Ylen vaalikone täysin hyödytön, ehdokkaat valehtelevat vastauksissaan: "onhan se noin mutta voi sella näinkin.."
Aivan turhaan tein Ylen vaalikoneen, kun luin ehdokkaiden antamia vastauksia kysymyksiin, niistä tuli vaan aivan sekava kuva ehdokkaan mielipiteestä. Ehdokas on vastannut kysymykseen jotakuinkin samaa mieltä, mutta sitten siinä mielipide kohdassa sanoo aivan päinvastaista. Juuri tyyliin: ehkä tuo on hyvä asia, mutta kuitenkin näinkin voisi olla. Kysymyksetkin täysin typeriä, joilla ei ole yhtään mitään merkitystä, esim. kasvisruokaa pitää olla tarjolla kouluissa yhtenä päivänä...onko tällä jotain väliä kenellekkään?
Valheellisia vastauksia antaavat muutenkin, olen tuota mieltä, mutta kuitenkin tätä. Ja sitten salaillaan jopa ammatti. Yrittäjä ei edes kerro että mikä hänen yritys oikein on! Älä luulekaan että äänestän salailijaa!
Kommentit (2)
No minä skippasin 10 ekaa kysymystä kun ne ei olleet merkityksellisiä, eli ihan sama mulle. Ei nosta oikein sa ketään järkevää ehdokasta. Lisäksi kaikki ahdokkaat antaa neutraaleja vastauksia, että mahd moni osuisi äänestäjien kanssa.
En ole vaalikoneita kokeillut enää sen jälkeen, kun vaalikone ehdotti minulle Päivi Räsästä. Olen eronnut kirkosta. ;)