Mitä mieltä.. kannaattaako lähteä reissuun, vaikka olen PA?
tarjottiin minulle mahdollisuutta sukulaisen kautta, päästä syksyn aikana Australiaan
lomalle, majoitus olisi ilmainen siis. Mutta ongelma on että mun kaikki rahat menis siihen, liput on kalliit. Töissä käyn mutta on en oo mikään hyväpalkkainen. Toista tilaisuutta ei varmasti tulisi.
Kommentit (16)
Sulla on vielä aikaa kerätä vähän ekstrarahaa. Kesällä se on helppoa, entäs jos ottaisit satunnaisia lisätöitä?
Mulla oli 500€ käyttörahaa varattuna viikon etelänlomalle. Helsinki-Vantaalla katoin tiliä, niin olin käyttänyt n.50€.
Vähälläkin selviää.
Minä en todellakaan kannata tilin tyhjentämistä, mutta jos toisessa vaakakupissa on ainutlaatuinen matka Australiaan... melkein suosittelisin lähtemään :).
No en saa kyllä lisätöitä mistään. kyllä siellä rahaa menis varmasti koska asuttaisi Sydenyssä, ja siellä kuulemma ihania ravintoloita ja kahviloita, mutta tuskin missään kalliissa mestoissa käytäs.
Minä olen lähdössä New Yorkiin vähän samoilla periaatteilla, massi ammottaa tyhjyyttä matkan jälkeen, mutta minulla on vakituinen työ ja vaikka palkka onkin surkea, en malta olla käyttämättä tilaisuutta.
Ota muu kuin matkaan menevä kesällma rahana
Mitä tarkoittaa se, että kaikki rahat menis siihen? Kaikki säästöt menisi vai sen kuun vuokra jäisi maksamatta ja lääkkeet ostamatta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa se, että kaikki rahat menis siihen? Kaikki säästöt menisi vai sen kuun vuokra jäisi maksamatta ja lääkkeet ostamatta?
Ei niin vaan siis kaikki säästöt siis. Vuokrat ja muut kyllä maksetaan.
Jos säästöt menisi mutta pystyt kuitenkin koko ajan säästämään lisääkin, niin melkein harkitsisin lähtöä. Matkailu antaa kuitenkin henkistä pääomaa, jota ei raha tuo.
Sovi etukäteen seuralaisten kanssa, että mitään kalliita juttuja et halua tehdä, jotta joku toinen ei oleta, että joka ilta istutaan gourmet ravintolassa tms.
Minä menisin. Mutta mulle kokemukset merkkaavat maallista mammonaa enemmän. Oon pienipalkkainen en juuri koskaan osta mitään itselleni, paitsi matkoja.
Tee budjetti. Lennot on noin tonnin? Majoitus ilmainen. Lisäksi käyttörahaa. Paljonko sulla on säästöjä (ei tarvi tähän vastata, mutta mieti)? Kuinka kauan menee, että säästät saman verran reissun jälkeen?
Mulla oli joskus australialainen kaveri, joka kävi meillä ja kutsui vastavuoroisesti heille kylään. Jouduin kieltäytymään, koska olin kokematon matkailija, asuin silloin vielä kotona eikä ollut oikein omaa rahaa. Jälkikäteen on harmittanut että en nähnyt enemmän vaivaa asian eteen, en edes ottanut selvää mitä lennot olisivat oikeasti maksaneet. Ei varsinaisesti kaduta, mutta varmasti olisi ollut ainutlaatuinen reissu.
Maailmalla on ikävä olla ilman rahaa luulisin. En lähde rahattomana.
Austaraliassa on kallista. Matkasta ei saa paljon riemua, jos siellä ei varaa tehdä mitään. Ja toiseksi, se vähänkin riemu haihtuu kotomaassa, kun arki on pitlkään natkan jälkeen pelkkää köyhäilya. Ja jos mitään yllättävää tapahtuu, on todella vaikeuksissa, kun ei ole jemmarahaa.
Varsinaisesti en näkis nälkääkään, ja käyttörahaakin on jo säästössä, mutta silti sitä miettii että onko matkailu tuhlaamista.
Vaikka voispa olla että mun säästöt hupensi täällä pikkuhiljaa vaatteisiin ja meikkeihin, ehkä uuden sohvan vois ostaa :D
Kyllähän ne köyhätkin voi matkustaa, ei vaan rikkaat.
Lähtisin