Miten on mahdollista, että olin nuorena 171.5cm ja nyt enää n. 169cm oon vasta 40v!!!
Nuorena lääkärin mittaamana olin 171.5. Ihan papereissa lukee.
Parivuota sitte kokeilin mitata itse. Mulla oli just ton 171.5 siis ihan melkein millilleen noissa mitoissa oleva hylly :D.
Kävin siihen nojaamaan ja huomasin, että olen vähintään hyllyn korkuinen. Katoin siks kirjalla.
Eli olin sen ihan saman nuoruuden pituuteni vielä parivuotta sitte, mutta nyt yhtäkkiä muutman vuoden päästä taas katon. En oo varma onko menny edes kahta vuotta niin huomasin, että oon selvästi hyllyä lyhyempi.
Kokeilin taas kirjalla ja huomasin, että olen ainakin 2cm lyhyempi, kuin hylly.
Kyse ei ole vuorojauden ajasta, koska pari vuotta sitten kun sain isomman tuloksen oli ilta.
Nyt kokeilin päivällä ja olin vain tuon verran.
Miten on mahdollista, että olen kutistunut??
Kommentit (8)
Ihminen on pisimmillään parikymppisenä ja alkaa hitaasti "painuakasaan" vanhemmiten. Ei tarvita osteoporoosiia.
Ryhti huonotunut, välilevyt menee kasaan. Kannattaa pitää huolta ergonomiasta välttää selän menemistä kumaralle. Monipuolista liikuntaa ja ergonomia kuntoon voit saada pari senttiä takaisin kun ryhti paranee.
Pilateksella / ryhdin parantamisella saat varmasti vielä ainakin sentin takaisin.
Välilevyt ja nivelet menee kasaan. Ei meikäkään ole 194 enään vaikka ajokortissa niin lukee.