Lapsi 13v oli kertonut koulussa kirjelappusella ukkinsa kuolemasta kaverilleen, opettaja luki luokan edessä ääneen
Tuo opettaja on tunnettu siitä, että jos löytää viestilappusia niin lukee ne ääneen aiheesta huolimatta. Harrasti samaa jo kun olin itse yläasteella, 20 vuotta sitten. Hänen tunneillaan on puhelinparkki joten ei voinut lähettää viestiä ja tuo kaverinsa oli lähdössä sen tunnin jälkeen pois, eli ei olisi ehtinyt kertoa sen jälkeenkään.
Mitä mieltä, oikein vai väärin? Ymmärrän että opettajaa ärsyttää jos ei keskitytä opetukseen, mutta jotain rajaa pitäisi olla...
Kommentit (12)
0/5 - puhelinparkki ja lähdössä oleva kaveri olisi kannattanut jättää myöhempiin viesteihin. Olisit saanut vedätettyä pidempään.
Opettajalla pitäisi olla tunneälyä. Nyt jäi kyllä inhimillisyys puuttumaan. Lapsesi tuskin koskaan enää arvostaa tuota ihmistä.
Paskokaa sen opettajan naamalle. Tykkää kuitenkin hummus leikeistä.
Toivottavasti opettaja myös ilmoitti osanottonsa.
Omissa oppilaissa on ollut tapauksia, jotka ovat jopa syöneet viestinsä, ennen kuin olen ehtinyt napata. En koskaan lue ääneen, vaan nakkaan repimällä roskiin.
Opettaja on varmaan kertonut luokan säännöt: ei kiertäviä lappuja. Lapsi olisi voinut soittaa/viestittää kaverilleen myöhemmin.
Jos näin on tapahtunut, en kyselisi täällä, vaan olisin ottanut välittömästi yhteyttä opettajaan. Aloitus kertoo aloittajastaan kuten useimmiten tällä palstalla.
Miksei asiaa voinut käsitellä välitunnilla?
Miksi ukin kuolema on salaisuus? Oliko ukki tunnettu rikollinen?
Vai luuletko että olette ainoita kenellä on ukkeja ja keiltä on kuollut ukkeja?
Koulussa lapset kertovat avoimesti vanhempiensa kuolemasta ja esim kotona tapahtuvasta väkivallasta. Ehkä heidän sitten pitäisi olla hiljaa? Että sitten saisivat läksytyksen jos kehtaavat oireilla jotenkin..
Tuli mieleen oma kokemus ekalta luokalta. Isoisäni oli juuri kuollut ja äiti kirjoitti opelle lapun, jossa lähinnä pyysi helpotusta koulutehtäviin ja että saisin olla vähän enemmän omissa oloissani, koska suruprosessi oli vielä kesken enkä halunnut puhua asiasta perheen ulkopuolisten kanssa. Niin mitä tekee opettaja? Lukee lapun, kailottaa koko luokan edessä "Voi voi, X:n pappa kuoli!!" ja pyysi minut LUOKAN ETEEN kertomaan, miten ja miksi isoisä kuoli ja miltä se minusta tuntui. Siinä sitten tönötin itkua vollottaen enkä oikein saanut sanaa suustani, kunnes opettaja antoi luvan mennä takaisin istumaan. Muistan että olin tilanteessa todella hämmentynyt ja häpeissäni. En vielä tähän päivään ole käsittänyt, mitä opettaja oikein yritti tehdä, enkä ole koskaan kertonut tästä kenellekään. Näin siis vajaat 20 v sitten Tampereella.
Lapsesi lähettikirjelapun, vaikka se oli selvästi kiellettyä. Okei, oli raju teko opettajalta lukea noin arka viesti ääneen. Varmasti oli silti tiedossa, että opettaja tekee näin, mikäli lähettää luvattomasti kirjelappusia. Kaikilla on samat säännöt.
Sadistiope.