Ruoka ei maistu ja väsyttää, lasten perässäkään ei enää pysy?
Mikäköhän voisi olla, monta viikkoa jatkunut väsymys ja ruokahaluttomuus? Lapset haluisi ulkoilla yms, mutta työpäivän jälkeen olen aivan kuollut. Ennen ei ollut ongelmia osallistua lasten leikkeihin, käytiin ulkoilemassa ja uimassakin viikottain. Nyt en yksinkertaisesti jaksa nousta sohvalta ylös. Ruokahalukin on poissa, yritän syödä mutta tulee vaan huono olo. Itse sulkisin heti pois masennuksen yms mielenterveysongelmat, ei ole niitä. Ja ensin tuli tosiaan väsymys. Myös huimaa ja vaikea keskittyä asioihin. Voikohan seurata vointia vai pitäisikö yrittää lääkäriin päästä? Ikää 34v, nainen, 165cm/62kg (vielä kuukausi sitten 65kg..)
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Käy nyt ainakin ensi alkuun laboratoriokokeissa! Tuollaiset väsymysoireet pitää ottaa vakavasti.
Voiko lääkäriin mennä vaan sanomaan että "juu on väsyttänyt viime aikoina", vai sanooko ne vaa että nuku enemmän? Olen aina ollut hyvin terve, en muista milloin viimeksi lääkärissä olisin käynyt. Ja en ihan välttämättä haluaisi mennäkään, siksi täällä ajattelin kysäistä. (Tiedän, ei ole luotettavaa kysyä netin keskustelupalstoilta mutta...)
Ihan kerrot sille lääkärille samat asiat kuin tuossa aloituksessakin.
Sulla on aivokasvain. Noei tuskin mut mahollista sekin. Jos ei oo ylimääräistä stressiä tai jotain muuta masennuksen tunteita tms. niin kannattaa ehottomasti mennä lääkäriin.
Menisin kyllä lääkäriin, eipä tarvitse arpoa. Voi olla vaan jonkun vitamiininpuutos, ei kannata kuitenkaan itse arvailla minkä koska jos esim alkaa noin vaan syömään rautaa voi se peittää alleen vakavammat sairaudet labroissa myöhemmin. Olet ihan yhtä "sairas" kuin nyt olet vaikket menisikään lääkäriin..(moni ei vain uskalla mennä kuulemaan onko heillä jotain vakavaa)
Vierailija kirjoitti:
Menisin kyllä lääkäriin, eipä tarvitse arpoa. Voi olla vaan jonkun vitamiininpuutos, ei kannata kuitenkaan itse arvailla minkä koska jos esim alkaa noin vaan syömään rautaa voi se peittää alleen vakavammat sairaudet labroissa myöhemmin. Olet ihan yhtä "sairas" kuin nyt olet vaikket menisikään lääkäriin..(moni ei vain uskalla mennä kuulemaan onko heillä jotain vakavaa)
Totta tuokin, ettei se tilanne muutu miksikään sanoi se lääkäri sen ääneen vai ei. Elikkä huomenna varmaan soittamaan terveyskeskukseen. Pitäisiköhän kirjoittaa lapulle ylös oireita, ettei vaan unohdu? Kun on kaikkea pientä, en edes tiedä mikä voisi liittyä asiaan ja mikä ei...
-AP
Käy nyt ainakin ensi alkuun laboratoriokokeissa! Tuollaiset väsymysoireet pitää ottaa vakavasti.