Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla mahdollista, että eroaminen miehestäni paransi vaivani? :O

Vierailija
29.03.2017 |

Siis vielä avioliitossa mulla oli todella paha sosiaalisten tilanteiden pelko ja mun oli vaikeaa katsoa ihmisiä silmiin ja jutella ihmisille ilman, että tunsin oloni todella tuskallisen vaivautuneeksi. Jännissä/stressaavissa tilanteissa hyperventiloin välillä, kun piti puhua. Lisäksi mulla oli pahoja rytmihäiriöitä useamman kerran viikossa ja jouduinkin käyttämään beetasalpaajia.

Erosin miehestäni noin kuukausi sitten ja pystyn juttelemaan ihmisille ilman itsetietoista ja ahdistunutta oloa sekä katsomaan rennosti silmiin. Rytmihäiriöt ovat pysyneet kokonaan poissa. Välillä olen tosi jännissä tilanteissa hyperventiloinut, mutta sitäkin on ollut vain muutama kerta.

Mieheni on siis fyysisesti ja henkisesti väkivaltainen (haukkui ja nimitteli mua pahimmillaan useamman kerran tunnissa) sekä töni ja potki lähes päivittäin, teki lyömiseleitä, pelästytti sekä harvemmin hyökkäsi kimppuun tai löi nyrkillä. Nykyäänkin, kun soitan hänelle lasten asioista, hän nimittelee, kiroilee ja haukkuu, mutta siis en ole sellaiselle alttiina kuin harvoin.

Voiko olla, että avioliittoni aiheutti niin kamalia oireita ja ne tosiaan parantuivat eroamisen myötä? Ne nimittäin olivat pahimpia ongelmiani.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olet elänyt jatkuvan stressin alla, PTSTD oireita

Vierailija
2/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki mulle aivan ala-arvoisia tekoja ja yritti alistaa henkisesti, kuten pakotti kylpyhuoneen lattialle vaatteet päällä ja heitti vettä päälleni tai pakotti lattialle ja talloi päätäni jalallaan. Nukuin asunnossa lattialla patjalla liittomme viimeiset vuodet. Mies aina haukkui mua kaikenlaisista syistä ja toki tekee sitä edelleen, mutta mitä säikymmäksi tulin, niin sitä enemmän hän haukkui ja keksi lisäpontta sille, että olen outo ja hullu jne. (siis en ole oikeasti hullu, ainoastaan mieheni mielestä ja hänen mielestään mm. itkeminen ja rytmihäiriötkin olivat hulluuden merkkejä). Nyt siis olen päässyt hänestä eroon, mutta joudun olemaan tekemisissä päivittäin ja hän haluaa päättää lastemme asioista pitkälti, vaikka lapset asuvat kanssani. Mutta silti tämä on iso voitto jo. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin olla, itsellänikin keho ja mieli reagoi vahvasti sydämentykytyksinä, liian "tietoisena" olona, sosiaalisina pelkoina, hengenahdistuksena ja pyörryttämisen tunteena stressiin. Olen jopa käynyt lääkärillä ja luullut että on joku kuolemantauti kyseessä.

Ihanaa että olet päässyt kamalasta suhteesta, kaikkea hyvää :)!

Vierailija
4/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sen näkee, elämä paranee heti kun hankkiutuu eroon yksisarvisista.

Vierailija
5/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olet elänyt jatkuvan stressin alla, PTSTD oireita

Ok, sitä epäilinkin tosiaan. Tuntuu niin ihmeelliseltä, kun voikin olla rennosti ihmisten seurassa, eikä ole sellainen itsetietoinen ja -inhoinen olo. Siis ulkoisesti olen ihan ok-näköinen jne. ja hoikka, mutta häpesin itseäni jatkuvasti ja jännitin kaikkia sosiaalisia tilanteita. Nyt se ahdistus on helpottanut lähes täysin. Ja siis ne rytmihäiriöt ovat poissa, mikä tuntuu erittäin helpottavalta. Loppuaikoina liitossa aloin välillä saada niitä konkreettisesti sen säikyttelyn tai kiusaamisen/uhkailun jne. myötä, mutta aluksi ne tulivat spontaanimmin ja nukkuessa.

T. Ap

Vierailija
6/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla fibromyalgia parani eron myötä kokonaan.

7/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu että pääsitte noista paskaläjistä eroon.  Ei sitä itse aina uskoisikaan ennen kuin kuulee että minkälaisia ihmisperseitä tämä maa päällään kantaa.

T.M37

Vierailija
8/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin olla, itsellänikin keho ja mieli reagoi vahvasti sydämentykytyksinä, liian "tietoisena" olona, sosiaalisina pelkoina, hengenahdistuksena ja pyörryttämisen tunteena stressiin. Olen jopa käynyt lääkärillä ja luullut että on joku kuolemantauti kyseessä.

Ihanaa että olet päässyt kamalasta suhteesta, kaikkea hyvää :)!

Paljon kiitoksia! :) Itse olen hämmästynyt, sillä luulin niitä pysyviksi vaivoiksi, joihin olisin tarvinnut lääkärin ja psykologin apua, mutta ne hävisivätkin näinkin "helposti" (ero sinänsä valmisteluineen oli hankala prosessi).

Vierailija
9/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3781 kirjoitti:

Hyvä juttu että pääsitte noista paskaläjistä eroon.  Ei sitä itse aina uskoisikaan ennen kuin kuulee että minkälaisia ihmisperseitä tämä maa päällään kantaa.

T.M37

Vaikea uskoa, että joku on suostunut parisuhteeseen tuollaisen pikkuhitlerin kanssa. Samalla itse olen yksin vuodesta toiseen, en ole ilmeisesti tarpeeksi hauska ensi sekunneista lähtien tms.

Vierailija
10/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä patjanukkuja jätit miehesi! Onnittelut!

Minä olen saanut hyperventiaatiokohtauksia vain hullun paskapääeksäni kanssa.

Vierailija
11/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että pääsit taakasta eroon. Tsemppiä ja nauti elämästä.

Vierailija
12/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä olet päässyt eroon siitä hirveästä psykopaatista?! HALLELUJA!! Hienoa, ihan todella teit sen!! HYVÄ HYVÄ HYVÄ niin sitä pitää! Nyt vain pysyt lujana etkä IKINÄ ENÄÄ mee yhteen sen sian kanssa. ONNEA!

Vierailija
13/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olo parani ikävä kyllä,kun mieheni kuoli.Sen jälkeen en ole stressioireista kärsinyt ja nukun paremmin kuin ikinä.Valitettavaa,mutta totta.

Vierailija
14/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viime talvena niin kova stressi, etten muista onko ennen ollut. Tai tämä siis kesti kauemmin. Perheen ulkopuolinen läheinen aiheutti stressiä. Ja kun fyysisiä oireita alkoi kasaantua, niin päättelin niiden kaikkien johtuvan stressistä. Oli ihosairauden pahenemista, tuli uudenlaista atooppista ihottumaa, leukanivel meni epäkuntoon ja sydämentykytyksiä oli. Kun stressi kuukausien jälkeen vihdoin vähän helpotti, niin iho alkoi heti muuttua paremmaksi. Stressi todella vaikuttaa fyysisestikin.

Vierailija
15/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan törmäsin netissä johonkin tuollaiseen psykomieheen.Onneksi en ollut niin surkea ja jäänyt siihen,jostain sain voimia repiä itseni irti hänestä.Tsemppiä sinulle ja toivottavasti useammat naiset tajuavat lähteä näistä alistavista suhteista.

Vierailija
16/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: luitteko siitä Espoon tapauksesta jossa naista oli pidetty pöydän alla jne... vuosikausia oli  pahoinpitely jatkunut.Oli just käräjillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän