Menemisistä ilmoittaminen parisuhteessa
Kiinnostaa millainen käytäntö muilla parisuhteessa olevilla on, kun meillä on jatkuvasti riitaa kun mies ei ilmoittele minulle menoistaan, jos on esim sanonut että nähdään illalla, niin saattaakin olla että lähtee ryyppäämään ilmoittamatta mitään eikä tule edes yöksi kotiin. Tai jos laitan viestiä että missä hän on kun ei ole kuulunut, saattaa sanoa tulevansa kohta eikä kuitenkaan tule. Hänen mielestään se on kuulemma normaalia? Olemme seurustelleet vasta puolivuotta emmekä periaatteessa asu yhdessä mutta hänellä on avain asuntooni ja onkin luonani lähes aina yötä jos ei ole näillä ihme menoillaan joista minulle ei tarvitse edes etukäteen kertoa. Ärsyttää, pitäisi varmaan erota vaan mutta kunpa se olisi niin helppoa :(
Kommentit (11)
Avain pois äijältä ja potku persiille. Ei arvosta sinua, miksi sinunkaan pitäisi arvostaa häntä [jäämällä suhteeseen].
Eihän noin voi elää, muuttakoon kokonaan omaansa.
Kyllä meillä on aina tiedossa, milloin toinen tulee tai menee.
Lasten kasvaessa on ollut helppo sanoa, että tämän katon alla täytyy tietää milloin tullaan kotiin, vanhemmatkin ilmoittavat.
Nyt lapset on jo aikuisia ja poika muutti viime kesänä väliaikaisesti kotiin, ilmoitusvelvollisuus oli silloinkin. Tyyliin älä odota yöksi kotiin voi mennä aamuun/iltaan.
Nolo se olisi poliisille selittää, joo asutaan me yhdessä mutta en ihan varmaan tiedä oliko se keskiviikkona kun mies lähti, menikö töihin vai mihin.
No sitä minäkin ajattelin että ei tää kyllä normaalia ole mutta kun joka kerta kun oon ottanut asian puheeksi miehen kanssa niin hän on ollut ihan ihmeissään että miksi olen loukkaantunut ja vihainen. Sanoo vaan että stressaan liikaa. Mietin jo että onko vika sittenkin minussa kun hän ei ongelmaa ymmärrä yhtään ja sanoo minua takiaiseksi, vaikka hän olisi ollut monta päivää omilla menoillaan ja ilmoitellut itsestään todella harvakseltaan niin minä olen takiainen kun haluaisin joskus yhteistä aikaa ja tietää koska sitä oikein olisi...
Kokeile ihan itse, onko normaalia vai ei. Sanot vaan miehelle "nähdään sitten myöhemmin" ja kävelet ulos. Suljet puhelimen ja menet vaikka hotelliin yöksi. Jos miehellä ei ole mitään sanomista, kun seuraavana päivänä menet kotiin, niin kai se sitten normaalia on. Kysymyksiin vastaat vaan "meni vähän pitkään kavereitten kanssa bilettäessä" ja sillä selvä.
Minulla on lehmänhermot enkä suutu helpolla. Mutta tuollainen ei minulle sopisi. Kyse on luottamuksesta, toisen sanaan pitää pystyä luottamaan,
Ei sellaista naista olekaan, jonka mielestä tuo olisi normaalia.
Kyllähän aikuiset ihmiset normaalisti sopivat asioista ja jos kimpassa ollaan, niin toinen tietää missä seurustelukumppani on.
Nyt kyllä tuo sun poikaystäväsi on joku nuori ja kehittymätön moukka.
Joko teet hänelle saman takaisin eli et ilmoittele aikataulustasi ja kun hän tulee luoksesi, niin et olekaan kotona etkä tavoitettavissa tai laitat maksimi viestin että tulet kohta (vaikka olet koko yön poissa.
Ei tuollainen tollo muuten opi. Jos ei opi, sitten tiedät mitä tehdä.
Avain nyt ainakin heti pois, ja alat suhtautua niin että miestä ei edes odotella sinne "kotiin". Silloin joudutte oikeasti sopimaan milloin näette, ja jos mies tekee ohareita silloinkin, pelkkä kusipäähän hän on. Toisaalta nyt tiedä mikä käytös miehestä on "normaalia" jos asuisitte oikeastikin yhdessä, ja tuskin siinä vaiheessa nykyistä enempää kestäisit tuollaista käytöstä. Teillä tuntuu ylipäätään olevan hyvin erilainen näkemys siitä mitä seurustelu on?
Kannattaa jättää tuollainen tyyppi. Eihän se pidä sua minään, kun käyttäytyy noin törkeästi. Oikeesti, tuo vaan pahenee ajan myötä. Olin joskus nuorena samantyyppisessä suhteessa ja noin se alkoi, myöhemmin tuli kuvioihin myös pettämistä ja väkivaltaa.
Tosi ärsyttävää tuollainen, varsinkin jos odottaa että toinen tulee (kun sanoo tulevansa). Jos jätkä on tuollainen mulkku eikä tajua asiaa kun sanot, niin itse olisin ainakin mieluummin yksin kuin tuollaisessa "suhteessa".