Vauva 7,5kk, oletteko käyneet leikkipuistossa näin pienen kanssa kahdestaan?
Tekisi mieli käyttää vauvakeinussa ja istuttaa hiekkalaatikolle hetkeksi.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
??? No herran jestas, mene. Noin pienen kanssa? Mitä ihmettä?
En kaipaa tällaisia ilkeitä kommentteja..
Ap
Mun vauva on nyt 7kk ja en ole ainakaan vielä käynyt. Hänellä ei taida olla valmiuksia vielä istua keinussa, koska ei kykene istumaan tuetta. No kai häntä voisi vähän pitää keinussa niin, että pidän kiinni. Hiekkalaatikolle en ehkä ihan vielä laittaisi, koska ei varmaan osaisi muuta kuin laittaa hiekkaa suuhunsa. :) Mutta mene vain ap, onpahan jotain tekemistä pikkuisen kanssa.
Noin tuon ikäisenä (7kk) alettiin käymään ensimmäisiä kertoja. Vauvakeinu oli (ja on edelleen, ikää nyt 1,5v) todella pop. Vähän istuskeli ihmettelemässä hiekkalaatikolla. Eipä tuon ikäisenä muuta oikein voi tehdä, mutta saahan siinä happea itse ja lapsi ja se keinu ainakin oli meillä ihan parasta.
Rehellisesti sanoin ei kyllä kovin pitkään ulkona oltu eikä ihan joka viikko kyllä käyty, lähinnä kun oli hyvä ilma eikä muuta tekemistä.
Oma oli jo 8 kk ikäisenä tarhassa. Miten pieneksi se APn lapsi on jäänyt? Iän puolesta voi käyttää puolivuotiastakin.
Hmm tai ehkä meillä oli se 8 kk. Mutta sama se, samoja aikoja noin suunnilleen. Se on kuitenkin vauvakohtaista miten hyvin esimerkiksi osaa istua tuossa vaiheessa ja itsehän parhaiden sen omasta vauvasta varmaan tiedät missä mennään.
5
Vierailija kirjoitti:
Oma oli jo 8 kk ikäisenä tarhassa. Miten pieneksi se APn lapsi on jäänyt? Iän puolesta voi käyttää puolivuotiastakin.
Eri asia onko puolivuotiaalka vielä mitään tekemistä siellä. Meillä ei ainakaan osannut vielä kunnolla istua 6kk. Käytiin kyllä toki hiekkarannalla ja nurmikolla, missä vauva sai ryömiä, mutta meillä olikin siinä kehitysvaiheessa kesä parhaimmillaan. Ei tällä kelillä kauhean paljon olisi ollut mitään mihin olisi voinut meidän vauvaa ulkona laittaa.
Toki ero 6 kk ja 7,5 kk ikäisen välillä on huima kun kehitystä tapahtuu koko ajan.
Aika törkeää silti mennä toiselle sanomaan vauvan kehityksestä "miten pieneksi se on jäänyt" ilkeää sävyllä, sillä kuka tahansa äiti yleisesti ottaen tietää että vauvat kehittyvät omaan tahtiinsa ja ovat silti ihan normaaleja
Toki jos olet omasi dumpannut mahdollisimman aikaisin pois silmistä päiväkotiin eikä ole vertailukohteita muista samanikäisistä, niin kai siinä sokeutuu ja luulee että kaikki menee samaa tahtia kuin oma ryömijä.
Mene vaan, itse aloitimme puistossa käynnin alkusyksystä syntyneen kanssa keväällä, kun keinut tuotiin. Ikää oli suunnilleen juuri tuo 7,5kk huhti-toukokuun vaihteessa. Onko teilläpäin jo keinut laitettu? Jos keinuja ei ole, niin vauvalle ei oikein löydy mitään tekemistä. Vauvat kyllä yleensä tykkäävät katsoa isompien puuhasteluakin.
Juu juu puistoon vaan! Ei sitä kannata sen enempää analysoida.
Juu, suunnilleen tuon ikäisen kanssa olen alkanut käydä. Oikein hyvä ikä aloittaa. Tuon ikäiset myös yleensä tykkäävät katsella isompien lasten leikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Mene vaan, itse aloitimme puistossa käynnin alkusyksystä syntyneen kanssa keväällä, kun keinut tuotiin. Ikää oli suunnilleen juuri tuo 7,5kk huhti-toukokuun vaihteessa. Onko teilläpäin jo keinut laitettu? Jos keinuja ei ole, niin vauvalle ei oikein löydy mitään tekemistä. Vauvat kyllä yleensä tykkäävät katsoa isompien puuhasteluakin.
Meidän leikkikentällä on ollut koko talven keinut. Koulujen pihoilta ne on olleet talven pois (tai ovat edelleen) mutta leikkikentille ne oli jätetty. En kyllä tiedä oliko unohtunut vai tarkoituksellisesti, mutta ainakin kahdella kentällä näin on ollut.
Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Off-topic:otetaanko jossain keinut pois talveksi? Siis yleisestä leikkipuistosta? Ihan vaan sivistymättömyyttäni täällä kyselen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off-topic:otetaanko jossain keinut pois talveksi? Siis yleisestä leikkipuistosta? Ihan vaan sivistymättömyyttäni täällä kyselen :)
Juu, joistain otetaan, joistain ei. Mun kuopuksen pk:n pihaltakin on otettu.
Tuon ikäisen kanssa on oikein hyvä tilaisuus tehdä ihan mitä äiti itse haluaa. Jos haluat mennä puistoon, niin mene toki. Saat siellä hiekkalaatikon reunalla kyllä istua vielä monta vuotta, joten jos veri vetää mieluummin vaikka museoon, ostoskeskukseen, metsälenkille, kahvilaan tai kyläilemään, niin skippaa puisto, sekin on vauvalle ihan ok.
Itselläni on isompia puistoikäisiä, joten sinne on melkein pakko mennä. Meillä on myös 7 kk vauva. Ei osaa istua keinussa, vaan roikkuu jommalla kummalla sivulla tai edessä. Jonkun toisen vauva tietysti voi jo osata. Hiekkalaatikolla makaisi, söisi hiekkaa ja hieroisi sitä silmiin. Joten toistaiseksi mennään sillä, että hän istuu vieressä tyytyväisenä rattaissa ja katselee isosisarusten puuhia. Tai nukkuu.
Siis mikähän tässä aloituksessa on nyt pointtina? Voihan sen 7 kuukautisen kanssa mennä puistoon, ja antaa vaikka istua vaunuissa ja katsella muiden lasten touhua. Mikä tässä on kysymisen arvoista? Että kannattaako mennä puistoon vai ei? Tietysti kannattaa ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikähän tässä aloituksessa on nyt pointtina? Voihan sen 7 kuukautisen kanssa mennä puistoon, ja antaa vaikka istua vaunuissa ja katsella muiden lasten touhua. Mikä tässä on kysymisen arvoista? Että kannattaako mennä puistoon vai ei? Tietysti kannattaa ulkoilla.
No kyllä minullakin esikoisvauvan kanssa heräsi joistain ihan yksinkertaisista asioista kysymys, että "tekevätkö muut näin" tai "minkä ikäisen kanssa tyypillisesti tehdään sitä sun tätä". Vaikka olen ihan normaaliälyinen ihminen.
??? No herran jestas, mene. Noin pienen kanssa? Mitä ihmettä?