Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leluja lujasti omiva 2v10kk

22.03.2006 |

Kokemuksia ja varsinkin hyviä neuvoja kaivataan? Meillä on noin 2v10kk ja 10 kk ikäiset tytöt. Isompi on vuoden verran ollut kova omimaan lelujaan. Jo pian vauvan synnyttyä kun näytin vauvalle jotain isonsiskon tavaraa huusi tämä; ei ei, se on minun (vaikka vauva ei osannut vielä edes päätään kunnolla kääntää eli oli varsin vaaraton...) Tarkalleen ottaen niin olikin: lähes kaikki leluthan olivat hänen ennen vauvan syntymää. Tilanne oli jonkin aikaa helpompi kunnes nyt kun vauva konttaa: nyt hän vahtii kaikkea mahdollista koko ajan. Ei ole kyse ainoastaan siitä että isosisko pelkäisi että vauva sotkee tämän leikit: isosisko huutaa ¿eihän vauva tuu tänne¿ vaikka mikään leikki ei olisi kesken tms. Muuten on kiltti vauvalle, paijaa ja naurattaa tätä kunhan sille päälle sattuu.

Miten olette toimineet samassa tilanteessa? Olen yrittänyt ottaa sen linjan, että on tietyt ¿tärkeät¿ isonsiskon lelut joihin vauvalla ei ole asiaa ja muut ovat yhteisessä käytössä. Muutenkin isosisko vahtii tavaroitaan tiukasti ja esim. kavereiden meille kutsuminen on tämän vuoksi hankalaa. Hän on kova leikkimään mielikuvitus / roolileikkejä ja uskon että tämä liittyy jotenkin siihen: leluilla on niin vahvoja merkityksiä, ne kun eivät ole vain nalleja tai nukkeja vaan paljon enemmän¿

Vielä jos joku osaisi antaa ideoita siitä miten tämän ikäisiä voisi innostaa puuhaamaan yhdessä jotakin,niin olisin kiitollinen!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kans kova puolustamaan leluja. Ei antais toisten lasten koskea leluihinsa. Olen puuttunut sanomalla että toinen lainaa vain sitä, että se ei mee rikki jos toinen siihen koskee ja ettei toisen kädestä saa viedä. Sitten muistutan että ethän sinäkään tykänyt kun joku toinen lapsi otti sinun kädestä kun lainasit sen leluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla