Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihaat vain Aspergereja, mutta et esim. ADHD-henkilöitä?

Vierailija
28.03.2017 |

He eivät ole yhtään parempia ihmisiä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokalla oli yläasteella asperger. Saattoi haukkua minua esim autistin näköiseksi ja valehdella opettajalle, että olisin lyönyt häntä!

Vierailija
22/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luokalla oli yläasteella asperger. Saattoi haukkua minua esim autistin näköiseksi ja valehdella opettajalle, että olisin lyönyt häntä!

Mitäs hänelle tänä päivänä kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergeria ja adhd:ta ei voi verrata mitenkään toisiinsa, ne on aivan eri asiat.

Vierailija
24/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa ketään ihmistä pelkästään diagnoosin vuoksi. Jos vihaan Asperger- tai ADHD-henkilöä, vihani johtuu jostain aivan muusta syystä. Hekin ovat kaikki yksilöitä ja Asperger ja/tai ADHD on vain osa heitä.

Vierailija
25/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, trolli liikenteessä ja jälki sen mukaista. Jos ei tiedä aspergerista mitään niin parempi vaan olla ihan hiljaa ja pitää oma idioottimaisuus omana tietona. Nimimerkki itse asperger ja voisin kertoa tähän jokusenkin kokemuksen mutta trollin takia en viitsi.

Vierailija
26/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Asperger. Se ei tee musta ilkeää, vaan olen ujo ja hämmilläni sosiaalisissa tilanteissa, kun en yksinkertaisesti TIEDÄ miten pitäisi olla. Päässäni ei ole käsikirjaa, joka kertoisi mm. missä asennossa seison/istun, millä äänenpainolla pitää puhua, mitä sanoja ylipäänsä pitäisi käyttää ja millaisia ilmeitä sekä eleitä tulisi käyttää. Tämäkin on vain pintaraapaisu. Samalla pitäisi havannoida toisen ihmisen ei-sanallista viestintää ja yrittää saada siitä selvää!

En puhu ihmisille alentuvasti tai ilkeästi, mutta musta saadaan joskus ylimielinen kuva, kun en puhua pälpätä menemään kuin kaikki muutkin. Ilmeistäni ja eleistäni tehdään myös johtopäätöksiä, vaikka 90% ajasta en edes tiedä, miltä kasvoni näyttävät. Kun ei ole jatkuvasti hymyilevä yli-iloinen papupata, saa helposti ihmisvihaajan leiman.

Te jotka väittätte, että kaikki assit on epämiellyttäviä ja ilkeitä, niin please :D Ottakaa asiasta selvää. Ei pidä yleistää :)

Vierailija
27/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään asseista ja en usein viihdy adhd - ihmisten seurassa. Ovathan he ihan energisiä, mutta mua alkaa itkettää jos joku keskeyttää mut. Ja adhd:n tavat - vääntelehdintä tai naputtelu tekee ihan hulluksi. Seurustelin yhen semmosen kans, huhhuh! Tietysti on varmaan helposti siedettävämpiäkin. Aspergerien kanssa tulen usein tosi hyvin juttuun, sellaisia en tosin tunne joilla as on kovin "syvä".

Vierailija
28/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd tyypit on tosi usein sellaisia hauskuuttajia.

Ja jos eivät ole, niin ainakin luulevat olevansa...

Vierailija
29/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten aspergerien kanssa en tule toimeen, toisten seurassa taas viihdyn mainiosti. Toiset ADHD:t ovat ärsyttäviä, toiset taas todella mukavia. Riippuu siis ihan henkilöstä ja siitä, millä tavalla hänen erityispiirteensä ilmenee. Nehän eivät nimittäin ole kaikilla samanlaisia.

Vierailija
30/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger ei siedä muutoksia ja vaihtelua, ADHD puolestaan kaipaa niitä. Kumpikohan on pienempi paha? Hmm, riippuu varmaan asiasta ja tilanteesta.

Vierailija
31/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspergeria ja adhd:ta ei voi verrata mitenkään toisiinsa, ne on aivan eri asiat.

Kyllä niissä on yllättävän paljonkin yhteisiä piirteitä. Syyt, mistä ne johtuvat, ovat vain erilaisia. Puheliaamman sorttinen assi saattaa muistuttaa ADHD:ta tai Tourettea, hiljaisempi puolestaan ADD:tä.

Vierailija
32/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergerit ovat varmaan parhaimmillaan sellaisessa työssä, missä saa keskittyä pitkäjänteisesti yhteen asiaan, ADHD:t puolestaan sellaisessa, missä on paljon vaihtelua.

Vierailija
33/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä mieltä olette ihmisistä, joilla on sekä Asperger että ADHD? Eivät nuo ole nimittäin toisensa poissulkevia, yllättävän monella on molemmat.

Vierailija
34/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä, miksi vihaisin aspergeraja, olen törmännyt elämässäni useisiin asbergerin syndroomaa sairastaviin ihmisiin ja ovat olleet kaikki omalla tavallaan ihania, valloittavia persoonia. Sensijaan adhd-ihmisiin mennyt monesti hermo, mutten minä heitäkään vihaa. Yritän vain ymmärtää ja tarpeen mukaan vältellä.

Vierailija
35/35 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut tähän päivään mennessä, ettei kannata ajatella ihmisiä pelkästään diagnoosien kautta tai omata niiden perusteella ennakkoluuloja. Ne ovat vain osa ihmisen persoonaa ja esiintyvät eri henkilöillä erilaisina. Monella on niistä aivan liian stereotyyppiset käsitykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän