Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa isovanhempien päivä. Selkeästi siellä luullaan

Vierailija
29.03.2017 |

että kaikkien lasten isovanhemmat tulevat. Kun sanoin henkilökunnalle, että lapseni isovanhemmat eivät halua pitää yhteyttä meihin niin johan suut loksahti auki.(En alkanut selitellä, että ehtoni yhteydenpidolle on alkoholittomat tapaamiset). Entäs työssäkäyvät isovanhemmat, satojen kilometrien päässä asuvat isovanhemmat, dementoituneet isovanhemmat, Thaimaassa/Espanjassa osan vuotta asuvat isovanhemmat? Miksi tällaisia pitää järjestää?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös isovanhempi-päivä tarkoita vain vanhempaa henkilöä, joka on lapsen ja hänen vanhempien elämässä.

Olen jo mummoikäinen ja vielä lapseton, mutta minua on useasti naapurit ja ystäväperheet pyytäneet hoitamaan mummon virkaa päiväkodissa ja tärkeintähän tuossa on lapsen tutustua eri ikäisiin ihmisiin.

Tietysti tämä edellyttää lapsiperheiltä, ystävystyä vanhempiin ihmisiin. Ja nimenomaan ystävyyssuhde, sillä en ainakaan minä halua olla lastenhoito- tai lahja-automaatti, vaikka haluankin olla myös heidän lastensa seurassa.

Vierailija
62/70 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös isovanhempi-päivä tarkoita vain vanhempaa henkilöä, joka on lapsen ja hänen vanhempien elämässä.

Olen jo mummoikäinen ja vielä lapseton, mutta minua on useasti naapurit ja ystäväperheet pyytäneet hoitamaan mummon virkaa päiväkodissa ja tärkeintähän tuossa on lapsen tutustua eri ikäisiin ihmisiin.

Tietysti tämä edellyttää lapsiperheiltä, ystävystyä vanhempiin ihmisiin. Ja nimenomaan ystävyyssuhde, sillä en ainakaan minä halua olla lastenhoito- tai lahja-automaatti, vaikka haluankin olla myös heidän lastensa seurassa.

Ei tarkoita.

Läheinen/tärkeä ihminen tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan noita kauankin ollut? En muista, onkohan ollut omassa päiväkoti arjessa -80 luvulla..itsellä kun kaikki isovanhemmat kuolleet ennen syntymääni.

Omien lasten isovanhemmat: yksi juoppo, 2 asuu 1000km päässä ja yhteen pidetään enemmän yhteyttä.

Vierailija
64/70 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita.

Läheinen/tärkeä ihminen tarkoittaa.

Mistä päättelet, ettei varamummot ja ukit voisi lapselle ja vanhemmille olla läheisiä ja tärkeitä? Kaikkihan riippuu aikuista.

SPR ja MLL saa varamummoja ja ukkeja, josta voi syntyä jopa vuosikymmenien tärkeä suhde, mutta se vaatii vanhemmilta oma-aloitteellisuutta ja ystävyyttä.

Vierailija
65/70 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole isovanhempia. Ei sitä tarvitsisi naamaan hieroa. Kullä lapsi tietää että ei ole.

Haluat riistää ilon niiltä lapsilta, joilla on.

Minusta kyllä on tärkeämpää vähentää eriarvoisuutta lasten kesken ja olla pitämättä. Nämä lapset jotka sitä pääsevät viettämään viettävät niitä ihan kotonaan. Se ei kuulu edes päiväkodin viralliseen toimintaan. Sinäkö haluat että ne lapset kärsivät joilla ei ole isovanhempia tulossa syystä tai toisesta?

Perkele minua vituttaa tämä nykypäivän meno. Koska Joni-Petterin isovanhemmista ei ole tietoa, niin kukaan ei saa viettää isovanhempien päivää. Pitäkää sossupummit yksi selvä päivä kotona lasten kanssa silloin, kun ehjien perheiden lapset viettävät hauskoja hetkiä ukkinsa ja mummonsa kanssa päiväkodissa.

No joo - lähti vähän lapasesta. Mutta perimmäinen ajatus taisi tulla selväksi.

Niin lähti lapasesta  ;). Ei tarvitse olla sossupummi, jos ei ole isovanhemmat lähistöllä . Kun isovanhemmat asuvat vaikkapa Kajaanissa ja Oulussa ja ovat vielä työelämässä, niin vaikea heidän on tulla siihen isovanhempipäivään Helsinkiin.

Vierailija
66/70 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän nimi voi olla jokin muu. Silloin kukaan ei ole osaton. Mitään lohtumummoa en lapselleni halua. Vaan halan että maksavana asiakkaana saan samantasoista palvelua. Jos tämä ei käy, sitten kielletään koko päivä.

- isänpäivä, sekä askartelut että kahvitukset

- äitienpäivä, sekä askartelut että kahvitukset

- joulut ja pääsiäiset, sekä askartelu, joululaulut että juhlat

- lasten syntymäpäivät, sekä pienet juhlallisuudet että lasten tarjoamat herkut

- Halloween tai muut naamiaiset

- teatteriesitykset

- tanssiminen

Tässä nyt muutama esimerkki asioista, jotka päiväkodeissa tulisi jättää järjestämättä, jotta kaikki maksavat asiakkaat saisivat samaa vastinetta rahoilleen. Hieman harvinaisempia toiveita sitten on esim. joidenkin ruoka-aineiden tarjoilukielto, jotta allerginen lapsi ei pahoita mieltään, eläinteeman aikana lemmikkieläimiä ei olisi saanut käsitellä, koska kaikilla ei ole kotonaan lemmikkiä ja sitten tämä suuri synti, kun sallimme kahden muslimilapsen tarjota pullaa koko ryhmälle Ramadanin päättymisen johdosta.

Päivähoito on ryhmähoitoa. Se tarkoittaa sitä, että aina ei voi jokaisen maksavan asiakkaan erityistoiveita huomioida. Joten mihin vedetään rajat ja millä perusteella? Vai jätetäänkö suurin osa näistä jutuista jatkossa vaan järjestämättä? Mitenkäs sitten levytetään ne, jotka pahoittavat mielensä siitä, että päiväkodissa ei enää järkätä mitään normiarjesta poikkeavaa?

Anteeksi nyt, mutta näin päivähoidon henkilöstön kannalta aika vaikeaksi tämä menee...

Vierailija
67/70 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites perheet, missä kaksi äitiä tai kaksi isää? Miten pk:ssä heidän osaltaan on järjestetty isänpäivän ja äitienpäivän vietto? :o

Vierailija
68/70 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei isovanhemmat päässet osallistumaan, sillä mummot olivat kuolleet ja huonokuntoiset ukit asuivat 600km ja 850km päässä. Lapsilla ei ole kummeja ja muut sukulaiset asuvat yhtä kaukana.

Minua suututti, kun kolmella lapsellani oli pk:ssa joulujuhlat eri aikaan ja eri ryhmissä olevat lapset eivät saaneet osallistua toistensa juhliin (yleisönä) koska heillä on omat juhlat.

Sen sijaan vanhempien lisäksi isovanhemmat, kummit, sedät, enot, tädit olivat tervetulleita.

Meitä oli vain me viisi. Mieheni ei halunnut osallistua, joten minä kuljin yksin nuo juhlat. Outoa, ettei ydinperheen jäsenet saaneet osallistua, mutta perheen ulkopuoliset kyllä. Varmaan niillä mummunruppanoillakin olisi ollut jokin oma juhla, niin ei olisi tarvinnut änkeä päiväkodin juhlaan. Olisi pitänyt vain käydä nappaamassa ne sisarukset ryhmistään ja käskeä soittamaan poliisit sääntöjen rikkomisesta.

Vierailija
69/70 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin aina ärsyttivät nämä isovanhempien päivät, koska omia vanhempiani ei tippaakaan kiinnostanut osallistua. Toisella mummolla oli taas liian pitkä matka. Ikävintä oli kerta toisensa jälkeen miettiä selityksiä lapselle miksei hänellä taaskaan tule kukaan siihen päivään. En vain voinut sanoa että kuule kun ei niitä kiinnosta tulla.

Varmaan kyllä ihan kiva niille joilla isovanhempia kiinnostaa.

Mikähän sen nimi on josta lapselle voi löytää varaisovanhemmat. Näitä mummoja ja pappojakin on jotka haluaisi olla isovanhempia. Päiväkoti järjestää tuollaisen isovanhempipäivän, ja samoin kuin silloin myös isänpäivä kahveillakin on lapsilla ollut mukana muita tärkeitä läheisiä. Älkää tehkö siitä päivän nimityksestä siis ongelmaa. Lapseni isovanhemmat on mummottaneet päiväkodilla käydessään myös niitä lapsia joilla ei ole ketään ollut. Se on niin asenteesta kiinni. Niin ja meidän läheiset asuu kaukana. Enkä aina ole itsekkään päässyt osallistumaan näihin päiviin, mutta silloin hoitajat huomioi lasta vähän enemmän.

Vierailija
70/70 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlasteni isovanhempien päivänä mieheni taisi olla ainut vaari mummien joukossa ja siinä hän sitten väkersi kaarnalaivoja kaikille halukkaille: onneksi on hyvä käsistään.

Jotenkin vaan nauratti, kun tuntui olevan koko päiväkodin ainoa isoisä:DDDDDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi