Aiotko aloittaa sote-alan koemateriaalin lukemisen?
Maanantaina 27.3. kello 8 julkaistaan ennakkomateriaali esivalintakokeeseen. Kuukausi aikaa lukea... Itse harkitsen, että hakisin sosionomi-koulutukseen.
Mitkä kokemukset muilla on ollut tuosta netissä tehdystä kokeesta? Entä varsinaisesta pääsykokeesta?
Linkkiä: http://soteli.metropolia.fi/
Kommentit (9)
En koska ei tulis mieleenkään hakea sotealalle. En halua olla mikään valtionelätti.
Haen terveydenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi. Alotan kyllä heti lukemisen, kuukausi aika lyhyt aika...
En ajatellut kuin vilkaista. Ei ole kummoista rakettitiedettä esivalintakoe.
En lukenut viime vuonna juuri yhtään. Sen sanon että aika moni huijaa. Viime vuonna jos oikein muistan siinä oli jokin matikkaosuus ja jälkeenpäin foorumien ketjut ja tuttujen puheet kertoivat että vieressä oli ollut kaveri/isä/veli ne tekemässä. Itse skippasin ne kokonaan ja silti pääsin eteenpäin. Nyt opiskelen sosionomiksi.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut viime vuonna juuri yhtään. Sen sanon että aika moni huijaa. Viime vuonna jos oikein muistan siinä oli jokin matikkaosuus ja jälkeenpäin foorumien ketjut ja tuttujen puheet kertoivat että vieressä oli ollut kaveri/isä/veli ne tekemässä. Itse skippasin ne kokonaan ja silti pääsin eteenpäin. Nyt opiskelen sosionomiksi.
Juuri tämän takia noihin nyt ei kannata kovin paljoa aikaa laittaa. Materiaaliakin voit selata siinä samalla. Kyllähän koulut tuon tietävät. Esivalintakokeen tarkoitus on ehkäpä enemmänkin rankata aivan totaaliset hupihakijat pois ja koomassa makaavat henkilöt.
Loppuporukka pärjää maalaisjärjellä.
En lukenut syksyllä sitä ja pääsin silti hämeenlinnaan jatkoihin. En kylläkään sitten mennyt.
Kysymykset esivalintamateriaalista on niin randomeita ettei kannata liikaa tuhlata aikaansa sen matskun lukemiseen. :D
Molemmilla (2) kerroilla olen pääsykokeisiin päässyt, pääsykokeista en ole kuitenkaan päässyt sisään. Nykyään opiskelen avoimessa sairaanhoitajaksi.
up