Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karsastuksesta

21.03.2006 |

Mitä vauvan karsastukselle voidaan tehdä? Vauva on 4 kk ja menossa silmälääkäriin karsastuksen vuoksi (neuvolalääkärin lähete). Ja äiti tietenkin ihan hermona! Karsastusta on ollut ihan pienestä pitäen joten kasvaimet ym. muut aivovauriot olen jättänyt pois laskuista...ihan oman " terveyteni" vuoksi. Silti jännittää! Onko muilla kokemusta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta alle puolen vuoden ikäisen " karsastushoidoista" ? Miten tuo lappuhoito käytännössä toimii??

Vierailija
2/5 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme juuri pojan kanssa silmälääkärillä, hänellä ikää 9,5 kk. Muistaakseni tuossa 4 kk lääkärintarkastuksessa havaittiin tuo karsastus myös meillä. Seuraavassa lääkärintarkastuksessa asiaa vielä mietittiin ja lääkäri laittoi sitten varmuudeksi lähetteen.

Mitään vikaa ei löytynyt. Kehotti vaan tarkkailemaan tilannetta ja tulemaan uudelleen puolen vuoden päästä, jos oireita on. Kertoi, että joskus voi vaikuttaa siltä, että vauva karsastaa, kun nenänselkä on vielä niin leveä.

Lappuhoidolla olisi menty eteenpäin, jos karsastusta olisi havaittu. Kertoi, että noin tunti päivässä olisi lappua pidetty ja että vika olisi todennäköisesti korjaantunut hyvin nopeasti.

Älä suotta huolehdi, pienestä viasta on kyse, jos ylipäänsä edes karsastaa ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä on ollut karsastusta vasemmassa silmässä ihan pienestä pitäen. Se sitten loppui vuoden iässä. ja tuli uudestaa " pahempana" n.3-vuoden ikäisena, sitten kuuden vuoden ikäisenä leikattiin. Ei sitä välttämättä lapsi itse huomaakaan ja jos ei parane niin leikataan. Mä en ainakaan leikkauksen jälkeen ollut moksiskaan. Lääkärit neuvoo ja auttaa. Ole itse ihan rauhassa. Ei siihen karsastukseen kuole.

Vierailija
4/5 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini vei minut vauvana lääkärille karsastuksen vuoksi. Lääkäri ilmoitti, että ei syytä huoleen, kyllä se häviää viidenteen ikävuoteen mennessä. Nyt olen karsastanut jo yli kolmekymmentä vuotta :). Eipä siitä ole mitään vahinkoa ollut, jollei oteta lukuun sitä, että haittaa kuulemma vastapuolia. Kun eivät oikein tiedä kumpaan silmään katsoisivat.

Pystyn kyllä itse palauttamaan karsastavan silmän " paikoilleen" . Karsastus johtunee siitä, että mulla on vasemmassa silmässä parempi näkö kuin oikeassa. Etenkin kun väsyn, siirrän sen huonomman silmän sivuun ja käytän sitä parempaa.

KL

Vierailija
5/5 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 5kk pojalla todettiin ekssa lääkärin tarkastuksessa karsatus,mutta se on ollut sen verran lievää ettei sitä edes huomaa..lääkäri sanoi mulle et voip olla et menee itekseen ohi,mitää suunnitelmia ei ole kertonu jos ei mene ohi..mun veljelläkin karsastaa,joten se on kait periytyvää niiku se lääkäri sanoi mulle..

toivon et ei terviis leikata vaan menis itekseen ohi..