Oletko koskaan ollut karaokessa, missä joku laulaa niin pieleen että oikein itseäänkin hävettää kuunnella sitä?
Kommentit (15)
Jännä juttu, miten ne täysin nuottikuurot ihmiset ovat monesti ahkerimpia laulajia. Yksikin lauloi sekä nuotin vierestä että väärässä tahdissa ja piti silti itseään hyvänä laulajana.
Ei hävetä mutta ihmetyttää että miksiköhän tuokin laulaa vaikka ei osaa, eihän hän voi nauttia laulamisesta. Vaikka mistä minä tietäisin vaikka nauttisikin.
no... viime torstaina matkalla Tallinnaan. Hirveitä laulajia oli joukossa, tosin muutama todella taitava myös :)
Tietysti. Mitä väliä, kukin tyylillään.
Kyllä! Kännissä olin ja kaveri vielä keräsi porukkaa kuuntelemaan ympäri baaria sitä kun minä laulan. Voi kuinka hävettikään kun kajareista kuulin oman ääneni ja näin kuinka kuuntelijoiden naamat muuttuivat positiivisen odottavasta epäuskoon. Vaan biisi oli vedettävä loppuun asti kun sinne lähti...
No eihän karaoken pointti olekaan laulaa hyvin? Tai ainakin olen elänyt siinä uskossa, koska harvoin kukaan siellä hyvin laulaa.
Olisikohan ollut jotain 2000, kun olin käymässä Mikkelissä eräässä ravitsemusliikkeessä, jossa oli karaoke, jota säesti elävä orkesteri. Siihen sitten ilmestyi tukevasti päihtynyt vanhempi herrasmies ja ilmoitti haluavansa laulaa Joutsenlaulun, vaikkei sitä kertomansa mukaan ollut koskaan kuullutkaan - oli vaikuttanut vaan niin vakuuttavalta tekstiltä.
No - tämä herra istuutuu laulajalle varattuun baarijakkaraan ja aloittaa EPÄvireisen esityksensä - hän ei näe tekstiä paperista jossa laulun sanat on, hän sekoaa riveistä - hän jopa sammahtaa välillä. Orkesterin johtaja joutuu välillä tökkimään artistiamme hereille. Solistimme jatkaa tulkintaansa noin vartin ajan ja viimein saa biisin viimein pakettiin. Oli siinä pokassa pitelemistä - ja tulkinta oli kyllä ikimuistettava...
Olen kuullut, itseäni muun muassa. Mutta mitä väliä: kukin tyylillään.
Ihailen noiden ihmisten rohkeutta. Oikeastaan on kiva kuunnella hiukan epävireistä esitystä. Enemmän ihmettelen "karaokeammattilaisia", jotka naureskelevat näille laulajille.
Eikös tuo nyt muutenkin ole ollut alun alkaen amatööreille tarkoitettu juttu? Siltikin esiintyjiltä odotetaan lähes ammattitasoista vetoa.
Ei sillä että itsekään nauttisin epävireisesti ja kännissä esitetystä Ukkometson tai Aikuisen naisen tulkinnoista.
Itse jätän suosiolla esiintymiset muille. Voi niitä pysyvien vammantuottamusten ja traumaterapian kustannusten määrää, jos joutuisitte mun "laulua" kuuntelemaan.
Onpas inhottava lukea niiden ihmisten kommentteja, jotka purputtavat epävireisistä karaokelaulajista. Kyseessähän on nimenomaan karaoke, ei Voice of Finland. Eikö?
Ihmeellisen ahdasmielistä populaa taas liikkeellä.
Itsehän nautin karaokepaikoissa katsella suuresti ihannoiden niitä ihmisiä, jotka uskaltavat olla oma itsensä ja mennä ihmisten eteen tekemään sitä mistä pitävät - välittämättä muiden mielipiteistä. Iso hatunnosto heille!
Ei mua hävetä muiden puolesta eikä itseni jos menisi huonosti. Itselläni on vahva musiikkimausta ja osaan laulaa mutta jotkut biisit menee silti välillä penkin alle jos on vähänkin tuntemattomampi kappale. Minusta on kivaa kun ihmiset uskaltavat laulaa vaikkei täydellisesti menisikään :)
Ihania kommentteja tässä <3.
Nostan nyt vanhaa ketjua. Karaoke polttelee, mut tiedän laulavani (ja olen laulanutkin) liian lujaa (ja tietty nuotin vierestä). Mikä avuksi? Jottei koko kansaa tarttis traumatisoida..
Onko niitä muunalaisia?