Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vikana jos ei näe itseään peilistä??

Vierailija
29.03.2017 |

Ystäväni kertoi kaveristaan, että hänellä on jokin "häiriö" itsensä kanssa. Tämä kaveri ei jotenkin kummallisesti pysty näkemään itseään peilistä siten, että edes tietäisi minkä näköinen on. Näkee kuulema "hahmonsa", muttei silti tiedä miltä näyttää.
Voiko tämmöinen olla edes mahdollista? Kuulostaa niin kummitusjutulta....

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmia.

Lataamoissa ei ole peilejä näistä kaikenlaisista oireista johtuen.

Vierailija
2/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vampyyri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaikea kasvosokeus eli prosopagnosia. Johtuu yleensä aivovauriosta.

Vierailija
4/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänen kannattaisi pestä se peilinsä?

Vierailija
5/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit varmaan turhan kirjaimellisesti. Olen itse _äärimmäisen_ epävarma, ja en oikeasti tiedä yhtään, miltä näytän. Mulla on kuulemma tummanruskea tukka, ja aina olen pitänyt sitä vaaleanruskeana. Mulla on kuulemma siro nenä, mutta mun mielestä se on aivan jättiläinen. Joinain päivinä katson peiliin, ja hämmästyn, kuinka pieni nenäni oikeastaan on. Ja tajuankin, että mulla tosiaan on tummanruskea tukka. Ja että en ole lihava, vaan aivan pienikokoinen (52 kg/162 cm). En mä osaisi piirteitäni kuvata, pidän kasvojani miesmäisinä ja häpeän itseäni, muut sanovat että olen kasvoiltani ja kropaltani siro. Jos ystäväsi on niin epävarma, että mielensä sumentaa tai vääristää sen, mitä näkee? Tai ei ehkä vääristä sitä mitä näkee, vaan sen, miten tulkitsee näkemänsä.

Vierailija
6/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dissosiaatiohäiriö ainakin aiheuttaa tuollaista :(

Vierailija
7/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otit varmaan turhan kirjaimellisesti. Olen itse _äärimmäisen_ epävarma, ja en oikeasti tiedä yhtään, miltä näytän. Mulla on kuulemma tummanruskea tukka, ja aina olen pitänyt sitä vaaleanruskeana. Mulla on kuulemma siro nenä, mutta mun mielestä se on aivan jättiläinen. Joinain päivinä katson peiliin, ja hämmästyn, kuinka pieni nenäni oikeastaan on. Ja tajuankin, että mulla tosiaan on tummanruskea tukka. Ja että en ole lihava, vaan aivan pienikokoinen (52 kg/162 cm). En mä osaisi piirteitäni kuvata, pidän kasvojani miesmäisinä ja häpeän itseäni, muut sanovat että olen kasvoiltani ja kropaltani siro. Jos ystäväsi on niin epävarma, että mielensä sumentaa tai vääristää sen, mitä näkee? Tai ei ehkä vääristä sitä mitä näkee, vaan sen, miten tulkitsee näkemänsä.

Oon samanlainen.. Jotenki kuvittelen itteni rumemmaks mitä oon, ja esim kadulla kulkiessa on tosi epävarma olo itsestä. Sitten joskus kun katsoo peiliin niin ihan yllättyy että mitä ihmettä, enhän mä ookkaa ruma? Vähä vaikee selittää mut sä varmaan tiiät mitä tarkotan :)

Vierailija
8/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tunnistaa kyllä muut ihmiset, muttei ymmärrä mitä peili hänestä itsestään kertoo.

Näkee kasvot ja toki tietää järjellä, että omansa ovat, mutta ei silti jotenkin ymmärrä näkemäänsä. En tunne häntä henkilökohtaisesti, mutta tavannut olen, eikä tosiaan ole mitään laitoskamaa, vaan erittäin asiallinen ja todella kaunis nainen (jota itse ei ymmärrä, eikä näe). En silloin kohdatessa alkanut tentata aiheesta.

-ap

Vierailija
9/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää dissosiaatiohäiriö on, miten oireilee?

Vierailija
10/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmia.

Onhan siellä peilit :D Vai mitenkähän minä meikkasin ilman peiliä....

t:hullu

Vierailija
11/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmia.

Onhan siellä peilit :D Vai mitenkähän minä meikkasin ilman peiliä....

t:hullu

Täs on nyt kaks vaihtoehtoa:

A ) Kuvittelit että meikkasit

B ) Meikkasit jonkun muun naamaa luullen sitä omaksi

Vierailija
12/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) et ole kohtisuoraan peiliin nähden

B) olet peilin väärällä puolella

Vierailija
13/16 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooks sää jotenkin yksinkertanen

Vierailija
14/16 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koe kehoaan omakseen. Ei halua myöntää esim. liikakilojaan, huonoa ryhtiään, rumaa luomea keskellä dekolteeta, jne.

Vierailija
15/16 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö kenties kyseessä...

Vierailija
16/16 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus eräässä vaikeassa elämäntilanteessa jotain tuon tyyppistä. Oma peilikuva alkoi vaikuttamaan oudolta ja vieraalta. Pikku hiljaa muutkin tutut ihmiset alkoivat vaikuttaa vierailta. Ihan kuin en enää olisi varma, että tunnenko heidät oikeasti. Sitten alkoi esintymään sitä, että ääneni alkoi kuulostaa oudolta ja puheeni itsestäni irralliselta. Tällöin puheeni saattoikin vain jäätyä kesken kaiken. Tuntui kuin en hallitsisi enää niitä sanoja, mitä sanon. Lopulta koko maailma alkoi vaikuttamaan epätodelliselta ja siksi pelottavalta. Erittäin epämiellyttävää aikaa elämässäni, mutta se meni kuitenkin ohi.