Kävin työhaastattelussa toimistotyöhön ja multa kysyttiin suhtautumista seksuaalivähemmistöihin??
Ihan perus toimistoduunia, työtä joka ei liity millään tavalla kenenkään seksuaalisuuteen. Miksi ihmeessä tuollaista kysytään??
Kommentit (33)
Jos asiakkaana sattuu olemaan seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä, on tärkeää, että henkilökunta pystyy suhtautumaan heihin yhtä asiallisesti kuten kaikkiin muihinkin väestöryhmiin.
Halusivat tarkistaa ettet ole niitä liskis loiskis lebakoi.
Vierailija kirjoitti:
No mutkistaahan se vähän työilmapiiriä, jos toivottaa tiimikaverinsa ikuiseen tuleen.
No kuka sellaista mukaa ääneen sanoo? Mulla on töissä homoja asiakkaina usein, mutta en mitenkään tuo henkilökohtaisia mielipiteitäni heistä esille noissa tilanteissa. Kuten en myöskään ilmaise mielipidettäni vaikkapa juopoista.
Vierailija kirjoitti:
Näistä asioista ei saa suomessa nykyään olla kuin yksi mielipide. Sen vuoksi joutuukin valehtelemaan että toki tuollainen mielen sairaus on todella hyvä juttu.
Oliko näistä asioista entisaikaan monta sallittua mielipidettä? Joutuikohan ennen kukaan valehtelemaan? Vai ihan nykyajan ilmiö tämä kaamea ahdasmielisyys?
Vierailija kirjoitti:
Näistä asioista ei saa suomessa nykyään olla kuin yksi mielipide. Sen vuoksi joutuukin valehtelemaan että toki tuollainen mielen sairaus on todella hyvä juttu.
Olen pahoillani sinun mielesi sairaudesta ja heikkolahjaisuudestasi.
Homoseksuaaleiksi SYNNYTÄÄN. Kukaan ei päätä ryhtyä pilkatuksi ja herjatuksi ihmiseksi.
ohis
Olisit sanonut, että samoin kuin sosiaalidemokraatteihin. Siinähän ollskvat miettineet mitä tarkoitit.
Vierailija kirjoitti:
Ja on todella hyvä juttu, että käytännössä viimeistään koeajalla kaltaisesi älyllisesti heikompi aines paljastaa todellisen karvansa, eikä työnantajan tarvitse pitää teitä palkkalistoillaan sen kauempaa. Kyllä se ihmisten todellinen karva tulee esiin, vaikka sitä itse muka jotenkin yrittäisi peitellä.
Ehkä työyhteisössä on seksuaalivähemmistöön kuuluvia.
Ensin kummeksuin aloitusta mutta kun luin vastauksen nro 2 ajattelin, että ehkä itsekin kysyisin samaa jos olisin esimies. Ihan vaan välttyäkseni palkkaamasta kakkosen kaltaista sairasta yksilöä yhteishenkeä pilaamaan.
Vastaisin, että jokainen eläköön elämänsä kuten itse päättää. Olen uskovainen enkä sen enempää rupeaisi asiasta vääntämään.
Vierailija kirjoitti:
Jos asiakkaana sattuu olemaan seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä, on tärkeää, että henkilökunta pystyy suhtautumaan heihin yhtä asiallisesti kuten kaikkiin muihinkin väestöryhmiin.
Luuletko että joku työhaastattelussa suoraan sanoo että en seksuaalivähemmistöjä hyväksy? Tuollaisilla kysymyksillä ei varmisteta mitään. Kyllä minäkin joudun töissä teeskentelemään vaikka mitä monienkin asioiden suhteen, pidän mielipiteeni ominani töissä ollessa vaikka vapaalla en.
Vierailija kirjoitti:
Halusivat tarkistaa ettet ole niitä liskis loiskis lebakoi.
Lääkkeet taas ottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutkistaahan se vähän työilmapiiriä, jos toivottaa tiimikaverinsa ikuiseen tuleen.
No kuka sellaista mukaa ääneen sanoo? Mulla on töissä homoja asiakkaina usein, mutta en mitenkään tuo henkilökohtaisia mielipiteitäni heistä esille noissa tilanteissa. Kuten en myöskään ilmaise mielipidettäni vaikkapa juopoista.
Kyllä varsin moni esimerkiksi julkisella fb-tilillä möläyttelee kaikenmoista. Tai sitten nolaa itsensä olemalla työpalaverissa tosi "vitsikäs". Et sinäkään joka asiakkaasi suuntautumista tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä työyhteisössä on seksuaalivähemmistöön kuuluvia.
Tai kristillisdemokraatteja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani sinun mielesi sairaudesta ja heikkolahjaisuudestasi.
Homoseksuaaleiksi SYNNYTÄÄN. Kukaan ei päätä ryhtyä pilkatuksi ja herjatuksi ihmiseksi.
ohis
Ei synnytä. Monet asiat esim. ympäristötekijät vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että joku työhaastattelussa suoraan sanoo että en seksuaalivähemmistöjä hyväksy? Tuollaisilla kysymyksillä ei varmisteta mitään. Kyllä minäkin joudun töissä teeskentelemään vaikka mitä monienkin asioiden suhteen, pidän mielipiteeni ominani töissä ollessa vaikka vapaalla en.
Mitähän tuo "vapaalla en" tarkoittaa? Kuvitteletko, että jos esim. kirjoittelet sosiaaliseen mediaan vaikkapa eri väestöryhmiä halventavia kirjoituksia, niin työnanatajasi ja työnanatajasi sidosryhmät eivät yhdistä sitä millään tavalla siihen "korrektiin" ammatilliseen minääsi?
Mun tietääkseni tuollaisia ei saisi kysyä. Ellei nyt ole ehdottoman oleellista työnkuvan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja on todella hyvä juttu, että käytännössä viimeistään koeajalla kaltaisesi älyllisesti heikompi aines paljastaa todellisen karvansa, eikä työnantajan tarvitse pitää teitä palkkalistoillaan sen kauempaa. Kyllä se ihmisten todellinen karva tulee esiin, vaikka sitä itse muka jotenkin yrittäisi peitellä.
Ei kuule paljastu, ihan olen työkseni noita homoja terapoinut ja tukenut. Kuten useat työkaveritkin. Onneksi voidaan tuoda todelliset mielipiteemme julki työkavereiden kanssa.