Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovuloimattomuus

Vierailija
22.03.2006 |

Nyt yritystä takana 7kk, ovista tikuteltu näistä 5 vikaa kiertoa. Ei plussaa... Eli missä vaiheessa lääkärille kannattaa mennä, kierron alussa, lopussa vai keskivaiheilla? Näkeekö milloin ultrassa jos ovuloin? Entäpä missä vaiheessa verikokeita otetaan?

Tietoa kaipaan....

Kiitos jo etukäteen vastaajille!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkututkimuksiin kuuluu naisilla kierron 3-5 päivä verikokeita (lh, progesteroni, fsh, tsh mm.) ja kierron (seuraavassa kierrossa) 11-15 päivä follikkeliultra eli katsotaan munasolun tilanne.

Miehellä otetaan verikokeet (hepatiiti, hiv mm.) ja tehdään siemennesteanalyysi.

Vierailija
2/4 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kyllä kertoo kuinka pian pääsee tk:n tutkimuksiin. Mä pääsin vaikka aktiivista yritystä onkin ollut vasta vajaa vuosi ja tikutusta muutama kierto. Riippuu tk:sta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä sellaisessa tapauksessa menisin yksityiselle koska ovuloimattomuus voidaan hoitaa suht. helposti ja halvasti Clomifeneilla.

Vierailija
4/4 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pitkiä kiertoja ja olen tikuttanut vuoden alusta lähtien. En ole bongannut täysin positiivista tulosta ovis-testeillä. Soittelin yksit. lääkäriasemalle ja siellä gyne oli tilanteesta sitä mieltä, että kannattaa tsekata paikat ja hormoonit. Se vuoden sääntö alkaa olla vanhaa tietoa, varsinkin sellaisissa tilanteissa, joissa vaikuttaa olevan jotain häikkää. Minkä ihmeen takia täytyisi odotella vuosi, toivoa ja pettyä kuukausi toisensa jälkeen, ja sitten kävisi ilmi esim. ettei ole todennäköisesti ovuloinut koko aikana? Ihan turhaa ajan ja hermojen haaskausta mun mielestäni. Aikavaraus yksityiseltä vaan, sieltähän ne on palvelut ostettavissa ihan niinkuin mitkä tahansa muutkin palvelut - gyne, ultra ja hormonikokeet parin baari-illan hinnalla.