Hammasasiaa, Auttakaa!!!
Niin kyseessä ei ole meidän 1v2kk tytön hampaista, vaan minun. Multa poistettiin eilen illalla hammas, koska juurihoito ei onnistunut. Nyt tämä jälkisärky on aivan kamalaa, pahempaa särkyä entä silloin kun hammas oli paikallaan tulehtuneena. Viime yön olen nukkunut huonosti ja neljän tunnin välein pitänyt ottaa buranaa.
Niin kertokaa te joilla on kokemusta, kauan tätä jälkisärkyä yleensä kestää. Ja kuinka kipeä se voi olla? Multa ei ole aikaisemmin revitty hammasta niin en tiiä koko aiheesta mitään. Ja nyt mietin täällä paniikissa että voiko niin käydä että sinne jäisi jotain ja pitäisi mennä taas lääkäriin ja ne alkais kaiveleen sitä?? Auttakaa onnetonta!!!
Kommentit (2)
Niin siis mä oon ammatiltani hammashoitaja, ja olen kans sitä mieltä kuin edellinen, et voi olla kyllä parempi et otat yhteyttä omaan hammaslääkäriisi. Vaikkakin kyllä jälkisärky voi kestää pitkäänkin, on siihen kipuun olemassa hyviä lievittämiskeinoja. Kun omat viisaudenhampaani poistettiin, olin toooooosi kipeenä. Minulle laitettiin silloin sinne poistokuoppaan lääketampponi, ja heti kipu oli paljon siedettävämpää. Ei se kipua siis ihan heti vienyt pois, mut 80% kivusta lähti.
Eipä ole omakohtaista kokemusta,luojan kiitos, mutta kaverillani oli vastaava tilanne..Särky oli aivan kauhea, ja koko poski turposi pahasti.Olikin sitten saanut jonkunlaisen tulehduksen ja sai siihen lääkekuurin, ja koko touhu kestikin aika pitkään. Mutta sinuna soittaisin kyllä heti lääkäriin, koska kyllä käsittääkseni normaali-tilanteessa, ne särkylääkkeet tehoaa tosi hyvin..Ja hammassärky kun on säryistä kauheimpia, niin älä enempää kiduta itseäsi vaan toimi pian..
Myötätuntoa ja pikaista parantumista
toivoopi Truutta