Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hajuyliherkkyys

Vierailija
25.03.2017 |

Hajuyliherkät, minkälaisia oireita saatte ja mistä hajuista erityisesti? Olen alkanut epäillä itselläni hajusteyliherkkyyttä. Esimerkiksi kaikki voimakkaat hajusteet kuten partavesi ja hajuvedet alkavat tehdä päänsärkyä ja huonoa oloa ja on pakko poistua paikalta raikkaaseen ilmaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se alkoi noin. Nykyään ei voi käyttää meikkiä, värjätä tukkaa, käyttää huuhteluainetta. Siivouksessa menee mäntysuopa, etikka ja sitruunamehu ja sooda. Vain pari shampoota käy, kaikki hoitoaineet saa hengenahdistusta aikaan. Sanomalehtimuste käy henkeen. Itsellä on pohjalla kova homealtistus. Astuttiin vuokralla talossa josta löytyi sädesieni ja viisi muuta vaarallista hometta. Terveysviranomaiset määräsivät käyttökieltoon ja sitten muutama homeasunto lisää. Sitten löytyi puhdas asunto mutta alkoi oirehtiminen koulussa. Vaikeaa on kun virastot, sairaalat, terveyskeskukset ja muut tuntuu olevan poikkeuksetta homeessa. Lasten koulu on homeessa ja väistötilat on homeessa. Nyt rakentavat uutta koulua ja toivon niin kovasti että se tehtäisiin huolella.

Vierailija
2/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppinen tilanne kuin ykkösellä, tosin ei homealtistusta. Selvästi herkistyn kiihtyvällä vauhdilla kaikille kemikaaleille. Alkoi tuoksuista, nyt eivät sovi oikein mitkään lääkkeetkään. Jos joskus sairastun syöpään, mua ei voi hoitaa lainkaan solunsalpaajilla. Jee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on yleensä sellasia et muilla häirittee kaikki, mut omaa tukkaa voi blondata platinaksi ja meikkiä käyttää huru mykke.

Vierailija
4/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä oireena suu ja kieli pistelee, iskee migreenityyppinen särky. Saattaa mennä keuhkoputki niin tukkoon että on pakko ottaa avaava lääke.

Vierailija
5/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö kuitenkin psyykkinen ongelma?

Vierailija
6/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee kauhea migreeni ja paha olo kaikista vahvoista hajuista ja esim. kloori haisee nenässä seuraavanakin päivänä altistuksesta ja tulee ihan fyysisesti paha olo. Olen siirtynyt kokonaan hyvin miedosti tuoksuviin pyykinpesuaineisiin, huuhteluainetta en käytä. Dödö on tuoksuvaa, shampoo samoin. Ja hiuslakka. Ja hiustenhoitosuihke. Hajuvettä en ole omistanut pitkään aikaan, mutta ostan jossain vaiheessa taas. Mutta tosiaan näillä tuoksumäärillä pysyn tolpillani, mutta liian vahvoihin hajuihin ei totu koskaan. Mutta rakastan kyllä hyviä tuoksuja.

Vierailija
7/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on perussairautena astma ja hajusteet saavat aikaan astmakohtauksen, johon omat lääkkeet ei aina auta. Pahimpia ovat pyykinpesuaineet, hiusvärit, kaikenlaiset hajuvedet ja partavedet, mäntysuopa on tosi paha.Hometausta on minullakin, entinen työpaikka oli niin läpihomeessa, että se piti purkaa. Harmi vaan, että ehdin sairastua sitä ennen.

Vierailija
8/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja kotona en käytä mitään raikastimia koskaan, joten huoneilma tuoksuu miedolta pesuaineelta tai vain puhtaalta.

Vierailija
9/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja kotona en käytä mitään raikastimia koskaan, joten huoneilma tuoksuu miedolta pesuaineelta tai vain puhtaalta.

Vierailija
10/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia voimakkaasti hajustetut pyykinpesu- ja huuhteluaineet. Myös voimakkaasti haisevat kosmetiikkatuotteiden hajusteet voi tehdä ärsytysoireita: hengenahdistusta, nenän limakalvojen kirvelyä ja huonovointisuutta. Miedosti hajutetut tuotteet eivät haittaa (vielä). Homealtistuminen minullakin tämän taustalla. 

Vierailija
11/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te voitte käydä töissä? Aina siellä joku jollekin tuoksuu.

Vierailija
12/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kertaa havaitsin ongelman elokuvateatterissa. Joku nainen oli uinut hajuvedessä ja sen seurauksena minulle tuli huono olo ja maha meni sekaisin. Hypin penkkirivien yli vessaan todella kiireellä. Ongelma paheni siten, että nykyisin en voi kävellä kaupoissa kemikalioiden läpi ja jos joku tuoksuu voimakkaasti hajuvedelle, on minun pakko lähteä pois.

Vierailija
13/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kävi henkeen vaikka ikkunanpesuaine, nykyään suihkutan sen lyhyellä välimatkalla suoraan pesimeen.  Lattiavaha töissä sai aikaan pyörrytystä.

On ajoittaista.

Ymmärrän parfyymikammon.

Vierailija
14/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te voitte käydä töissä? Aina siellä joku jollekin tuoksuu.

Mitäpä luulet? Huonosti.

Vierailija
15/15 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homealtistuminen aiheuttaa hajuyliherkkyyttä se tuskin palautuu ennalleen