vihaposteista kys. ryhmässä ja sain häneltä lisää haukkuja ja uhkauksia.

Lähettäjä opiskelee profiilinsa mukaan menestyksekkäästi nousujohteista alaa,

profiilikuva vaikutti erittäin huolitellulta (puku, kampaus hiuslisäkkeineen, meikit),

jopa siinä määrin täydelliseltä,

että tällaista keski-ikäistä tätiä jo hymyilytti.

En viitannut ryhmässä hänen ulkonäköönsä,

vaan paheksuin shotilla hänen käytöstään, melko vähäeleisesti.

Että se siitä.

Ihmisen pitää olla hyvin sivistymätön ja kaunainen,

että alkaa haukuskella nuorempiaan,

vaikka nämä sitä kerjäisivätkin.

Ja Äitylit-huutosakista erosin.

Kyseinen nuori nainen tulee vanhempana arvostelemaan nuoria naisia yhtä kovin sanankääntein.

Toisilla naisilla on tarve arvostella kaiken aikaa muita, nuorempia, vanhempia, samanikäisiä, hoikempia, lihavampia jne. jne. Ei tämä arvostelu iästä riipu, iän mukana se vaan pahenee. Mutta läheskään kaikilla naisilla tätä tarvetta ei ole, tyhjät tynnyrit kolisevat eniten tässäkin asiassa. 

Vierailija
28/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, vanhat naiset ovat syvältä provoilija on herännyt.

Oikeasti se on ihan toisinpäin ja etenkin täällä palstalla. Nuoret naiset ovat koko ajan haukkumassa vanhempia.  

Vierailija
29/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, jaa. Enpä ole törmännyt ilmiöön, enemmänkin näkee kommentteja, joissa arvioidaan vanhempien naisten rupsahtaneisuutta. Kuten tässäkin ketjussa.

Jos joskus arvioin nuorten naisten ulkonäköä muussa kuin kehuvassa sävyssä, niin kyse on huvittuneisuudesta. Ei kateudesta - olen itsekin ollut nuori ja nätti, joten miksi olisin kateellinen siitä luonnollisesta asiasta, että kukin vuorollaan on nuori ja vanhenee sitten aikanaan.

Olen 50-vuotias ja läpikäynyt erilaisia muotikotkotuksia aika paljon enemmän kuin nykyajan parikymppiset. Siksi välillä vähän naurattaa kulloisetkin muotivillitykset ja se, miten samanlaisilta niitä noudattavat naiset (ja miehet) ovat. Ja jos nyt naureskelen nykyajan irtoripsi/pitkä tukka -moodille, niin ei siitä kannata loukkaantua, samalla tiedän varsin hyvin itse olleeni samanlainen massan mukana juoksija 80-luvulla permanentteineni ja olkatoppauksineni.

Eli MUOTI itsessään on hupaisa ilmiö. Jos joku on oikein tosikkona satsannut hirveästi garderoobiinsa ollakseen just presiis trendiaallon harjalla, niin ehkä häntä nyppii, kun asiasta joku vinoilee....? Mutta hei: nauretaan myös menneiden vuosikymmenien muodeille aivan avoimesti, miksei saisi myös nykymuodille.

Kenenkään henkilökohtaisia ominaisuuksia en yleensä ikinä kommentoi kielteisesti, ainoastaan ns. hankittuja eli tyylivalintoja. Niitäkin harvoin.

50-vuotias rupsahtanut kurppa (tyydyttääkö tämä, 11?)

Vierailija
30/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tarvetta minullakaan, olen kohta 40 vuotias. Nuoren naisen ulkonäöstä on turha olla kateellinen, vanheneminen ja rupsahtaminen on demokraattista, se tapahtuu kaikille.

No itse asiassa rahalla sen näkymistä voi hidastaa aika tehokkaasti nykyään myös muut kuin julkkikset.

Jep, niin kuin Tiina Jylhäkin, ihan näyttää parikymppiseltä!

Vierailija
31/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hauku netissä ketään, ja toisten ulkonäkö ei minulle kuulu. Itsekseni ihmettelen, miksi monilla naisilla on kilo pakkelia naamassa, kuin maalitelalla vedettynä. Usein nämä naiset ovat nuoria, kaikki kuin samasta muotista vedettyjä. Se ei ole mielestäni classy, kuten ei sekään, että jäädään ilman koulutusta ja toimeentulo hankitaan belfieillä ja millä lie. 

Mutta ainahan näitä seiska-tyttöjä on ollut, nyt vaan jokainen voi leikkiä olevansa Tähti-tyttö kun laittaa kuvia instaan.

Vierailija
32/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille naisille tiedoksi. Esim. minä viiskymppinen nainen, en oikeasti edes huomaa teitä. Kun käyn kaupassa keskityn hoitamaan omat ostokseni enkä juurikaan katsele muita asiakkaita. Etenkään nuoria naisia. Jos jotakin katson, katson oman ikäisiäni naisia ja miehiä. Nuoret naiset eivät kiinnosta minua pätkän vertaa. 

Oman ikäisen katsominen on paljon mielenkiintoisempaa.  Siinä voin sentään verrata, että kumpi meistä on ryppyisempi ;) 

Vierailija
33/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minun mielestäni näkee nuorten naisten arvosteluja kuinka jo NELJÄKYMPPISET mummot luulevat olevansa jotain teinejä kun ostavat ja pitävät muotivaatteita...

Vierailija
34/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköjä :D

Vierailija
35/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä jaksan ihmetetellä on nuorten naisten järkyttävää ylipainoa, kuinka yleistä se on. Mutta en todella sano mitään ääneen vaan ihan omassa mielessäni kummastelen miten ei välitetä omasta terveydestä.

Vierailija
36/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, nyt muutaman vuoden yli 60v.

Niin kauan kuin muistan, arvostelua nuoremmista naisista. Naapurin esiteinistä 12v, jolla alkanut rinnat kasvaa ja lantio levetä, totesi ilkeästi: "No niin, on alkanut perse levetä, HYI!" Myös minun, tyttären kasvaessa ihmeellistä naiseuden mitätöimistä, kuin pelkoa tai kateutta siitä että tyttäressäkin voisi olla jotain kaunista  ja viehättävää. En muista äidin sanoneen minua koskaan kauniiksi tai kehuneen saati ostaneen minulle kauniita vaatteita, itselleen kyllä. Meillä sai olla perheessä vain yksi NAINEN.

Myös jatkuvaa nälvimistä kaikista ystävättäristään mikäli esim. ylipainoa, selluliittia, avioliiton ulkopuolisia suhteita tai auta armias, hymyilleet liian viettelevästi isälle tai jopa tanssineet viime kuussa tansseissa keskenään. Myös alkoholinkäyttö oli kaikilla muilla liiallista, suorastaan alkoholismia. 

Ja entäs äiti itse? Hänellä kaikkia edellisiä ja suuressa määrin. Mutta hän oli syytön ja viaton kaikkeen ja on edelleen.

Mikään ei ollut äidin mielestä kamalampaa kuin ylipaino naisella. Tähän samaan keskustelunaiheeseen törmännyt myös vanhempien naisten keskustelua kuunnellessa työpaikalla tai esim. bussissa. 

Vierailija
37/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän täällä on ikäloput miehet haukkumassa nuoria naisia läskeiksi ja valittavat samaan aikaan kun nuoret naiset eivät heitä huoli.

T. Nuori nainen

Vierailija
38/38 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini, reilu 60v.

Naapurin esiteinitytöstä 12v: "No niin, nyt on perse levinnyt, siitä se lähtee, HYI!" Likka mitä suloisin ja epävarmoin nuori neiti naiseutensa kynnyksellä :O

Myös ne vähät äidin "ystävättäret", jotka olivat ensin niin hyviä ystäviä ja muuttuivat piruiksi kun oven mennessään sulkivat, olivat laitalukien jollakin lailla omituisia, ylipainoisia, selluliittia löytyi, tissit olivat joko liian pienet tai isot tai mahaa liikaa, pukeutuivat huonosti ja auta armias mikäli erehtyivät isälle kylässä ollessaan hymyilemään saati takin siten riisumaan että rintavarustus vähän pullistui, huoria ne semmoiset on ja pahasti onkin. Muut käyttivät myös liikaa alkoholia. Valitettavasti äiti itse ei eronnut näistä ystävättäristään millään tavalla. 

Meidän talossa oli vain yksi NAINEN. Koskaan äiti ei ole sanonut minua kauniiksi, ei edes nätiksi. Huonoja puolia onkin sitten mielestään senkin edestä, sekä henkisiä että fyysisiä.

Ja se lihavuus!  Kaikkea muuta saa olla kunhan ei ole lihava! Tämä sopi keneen vain, oiva peruste arvostelulle. 

Mikä näitä sotasukupolven kasvattamia naisia vaivaa?