Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko änkytys migreenikohtauksen jälkeen normaalia?

Vierailija
25.03.2017 |

Eilen oli kova migreeni, tänään jo parempi olo mutta änkytän puhuessani. Onko tämä ihan normaalia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ja äkkiä. Älä aja itse, vaan pyydä joku viemään nyt heti. Voi olla joku aivoverenkiertokohtaus tms.

Vierailija
2/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lähtee ajallaan pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin ja äkkiä. Älä aja itse, vaan pyydä joku viemään nyt heti. Voi olla joku aivoverenkiertokohtaus tms.

Kuuluu migreeniin ei mitään hätää

Vierailija
4/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on normaalit, migreenin auraoireisiin kuuluu. Niitä auraoireita voi olla päänsäryn jälkeenkin, eli ei tarvi olla aina ennen särkyä. Mulla on aina vain pelkkiä auroja. Eli sulla on toisinsanoen vielä migreenikohtaus päällä, ei vaan se päänsärkyvaihe ole just nyt.

Vierailija
5/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kiitos. :) Eli ei ole varmaan syytä huoleen. Alkaa jo helpottaa, aamulla oli vielä melko pahana. 

-Ap

Vierailija
6/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tosiaan syytä huoleen, kyllä sen aivoverenkiertohäiriön erottaa. Silloin halvaantuu silmänräpäyksessä koko toinen puoli kehosta, naamastakin toinen puoli roikkuu ja puhe katoaa kokonaan. Silloin ei av-palstalle kirjoitella.

Vierailija
7/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla usein pahan migreenikohtauksen jälkeen on ns. "migreenikrapula", tuntuu että sanat on vähän solmussa ja on jotenkin vaikea löytää sanoja tai saada niitä sanottua. Hälvenee pikkuhiljaa kunnes katoaa kokonaan tuo oireilu.

Välillä tosi häiritsevää, kun kohtaus pääsee pahaksi niin seuraava päiväkin on niin outo. Tosin tätä tietenkin helpottaa se, että 98% kerroista ehdin ottamaan lääkkeet ajoissa (jolloin voimakasta oireilua ei tule).

Vierailija
8/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vo-voivoi kun kun on kam-kamalaa. 

Vierailija
9/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen iski koulussa kohtaus, oli ihan kamalaa. Meinasin oksentaa ja tuli näköhäiriöitä. :( Sitten tuli änkytys minullekin. Onneksi helpotti aika äkkiä, migreeni on hirveää. Tsemppiä! 

Vierailija
10/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni on varmaan hirveää, olen katsonut jotain videoita joskus tubesta siitä. Miten te voitte elää sellaisen kanssa?

Vierailija
11/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeni on varmaan hirveää, olen katsonut jotain videoita joskus tubesta siitä. Miten te voitte elää sellaisen kanssa?

No ei ole vaihtoehtoja, kun ei itsemurhakaan sovi moraaliin

Vierailija
12/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, ei hätää.

Vierailija
13/13 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse muutaman kerran huomannut, että jo aamusta voi olla sanavirheitä ja ääntämisvirheitä, sanat sekaisin ja myöhemmin päivällä tulee migreenikohtaus. Aiemmin ihmettelin, että mitä tää on, kunnes oivalsin, että ennakko-oireita. Onneksi kuitenkin harvoin on kohtauksia. Useinmiten ne minulla alkaa pienenä näkökenttää säröttävänä pallona, joka laajenee hurjaksi koko näkökentän peittäväksi sahalaidaksi. Jälkisärky tulee aina, samoin kuvotus, joskus oksennus. Hurjinta oki tässä jonkn aikaa sitten, kun parinta päivänä meni useampi sahalaitakohtaus. Jälkikäteen en ole puhumisenongelmia huomannut, mutta pitääpä seurata. Höntti olo voi hyvinkin olla seuraavaan päivään.