Ihmeellistä mahakipua ja suolen toimintaa
Osaisiko joku sanoa, mistä tässä on kyse?
Olen huomannut nyt jo useamman kerran, että kun kävelen esim. kaupassa, niin mahaan alkaa sattua jossakin kohtaa ja sitten on pakko päästä vessaan. On alkanut ehkä reilu kuukausi sitten, ikinä ennen ei ole tällaista ollut, ummetustakaan ei ole ollut. Itse en oikein keksi mitään.
Kommentit (8)
Kokeile jonkun aikaa viljatonta ja sokeritonta ruokavaliota.
Tuota mietin vähän itsekin, mutta en sitten ole ollut ihan varma, kun pystyn kuitenkin pidättämään kauhean tuskanhien kanssa. Mutta kai se silti sitäkin voi olla? Ja asiaa ei auta se, vaikka kävisin vessassa ennen lähtöä ja tuntuu ettei ole mahassa mitään eikä se, etten syö mitään. Mutta tuota on tullut itsekin mietittyä, tai sitä että jos syön liikaa rasvaa ja se jotenkin sitten laittaa liikkeelle?
Ap
2: Itse asiassa ajattelin aloittaa tuon kokeilun maanantaina. Koska olen huomannut että joskus kun juon esim. mehua, mahassa alkaa kiertämään ja pitää käydä vessassa pian sen jälkeen.
Ap
Siis onko se kouristava vatsakipu ja sitten pakko mennä vessaan?
Sitä on hieman hankala kuvailla, tunnen kun alkaa polttelemaan mahassa ja se kasvaa aika äkkiä kovaksi kivuksi. Jo silloin kun tunnen ensimmäiset poltot niin tiedän että pitää mennä ja alkaa tuskanhiki nousta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuota mietin vähän itsekin, mutta en sitten ole ollut ihan varma, kun pystyn kuitenkin pidättämään kauhean tuskanhien kanssa. Mutta kai se silti sitäkin voi olla? Ja asiaa ei auta se, vaikka kävisin vessassa ennen lähtöä ja tuntuu ettei ole mahassa mitään eikä se, etten syö mitään. Mutta tuota on tullut itsekin mietittyä, tai sitä että jos syön liikaa rasvaa ja se jotenkin sitten laittaa liikkeelle?
Ap
Minulla käy tuota ajoittain jos syön liikaa rasvaa. Välillä tulee heti ulos, joskus kestää pari tuntia.
Tapahtuu siis kausina ja loppuu kun lopettaa hetkeksi liiat rasvat.
7: Tuokin on käynyt mielessä kuten jossain kommentissa sanoin. Siihenkin ajattelin kiinnittää nyt enemmän huomiota jonkun aikaa ja katsoa auttaako se asiaan. Jos ei niin sitten kokeilen muita ruokavalioita.
Ap
Tuollain se oireilee se ärtyvä suoli.. Kourasu vatsassa ja 15 sekkaa ehtiä vessaan. Join the club tää on tosi kivaa