Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortti..

..
21.03.2017 |

Epäilen olevani raskaana, harrastin seksiä vuotta nuoremman poikaystäväni kanssa ilman ehkäisyä parisen viikkoa sitten, sen jälkeen kaksi kertaa uudelleen.. jälkiehkäisyyn ei ollut rahaa enkä voinut pyytää äidiltänikään, koska hän olisi kieltänyt minua näkemästä kys poikaa enää (äitini on oikein uskovainen eikä hyväksyisi missään nimessä minun harrastavan seksiä).
Olen siis 15v, ja jos raskaaksi tulin, tahtoisin tehdä abortin pelkästään senkin takia että en pystyisi lapsesta tässä iässä huolehtimaan. :( pystynkö tekemään abortin niin, että vanhempani eivät saa tietää? Eikö sairaalasta tulekin lasku kotiin? Voiko abortin tehdä anonyyminä sairaalassa?
Ja ennenkuin kukaan tulee puhumaan ehkäisystä, normaalisti käytän kyllä mutta ongelma oli se ettei poikaystäväni suostunut käyttämään kondomia enkä osannut väittää vastaankaan (eikä meillä ollut).. tulevaisuudessa en aio enää ikinä harrastaa seksiä ilman kondomia, mutta näin nyt tapahtui.. :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saa tietää, pyydä lasku mukaan tai maksa siellä paikanpäällä.

Vierailija
2/9 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se mahtaa maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ja hyvä että tiedostat itse mitä teit väärin ja mitä pitää tehdä tilanteen korjaamiseksi. Vanhemmille ei abortista ilmoiteta, mutta anonyymisti se ei onnistu vaan abortista jää tieto sinne potilastietoihin.

Vierailija
4/9 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti tulee aika paljon kalliimmaksi kuin se jälkiehkäisy, lol. Kannattaa dumbata sellaiset kundit, jotka eivät suostu käyttämään ehkäisyä. Ei sellaisista isäksikään ole.

Vierailija
5/9 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän turhan nuori harrastamaan seksiä, kun et ole kykenevä edes huolehtimaan ehkäisystä. 

Ei, aborttia ei voi tehdä sairaalassa anonyymisti. Eikä sitä edes tehdä sairaalassa, kun ilmeisesti olet raskaudessasi tosi alussa. Varhaiset raskaudenkeskeytykset tehdään "pillerillä" ihan kotona saat kipujesi ja vuotojesi kanssa olla. Menet terveyskeskukseen tai ehkä jopa mieluummin koulusi terveydenhoitajalle, joka neuvoo ja auttaa sinua eteenpäin. Samalla saat ehkäisyasiat kuntoon!

Vierailija
6/9 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oletetaan että et ole trolli, niin ei sairaalassa hoideta nimettömänä kuin todella kiireiset hätätapaukset (kolari ei henkilöllisyyspapereita), aborttiin tulee varata aika. Muistaakseni ei saa enää 15v sairaustietoja kertoa jos kiellät ja lasku tulee sun nimellä kotiin. Mutta en tiedä tarkkaan eri paikkojen käytäntöjä saatko vaan pillerit ja kotiin vuotamaan vai pitävätkö sairaalassa. Ota kuitenkin huomioon että voit joutua kaavintaan tai saada komplikaatioita, sinuna kertoisin vanhemmille. Kumpi on pahempi kuulla se että olet ehkä raskaana tai että olet/olit ja abortista tuli jälkioireita tms

Vierailija
7/9 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Paljonkohan se suunnilleen maksaa?

Ehkäisyn käytössä ei mulla ole aiemmin ollut mitään ongelmaa, en todellakaan aio enää ilman ehkäisyä seksiä harrastaa kuten sanoin.

Vierailija
8/9 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeellinen abortti maksaa kaksi kertaa poliklinikkamaksun verran, koska joudut käymään kahdella eri lääkärillä, aborttiin tarvitaan siis kahden lääkärin lähete.

Vierailija
9/9 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeellinen abortti maksaa kaksi kertaa poliklinikkamaksun verran, koska joudut käymään kahdella eri lääkärillä, aborttiin tarvitaan siis kahden lääkärin lähete.

Mistä lähtien? Itse olen aborttiin saanut lähetteen ihan yhdeltä lääkäriltä. Eikä maksanut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän