Mistä johtuu lapsen lihavuus? Naapurilla kaksi lasta, lihava 2v ja laiha 4v
Samassa perheessä ovat, joten todennäköisesti syövät samaa ruokaa. Voihan nuorempi olla kovempi syömään, mutta lihoaako lapsi terveellisestä kotiruoasta... Karkkia tämä 2v ainakin syö
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, mitä se terveellinen kotiruoka on.
Niin enhän naapureistani tiedä syövätkö sellaista ja lähinnä mietinkin että ruoallako lihottavat
Ruoka lihottaa, eipä juuri sen lisäksi muu kuin jotkut sairaudet.
Voi olla myös vielä lapsen pyöreyttä? Liikkuuko se pieni paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin enhän naapureistani tiedä syövätkö sellaista ja lähinnä mietinkin että ruoallako lihottavat
Toisaalta, asia ei taida kuulua sulle lainkaan.
Syöttää pienemmän hiljaseksi kun esikoistakin pitää lällyttää?
Meidän keskimmäinen tykkää ruuasta. Tykkää kaikesta ruuasta ja haluaa aina ottaa lisää. Pakko on ollut opetella sääntöjä, että lisää otetaan vain puolet edellisen lautasellisen määrästä. Vähän pyöreä on nytkin, mutta ilman tuota sääntöä olisi tuhottoman pullero.
Minulla on kaksi teiniä, toinen tosi laiha, toinen ylipainoinen. Samaa ruokaa syö, molemmat syö karkkia ja puputtaa limsaa ja sipsejä. Ei tuon ikäisiä vahdi. Pointtini on se, että ruumiinrakenne on heillä eri.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi teiniä, toinen tosi laiha, toinen ylipainoinen. Samaa ruokaa syö, molemmat syö karkkia ja puputtaa limsaa ja sipsejä. Ei tuon ikäisiä vahdi. Pointtini on se, että ruumiinrakenne on heillä eri.
Mutta eivät syö samoja määriä. Ja silti ihan tämäkin eri asia kuin ap:n aloitus, joilloin vahditaan syömisiä :)
Vierailija kirjoitti:
sinähän ne limsat sun muut roskaruoat ostat. Eli sinä voit vaikuttaa äitinä paljonkin jjos haluat.-
Jos 2-vee syö edelleen korviketta, saattaa olla lihava. Korvikkeessa kun on rasvaa wnemmän kukn tavan maidossa ja korvike tulisi soksi lopettaa 1 vuoden paikkeilla.
2- vuotiaalla saattaa olla vielä vauvapyöreyttä, jos lhtenyr myöhään liikkumaan. Lapsella voi/ on voinut olla jokin sairaus jonka takia on pullea.
Toisella isänsä geenit, toisella.äidin geenit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eivät syö samoja määriä. Ja silti ihan tämäkin eri asia kuin ap:n aloitus, joilloin vahditaan syömisiä :)
Tuo laiha syö neljä kertaa enemmän kuin tuo ylipainoinen. Juu, eivät syö samoja määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinähän ne limsat sun muut roskaruoat ostat. Eli sinä voit vaikuttaa äitinä paljonkin jjos haluat.-
Minä en osta mitään. Kyllä teini osaa ihan itse käydä kaupassa. Vaikka lopettaisin viikkorahan antamisen, niin jostain isovanhemmalta he rahaa saisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttumatta asiaan, miten niin TEINIEN äiti ostaa herkut? TEINI voi olla 16v., joka tienaa omia rahojaan työnteolla ja ostaa ITSE herkkunsa. Mutta sinähän varmasti sidot teinin patteriin kiinni.
Minun lapsista toinen on hoikka, ja toinen pullea. Syövät samaa ruokaa ja saman verran (tiedän koska annostelen ruoan). Toisella lapsellani on kilpirauhasen vajaatoiminta.
Toisaalta myös itse olin pienenä kovin pyöreä ja veljeni laiha. Minulle vaan maistui ruoka! Nyt aikuisena osat ovat vaihtuneet.
Tiedän perheen, jossa isä on hyvin lihava, myös hänen isänsä lihava. Kummallakin on ollut hoikka vaimo. Osa lapsista on selvästi perineet äidin geenit ja osa isän. Osa on ruumiinrakenteeltaan kuin isänsä, osa kuin äitinsä. Toki joku voi syödä enemmän kuin toinen, mutta tiedän heidän laittavan paljon ruokaa ja syövän samaa ruokaa keskenään. Kyllä joku synnynnäinen asia ainakin osaltaan vaikuttaa asiaan.